آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۲۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
به مناسبت میلاد حضرت علی(ع)
مراسم میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز پدر با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه قجر فارس و خدام امام علی(ع) و امام رضا(ع) روز چهارشنبه مورخ 99/12/6 در سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز برگزار گردید.
حجت الاسلام محمود زاده: ولایت امیرالمومنین جزئی از مراتب توحید است

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ثارالله(ع)، حجت­ الاسلام محمود محمودزاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس روز چهارشنبه مورخ 99/12/6 در مراسم میلاد با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) و بزرگداشت مقام پدر در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه ماه رجب ماه عبودیت و بندگی، توبه، استغفار و نیایش است اظهار داشت: هدف از خلقت انسان، رسیدن به مقام عبودیت پروردگار است؛ اگر چه این عبودیت خود رابط رسیدن به مقام قرب الهی است.

وی تصریح کرد همه ابزار رسیدن به این هدف را خداوند متعال فراهم کرده است؛ هم زمان ­های خاصی قرار داده که برکات ویژه دارد و هم شخصیت های ویژه ­ای را به عنوان الگو، امیر، امام و هادی بشر قرار داده تا انسان بتواند به این مقام قرب الهی دست پیدا کند و موحد واقعی شود.

حجت الاسلام محمود زاده معتقد است که تمام تلاش انسان ­ها برای این است که به این مقام دست پیدا کند؛ همانطور که آسیه همسر فرعون در خانه ظلم و تعدی زندگی می ­کرد، اما نگاه ویژه­ ای به عبودیت و بندگی داشت؛ لذا در خانه ظلم، از خداوند این عبودیت را طلب کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان اینکه رسیدن به این مقامات، قطعا واسطه­ های فیض می­ خواهد، وجود امیرالمومنین را یکی از این واسطه ­ها برای رسیدن انسان به مقام قرب الهی دانست و تصریح کرد: روایت توحید دژ محکم پروردگار است که هر کسی آن را پذیرفت از عذاب الهی در امان است و روایت ولایت امیرالمومنین به عنوان دژ مستحکمی است که هر که آن را پذیرفت از عذاب الهی در امان است ارتباط معنایی و مفهومی با هم دارند و نشان می­ دهد که مهمترین اعتقاد بشر یعنی توحید، باعث در امان ماندن از عذاب الهی است و ولایت امیرالمومنین، یکی از مهمترین مراتب توحید است.

وی در تشریح توحید گفت: اگر چه توحید در ذات وجودی همه افراد بشر وجود دارد، اما توحید مراتبی دارد که توحید در خالقیت و ربوبیت مراتبی از آن است: اما مرتبه بالاتر توحید تشریعی است. یعنی انسان نسبت به همه اوامر الهی و نواهی پروردگار مطیع باشد.

به گفته حجت ­الاسلام محمودزاده، ولایت امیرالمومنین از این نوع توحید است که بالاترین درجه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با این نتیجه که ولایت امیرالمومنین جزئی از مراتب توحید است، ادامه داد: همه زیبایی­ ها در وجود نازنین امیرالمومنین قرار گرفته است؛ از مکان تولدش در خانه خدا، تا شهادت در محراب عبودیت و باز هم در خانه خدا.

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ثارالله در پایان این مراسم که با حضور خدام حرم مطهر امیرالمومنین و امام رضا(ع) برگزار شد، از این خدام تقدیر بعمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: