کد خبر: ۱۲۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
کانون بسیج فرهنگیان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، دکتر ناصر جوکار در همایش "رسانه معلم و معلم رسانه ای" در جمع مدیران آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان بیان داشتند: رمز مانایی انقلاب در عصر فناوری اطلاعات، کار رسانه ای است و معلم، خود یک رسانه و یک ابر قدرت رسانه ای است.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، دکتر ناصر جوکار در همایش "رسانه معلم و معلم رسانه ای" در جمع مدیران آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان بیان داشتند: رمز مانایی انقلاب در عصر فناوری اطلاعات، کار رسانه ای است و معلم، خود یک رسانه و یک ابر قدرت رسانه ای است. 
با نزدیک شدن به هفته امور تربیتی، همایشی با عنوان" رسانه معلم و معلم رسانه ای" با مشارکت جمعی از فرهنگیان بسیجی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان برگزار شد. دکتر ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس به عنوان سخنران این همایش گفت: انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان هایش سپری کرده و از کرامت ذاتی خود و دستاوردهایش صیانت کرده است. وی با اشاره به اینکه تمامی انقلاب های دنیا به مرور از مقاصد و غایات اولیه خود اعراض کرده اند و پس از مدتی راه استحاله و فرسایش ایدئولوژیک را طی کرده اند. انقلاب اسلامی، هر چه از مبدا تاریخی خود فاصله می گیرد، قوی تر و منسجم تر عمل کرده، هر چند که باید مرز میان دیوانسالاری دولتی و انقلاب اسلامی را پر رنگ تر نمود. 

وی، رمز مانایی انقلاب را در عصر فناوری اطلاعات، کار رسانه ای دانست و با اشاره به اینکه بزرگترین رسانه انقلاب اسلامی، فرهنگیان می باشند گفت: معلم، خود یک رسانه و یک ابرقدرت رسانه ای است که تمام رسانه های ابزاری در ذیل گفتمان سخته و سنجیده ایشان معنا پیدا می کند و از آنجا که معلم، در سپهر تربیتی انقلاب، مظهر دانایی و کمال است، ظرفیت سهمگینی در تربیت نسل آینده ایفا می نماید. 

با ظهور رسانه های فرانوگرا، مفهومی بنام انسان مجرد نداریم

دکتر جوکار با اشاره به اینکه بعد از ظهور رسانه های فرانوگرا و پست مدرن، مفهومی بنام انسان مجرد نداریم، ادامه دادند: رسانه های فرانوگرا در موج چهارم دموکراسی، انسان مجرد را به انسان در موقعیت تبدیل کرده، بطوریکه بشر امروز یا مخاطب بالنده و ذی شعور رسانه و یا مشتری رسانه شده است. مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، رابطه معلم با رسانه را رابطه دو رسانه با هم تعریف کرد و گفت: رسانه معلم، هرگز دکور صحنه و تماشاگر صحنه گردانان رسانه های هالیوودی و بالیوودی نبوده که کارگردان حقیقی و مدیر تولید پیام های رسانه ای است. بدون شک، معلم منفعل شرمنده و در حاشیه و گرفتار تقلید، ترجمه و کپی پیست، نمی تواند حامل پیام های تربیتی باشد، لذا باید با تغییر آرایش در فضای مجازی، رویکرد آفندی به خود گرفته تا دانش آموز او نیز مستغنی از ادبیات تربیتی ایشان شده و روح خودباوری در او حلول کند. وی سه شاخصه معلم انقلابی را ولایتمداری، عریان گویی در حقیقت و پرهیز از محافظه کاری و آگاهی و دانش مضاعف بر شمرد و گفت: معلم، مظهر تربیت مدیریت خردمند بوده و آناتومی رهبری راهبردی او در کلاس درس، بر اساس محکمات قرآن کریم، سیره اهل بیت و رهنمودهای مقیم مقام ولایت و سند تحول شکل می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: