کد خبر: ۱۲۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
همزمان با روز بسیج کارگری یادواره شهدای کارگر برگزار شد
همزمان با روز شهدای کارگر و سالروز شهادت شهید عبدالحسین برونسی مراسم یادواره شهدای کارگر و معرفی شهید شاخص سال به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس، سردار علی حسین رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور  همزمان با روز شهدای کارگر و سالروز شهادت شهید عبدالحسین برونسی در مراسم یادواره شهدای کارگر و معرفی شهید شاخص سال  به همت سازمان بسیج کارگران طی سخنانی در مورد سردار شهید حاج محمد کلاته از شهدای شاخص سال اظهار کرد : جامعه کارگری کشور با وجود مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا تلاش کردند تا چرخ تولید متوقف نشود، امیدوارم که تمام مسؤولان کار و تولید تلاش کنند که دغدغه‌های کارگری کشور به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری کشور یکی از وفادار ترین اقشار به جمهوری اسلامی بوده است، گفت: جامعه کارگری کشور ۱۴ هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده، در حالی که در دو جبهه پاسداری از کشور و جلوگیری از توقف تولید خدمت جهادی می‌کردند.

 رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور  ادامه داد: امروز دشمن در تلاش است تا مار را در حوضه اقتصادی به چالش بکشد، رزمندگان این حوضه کارگران و کارفرمایان هستند و جامعه کارگری این اجازه را به دشمن ندادند.

سردار رعیتی افزود: ما هم به عنوان سازمان بسیج  کارگران و کارخانجات کشور یار کمکی کارگران و دستگاه اجرایی هستیم تا اجازه ندهیم دشمن از فضای حاکم در سرزمین ما استفاده کند و به فرموده مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید،  پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامیدند باید مشکلات جامعه کارگری را به حداقل برسانیم.

وی عنوان کرد: شرایط پیش روی کشور ما بسیار حساس است و در آستانه یک انتخابات ویژه هستیم که چراغ راهی برای آینده کشور است و باید افراد اصلح انتخاب تا بتوانند کشتی انقلاب اسلامی را در طوفان‌ها نجات دهند همچنین افرادی که برنامه‌ای دارند سکان اجرایی کشور را به دست بگیرند.

سردار شهید حاج محمد کلاته از شهدای شاخص شهرستان بجنورد و استان خراسان شمالی است که هفتم خرداد ماه ۱۳۲۶ در یکی از روستاهای شمالی بجنورد به نام کلاته باقرخان در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی مادر مهربانش را از دست داد و پدرش به همراه برادران و خواهرانش با کشاورزی امرار معاش می‌کردند.

در سال ۱۳۵۶ با زنی مهربان، صبور و متدین ازدواج و در همین سال‌ها فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد و با شرکت در تظاهرات‌ها و مجالس سیاسی و مذهبی پا به عرصه سیاست گذاشت؛ او کارگری متعهد و مسؤول بود و هیچ‌گاه خستگی را نمی‌شناخت و با مشکلات مردم کاملاً آشنا بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان عضو شورای شهر بجنورد انتخاب شد همچنین مسؤولیت کوره آجرپزی را نیز به عهده داشت. در سال ۱۳۶۳ به عنوان نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی برگزیده شد و در نهایت در یکم اسفند ماه ۱۳۶۴ پس از عملیات پیروزمندانه والفجر هشت و تصرف فاو، با یک فروند هواپیما به سمت جنوب عازم بودند که با دو هواپیمای جنگی دشمن روبه‌رو شدند و با برخورد موشک به هواپیما همه سرنشینان به درجه شهادت نائل شدند و پس از شهادت پیکر این شهید بزرگوار در زادگاهش در گلزار شهدای بجنورد در خراسان شمالی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/



نام:
ایمیل:
* نظر: