آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس:
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس گفت: یکسال از انتخابات مجلس یازدهم و وعده های انتخاباتی نمایندگانی که هم اکنون بر صندلی های بهارستان تکیه زده اند می‌گذرد. مجلسی که داعیۀ انقلابی‌گری را با خود یدک می کشد و با شعار شفافیت که به عنوان یک مطالبه جدی بین مردم و نخبگان مطرح بود وارد مجلس شدند؛ تا این مهم را که در مجلس دهم به سرانجام نرسید را تحقق بخشند و پس از سال‌ها شاهد اقدامی مناسب، در زمینه شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس باشیم، تا زمینه‌ای برای نظارت مستقیم مردم بر نمایندگان منتخب ایجاد گردد.
 علی زاده، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی فارس، با اشاره به رفتار فریبکارانه برخی نمایندگان در رابطه با تصویب طرح شفافیت، گفت: اما متاسفانه با گذشت زمان طولانی شاهد رفتاری فریب‌کارانه از سوی برخی نمایندگان بودیم، نمایندگانی که با وجود آنکه در برابر رسانه‌ها و چشمان مردم در ظاهر خود را موافق شفافیت آراء معرفی کردند، ولی تاکنون در عمل مانع اجرای این طرح شده اند، تا هم‌چنان ثابت کنند مردم را محرم خویش نمی‌دانند که با این رفتار ناشایست و بدور از اخلاق حرفه ای و اسلامی، همراه با نفاق و عوام فریبی که دون شان نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شویم.
 وی افزود: متاسفانه عده ای زمانی که نیاز به رای مردم دارند سخن از خادمی و خدمتگزاری می زنند، ولی به محض اینکه به مقصود خود می رسند دیگر مردم می شوند غریبه و بدون ظرفیت در زمینه های مختلف، و با توهم خود مهم پنداری بین خود و مردمی که به آن ها رسمیت و آبرو داده اند دیوار می کشند.
 حامد علی زاده با بیان سخنانی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با شفافیت گفت: مسئله شفافیت همواره مورد تاکید دین مبین اسلام و اندیشمندان و سیاستمداران جهان بوده است، کمااینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانات خود به نمایندگان مجلس فرموده اند که: : «مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به‌طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد» و همچین بیان داشته اند که: «هم به مردم اطّلاع‌رسانی کنید، خبر دهید و پیشرفت‌ها را بگویید؛ هم اگر واقعاً موانعی وجود دارد، آن‌ها را هم شفّاف با مردم در میان بگذارید». 
 وی افزود: متاسفانه عده‌ای با محافظه کاری و یا از روی غرض مردم را از نظارت حقیقی بر نمایندگان خود محروم کردند و اجازه و زمینه این را فراهم کردند که عده ای که قصد سوء استفاده از جایگاه نمایندگی شان را دارند بتوانند به خواسته های خود برسند و به ملت و کشور خود خیانت کنند.
 علی زاده با اشاره به وظیفه الهی بسیج دانشجویی تصریح کرد: بنا به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، بسیج شجره طیبه ای است که در تمام ادوار انقلاب، حفظ انقلاب و کشور را از وظایف الهی خود می‌دانسته است و برخود لازم می داند در مواجهه جبهه های نبرد حق و باطل، طرف حق را گرفته و تا پای جان از آرمان های انقلاب دفاع کند؛ چه این جبهه باطل در خارج از مرز های این کشور و چه در داخل مرز های ایران و در بین مسئولین منافق و به ظاهر انقلابی باشد. 
 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: ملاک و شاخص برای ما گفتار و عمل انقلابی توامان با هم است؛ نه دادن شعار و حفظ ظاهر مذهبی، با پیشانی پینه بسته و گرفتن تسبیح به دست و حضور بین مردم جهت عوام فریبی و رفتار منافقانه؛ که متاسفانه در بین برخی رواج پیدا کرده است. اما بدانند و آگاه باشند که مردم و چشم ناظر آنها، جنبش دانشجویی، به هیچ‌وجه فریب‌کاری را تاب نیاورده و این اقدامات خیانت کارانه را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
 این فعال دانشجویی گفت: اگر این نمایندگان به این رفتار خود ادامه دهند و رفتار خود را اصلاح نکنند، بسیج‌دانشجویی از آنجایی که بر خود لازم می‌داند تا به صورت شفاف مردم را در جریان عملکرد نمایندگان منتخب‌شان قرار دهد، ضمن انتشار اسامی این افراد، به صورت گسترده این اقدام غیراخلاقی و فریب‌کارانه آنها را خاصتا در حوزه انتخابیه‌شان برای مردم اطلاع‌رسانی و تشریح خواهد کرد.
حامد علی زاده: بسیج دانشجویی استان فارس با رصد عملکرد نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی همواره در پی احقاق حقوق و مطالبات مردم شریف این استان می باشد و کم کاری، رفتار منفعلانه، منافقانه و ضد منافع مردم شریف استان فارس را بر نمی تابد و با شدت با آن برخورد خواهد کرد.
وی با بیان وظیفه نمایندگان مجلس در قبال پاسخگویی نسبت به عملکرد افزود: ما پاسخگویی به مطالبات مردم و دانشجویان را وظیفه نمایندگان مجلس می دانیم و با فرار از پاسخگویی به بهانه های واهی مقابله خواهیم کرد و نمایندگانی که در پی تخریب بسیج دانشجویی هستند بدانند که عاقبت ناخوشانیدی روبرو خواهند شد همانطور که امام (ره) در پیام فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه فرمودند: اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.
 علی زاده در واکنش به اقدام برخی از نمایندگان مجلس نسبت به حضور در بین دانشجویان گفت: لذا بدینوسیله اقدام اخیر نمایندگان نی ریز و استهبان و همچنین ممسنی و رستم را در عدم همکاری با دانشجویان بسیجی محکوم می نماییم و به آن ها توصیه می کنیم که هر چه سریع تر نسبت به پاسخگویی در رابطه با عملکرد یکساله خود، در جمع دانشجویان بسیجی حضور پیدا کنند و با فرار رو به جلو و آوردن بهانه های واهی این مهم را به تاخیر نیندازند که این کار دون شان یک نماینده می باشد.
 علی زاده تصویب طرح شفافیت را مطالبه جریان دانشجویی برشمرد و افزود: بی‌شک حساسیت به شفافیت در بین مردم و نخبگان به حد اعلای خود رسیده است و بر خلاف کوته فکری برخی نمایندگان، لازم به ذکر است که هم اکنون ظرفیت شفافیت در سطوح مختلف حکومتی و به خصوص بین مردم وجود دارد و این نمایندگان هستند که باید ثابت کنند لیاقت تکیه زدن بر صندلی خدمت به مردم را دارند. لذا نمایندگان محترم، اگر می‌خواهند مجلس فعلی به واقع پاسخ‌گوی انتظار مردم باشد، بایستی عیار خود را در این امتحان نشان دهند. و فرآیند رای دادن خود را در روز رای گیری در معرض مردم و رسانه ها قرار دهند و  اگر نظری مخالف با طرح شفافیت دارند قبل رای گیری شهامت داشته باشند و نظر خود را رسانه ای کنند و دست از رفتار منافقانه بردارند. 


نام:
ایمیل:
* نظر: