کد خبر: ۱۲۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
کانون بسیج فرهنگیان بیضا
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، دکتر ناصر جوکار در جمع فرهنگیان شهرستان بیضا و با حضور فرماندار، فرمانده انتظامی، روسای ادارات بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و... گفت؛ عظمت زندگی، به طول زندگی نیست که به ارتفاع زندگی است
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، در همایشی که به مناسبت میلاد سیده کائنات حضرت زهرای اطهر(س) همایشی در اداره آموزش و پرورش شهرستان بیضا برگزار شد، دکتر ناصر جوکار در جمع فرهنگیان شهرستان بیضا و با حضور فرماندار، فرمانده انتظامی، روسای ادارات بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن این شهرستان گفت؛ عظمت زندگی، به طول زندگی نیست که به ارتفاع زندگی است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در این نشست گفت: میلاد حضرت صدیقه طاهره(س)، سرفصل نگاه معرفتی به زن و حضرت مادر است، چرا که مولود مبارک نبی اکرم(ص)، لوح فشرده ای است که تمام ارزش های الهی و انسانی، یکجا در وجود مبارکش تجمیع بود و خداوند شاهکار خلقت خود را در وجود کوثر پیامبر(ص) معنا بخشید. لذا حیات مبارک انسیه حورا(س)، فشرده ترین دوران مانور تجلی اراده الهی برای ارائه یک انسان کامل بود. 

عظمت زندگی، به طول زندگی نیست که به ارتفاع زندگی است

دکتر جوکار با اشاره به اینکه، زن در دوران جاهلیت به یک نحو و در دوران مدرنیته و پست مدرن به نحوی دیگر توسط جهان سکولار تحریف و تحقیر شده است، گفت؛ زن در یک دوره زنده بگور شد و در دوره ای دیگر، بنام آزادی، از خانه به کارخانه و از کارخانه به فحشاخانه سر برآورد. اما انقلاب اسلامی زن تحقیر شده را بر خوان کرامت نشاند و از طریق انقلابی که رهبر آن زنی بنام حضرت فاطمه معصومه(س) بود و حضرت امام(ره)، شاگرد این زن بود، از شخصیت الهی زن پرده برداری کرد. 
ایشان در ادامه بیان داشتند: اینکه خداوند متعال از میان زن و مرد، زن را برگزید تا بدن او مجرای ورود انسانهای جدید به عالم هستی باشد و اینکه تمامی بشر از پاره تن زن خلق شده است، یعنی اینکه زن در پیشگاه الهی بس مکرم است. 
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس با اشاره به نگاه نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند کرامت زن را پاس نمی دارد مگر کسی که خود بهره ای از کرامت برده باشد و به زن اهانت نمی کند، جز انسان های حقیر، گفتند: زن از دیدگاه اسلام ریحانه است، خاصه زنی که با حفظ کرامت و شئونات زنانه در کسوت معلمی به تربیت نسل انقلابی و ایمانی کمک می کند و در معیشت خانواده نقش آفرین است. وی با اشاره به اینکه از دیدگاه اسلام، زن حق اقتصادی دارد، اما تکلیف اقتصادی ندارد، گفت؛ زنی که تکلیف ساقط شده از خود را (تکلیف اقتصادی) با از خودگذشتگی از طریق حضور دردمندانه در عرصه اجتماع و تولید خدمات و کالا جبران می کند، باید نام او را در ردیف قدیسین الهی سرشماری کرد و به ساحت او درود فرستاد. 
دکتر جوکار در انتها بیان داشتند: زنان خانه دار را بزرگترین سفیران تربیت برشمرد و گفت؛ فرق است بین خانه و ساختمان، چرا که مصالح ساختمان، آجر و سیمان و سنگ است و مصالح خانه، عشق و عاطفه و ایمان است. جوکار گفت؛ خیلی ها هستند، ساختمان دارند اما خانه ندارند، چرا که ساختمان محل تجمع مکانیکی چند نفر می باشد که از فرط خستگی برای آسایش به آن پناه می برند، اما خانه محل آرامش است و نه صرف آسایش.

نام:
ایمیل:
* نظر: