کد خبر: ۱۲۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار طی آیین ویژه‌ای و با حضور ائمه جمعه شهر اوز و فیشور، فرماندار، فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات، خانواده معظم شهدا در گلزار شهدای گمنام شهر اوز و شامگاه سوم خرداد برگزار شد.
وحید رضایی مجری برنامه از حضار سپاسگزاری کرد و سرگرد فضل اله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اوز با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی گفت: هر کاری برای خدا باشد در آن توفیق است. توکل بر خدا و ایمان قوی رمز موفقیت در کارهاست. 

فرمانده سپاه اوز ضمن آرزوی موفقیت برای همه ی مجاهدانی که در عالم در حال مبارزه با استکبار هستند گفت: هرکس در راه حق، ایثار و مقاومت کند قطعا نتیجه اش پیروزی است.

وی افزود: مردم فلسطین یک زمانی با سنگ جلوی رژیم صهیونیستی استادگی کردند، اما اکنون دنیا مشاهده کرد که با مقاومت بروی آرمان های خود چگونه توانست این رژیم کودک کُش را به زانو درآورد و دیدیم که از سمت رژیم صهیونیستی فرکانس هایی جهت آش بس آمد و این نشانه شکست این رژیم منحوس بود.

سرگرد سلمانپور در بخش دیگری از سخان خود بیان کرد: اهمیت فتح خرمشهر در سال 61 که ما اکنون سالگرد آن را جشن میگیریم، غیر از فتح قسمتی از خاک کشور عزیزمان بود، غیر از یک دستاورد بزرگ نظامی بود. فتح خرمشهر نشانگر عزم و اراده یک نگرشی است که پشت آن فتح بود.

وی ادامه داد: بعد از خیانت های بنی صدر ملعون و با تغییر فرماندهی کل قوا دیدیم که آمدن نگاه انقلابی امام پشت میدان جنگ، پیروزی در عملیات ها حاصل شد.

فرمانده سپاه اوز با اشاره به سردار شهید بهرام مبارکی؛ شهید شاخص استان فارس، خاطر نشان کرد: پدر شهید مبارکی اهل تسنن  و مادر وی شیعه بود که می توان گفت این شهید خود یک نشانه وحدت در منطقه است. وی ادامه داد: این شهید برای ادای دین خود به اسلام و انقلاب به منطقه همدان می رود و با نشان دادن رشادت و مجاهدت های خود در راه خدا به فرماندهی گردان علی اکبر(ع) می رسد، و باید گفت این رشادت ها تا جایی ادامه می یابد که در جریان عملیات مرصاد، سردار شهید همدانی در وصف این شهید چنین می گوید که 50 درصد پیروزی عملیات مرصاد مدیون شهید مبارکی و یارانش است. 

در ادامه حجت‌الاسلام احمد عدالتی و حاج شیخ محمدعزیز حنیفی امام جمعه فیشور نیز درباره اخلاص کار خدایی و پیروزی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر صحبت کردند. امام جمعه فیشور صحبت های خویش را در چهار محور جهاد اکبر و اصغر، واقعه تاریخی سوم خرداد، نگهداری و پایداری انقلاب و جمهوری اسلامی و انتخابات و مظلومیت مردم فلسطین و نیروی مقاومت صحبت کرد.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز سوم خرداد را یکی از ماندگارترین رویدادهای انقلاب اسلامی نامید و از سردار رشید بزرگ اسلام سردار سلیمانی به نیکی یاد کرد و سردار شهید بهرام مبارکی را مایه افتخار و کشور دانست و گفت: تجلی وحدت، ایثار و شجاعت را در سردار مبارکی می‌توان جستجو کرد و مردم را به شرکت در انتخابات پیش رو تشویق نمود.

در ادامه سرهنگ بازنشسته علی اکبر خادمی از رزمندگان جنگ تحمیلی و از نیروهای حاضر در آزادسازی خرمشهر ضمن احترام به خون شهدا گفت: شهید مبارکی جوان اعزامی از لارستان در سال ۱۳۶۱ -۱۳۶۲ بوده که بعدها در استان همدان به اوج رسید. وی در مورد آزادسازی خرمشهر گفت: همیشه دو تفکر وجود داشت،۱- تفکر امام راحل  مبنی بر تکیه به خدایی بودن ۲- تفکر صدامی مبنی بر تکیه به نیرو و تجهیزات نظامی که می دانیم تفکر امام راحل راهگشا بود. وی چند خاطره از جنگ را به زیبایی تعریف کرد. در این آیین از بسیجی فرهاد برازنده یاد شد و برای وی و محمد کراماتی پدر شهردار نیز فاتحه خوانده شد.

 در حاشیه این مراسم به چند نفر از حضار که در مسابقه شرکت کرده بودند جوایزی اهدا گردید.

از نکات برجسته این آیین به رسم یادبود به ابراهیم آگاه از بستگان شهید مبارکی هدیه ای ارزشمند اهدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: