کد خبر: ۱۲۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
سازمان بسیج فرهنگیان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، در راستای عملی نمودن شعار سال 1400 «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، جلسه ای با حضور جانشین سازمان بسیج فرهنگیان و رئیس اداره فنی و حرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، درر راستای عملی نمودن شعار سال 1400 «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، جلسه ای با حضور آقای بهمن محمودی جانشین سازمان بسیج فرهنگیان و مهندس عباسی رئیس اداره فنی و حرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار گردید. 
در این جلسه مهندس عباسی پس از خوش آمد گویی بیان کردند که به منظور تحقق شعار سال، با هماهنگی سازمان بسیج فرهنگیان به دنبال گسترش رشته هایی در هنرستان ها هستند که دانش آموزان بتوانند در عرصه های تولید گام بردارند و همچنین رشته هایی در کل استان فارس گسترش پیدا کند که فعالیت یک دانش آموز در هنرستان منجر به تولید یک کالا گردد؛ مانند تولید الکل در هنرستان شایستگان جهرم. 
در این جلسه آقای محمودی اظهار داشتند که می بایست در سال جاری با هماهنگی سازمان بسیج فرهنگیان و اداره فنی و حرفه ای و کارو دانش اداره کل برنامه ریزی هایی صورت گیرد که دانش آموزان بیشتری به سمت هنرستان ها سوق پیدا کنند و جایگاه هنرستان ها ارتقا یافته و معلمان با اختیار و میل خود مشتاق تدریس در این مراکز باشند.

آماده سازی بستر پیاده سازی شعار سال 1400

 در جامعه امروز ما، علاوه بر رشته های نظری از قبیل علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی، که به اشباع رسیده است، نیاز مبرمی به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش وجود دارد؛ و به همین دلیل مقام معظم رهبری در صحبت هایشان فرمودند «امروز ما علاوه بر علم به پنجه های کارآمد نیاز بیشتری داریم».
اگر در چندسال اخیر به شعارهای سال دقت کنیم بیشتر شعارها حول محور تولید و اقتصاد مقاومتی است که می بایست این شعارها با اقدامات عملی در آموزش و پرورش نهادینه شود.
در پایان آقای عباسی اذعان داشتند که جهت تحقق شعار سال بودجه هنرستان ها را بیشتر به رشته هایی اختصاص دادند که مبنای تولید صنعتی-کشاورزی داشتند و بودجه کمتری به رشته های خدماتی پرداخت گردید و در سال 1400 مبلغ 148000000000 (یکصد و چهل و هشت میلیارد ریال) در این زمینه اختصاص یافت، همچنین مبلغ 20000000000 (بیست میلیارد ریال) از طرف اداره فنی حرفه ای و کارودانش به اداره نوسازی مدارس پرداخت گردید که هنرستان ها را با تجهیزات جهت سال جدید آماده نمایند. ضمنأ مقررگردید در انتهای اردیبهشت ماه، نمایشگاهی از دست ساخته های دانش آموزان هنرستانی برگزار گردد تا پس از ارزیابی، برخی از اختراعات و ابداعات دانش آموزان و فرهنگیان، از طریق سازمان بسیج فرهنگیان جهت ورود به عرصه تولید به مراجع ذیصلاح ارائه گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: