کد خبر: ۱۲۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
سردار رعیتی فرد:
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در میزگرد «رفع موانع تولید» با محوریت بررسی مشکلات برق و گاز کارخانه ها گفت: دولت نباید اجازه دهد که کارخانه‌ها به راحتی از مدار خارج شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات ، میزگرد «رفع موانع تولید» با محوریت بررسی مشکلات برق و گاز شرکت‌های صنعتی سالاریه و خیر آباد در سالن جلسات سازمان بسیج کارگران و کارخانجات برگزار شد.

این میزگرد با حضور مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، امام جمعه موقت شهرستان ورامین، تولید کنندگان و مسئولان اداره‌ی گاز همراه بود.
 
سردار حسین رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: بسیج کارگران از سال ۹۸ رفع موانع تولید را آغازکرده و در سال جاری هم قصد داریم که به مشکلات و موانع ۱۴۰۰ واحد تولیدی رسیدگی کنیم.

وی با بیان این که در طرح شهید کریمی هدف تثبیت اشتغال‌های موجود است، ادامه داد: با برطرف سازی موانع تولید به تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده کمک شایانی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات به تلاش جدی‌تر بسیجیان در سال ۱۴۰۰ در جهت رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: باید مشکلاتی که در کارخانه ها، شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی وجود دارند را به حداقل برسانیم.

رعیتی فرد از پیگیری مشکلات ۸۰۰ واحد تولیدی توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات خبر داد و افزود: به مطالبات بخش‌های کارگری و کارفرمایی این واحد‌های تولیدی توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان این که موانع تولید نباید باعث بیکاری کارگران شوند، ادامه داد: با برطرف سازی موانع تولید ضمن صیانت از امنیت شغلی کارگران به تولید و روند ادامه‌ی آن نیز کمک می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات اضافه کرد: می‌توان پنجاه الی شصت مورد را از اصلی‌ترین موانع تولید در کشور نام برد که یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان تامین گردش نقدینگی برای شرکت‌های تولیدی است.

رعیتی فرد با اشاره به مشکلات تولید کنندگان نظیر تامین مواد اولیه و عدم توانایی در تسویه با بانک ها، تصریح کرد: عموما مشکلات مربوط به گردش مالی، تهیه مواد اولیه و ارائه خدمات زیر ساختی عمده‌ترین موانع تولید در کارخانه‌ها هستند.

وی به چهار برابر شدن تعرفه‌های گاز در برخی از واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: خیلی از تولیدکنندگان با افزایش تعرفه گاز مجبور به توقف روند تولید شده اند و این افزایش تعرفه قیمت گاز باعث ایجاد مانع در روند تولید برخی از تولیدکنندگان شده است.

سردار رعیتی فرد با بیان این که دولت نباید اجازه دهد که کارخانه‌ها به راحتی از مدار خارج شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا، کمبود بارندگی، خشکسالی احتمالی و استخراج ارز‌های دیجیتال مشکلاتی در زمینه تامین نیرو برای واحد‌های تولیدی به وجود آمده اند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مطرح کرد: متاسفانه برخی افراد بصورت غیر قانونی و با استفاده از ظرفیت برق صنعتی اقدام به استخراج رمز ارز‌های دیجیتالی می‌کنند.

وی استخراج غیر قانونی رمز ارز‌ها را دلیل وارد شدن فشار به شبکه برقرسانی کشور دانست وگفت: با ایجاد مشکل در شبکه برقرسانی توسط استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارز‌ها برخی از واحد‌های تولیدی و صنعتی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

رعیتی فرد اظهار کرد: امیدواریم که به این موضوعات رسیدگی شده و حتی اگر کسی هم قصد فعالیت در حوزه‌ی رمز ارز‌ها را دارد ضمن تهیه مجوز‌های لازم به فعالیت خود بپردازد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به قطعی برق در پیک گرما توسط اداره برق در پایان افزود: فعالیت غیر قانونی در زمینه رمز ارز‌ها باعث تحمیل فشار اقتصادی و تولیدی به حوزه صنعت می‌شود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: