کد خبر: ۱۲۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، با پیگیری های مستمر این سازمان نشستی با منتخبین فرهنگی شورای اسلامی شهرستان های استان فارس و با حضور فرمانده محترم سپاه فجر فارس، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، مدیرکل محترم اداره آموزش و پرورش استان فارس، و فرهنگیان منتخب شورای اسلامی ششم شهرستان های استان، در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، با پیگیری های مستمر این سازمان نشستی با منتخبین فرهنگی شورای اسلامی شهرستان های استان فارس و با حضور سردار بوعلی، فرمانده محترم سپاه فجر فارس، دکتر ناصر جوکار، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی مدیرکل محترم اداره آموزش و پرورش استان فارس، و سرهنگ جاهدی جانشین محترم فرماندهی در ستاد تخصصی اقشار و متخصین، در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان برگزار گردید. 

دکتر ناصر جوکار در نشست با فرهنگیان منتخب راه یافته به شوراهای اسلامی شهرهای استان فارس با اشاره به اینکه ایجاد خارش ذهنی، نخستین گام حرکت های سازنده است گفت: همیشه انتخابات، مبدا چرخش های تحول آفرین بوده و در پساانتخابات، جامعه شاهد نوعی تحول پارادایمی در گفتمان ها و دگردیسی معرفتی شده است که گردش نخبگان یکی از رهاوردهای این رویداد می باشد.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس شوراهای اسلامی را به قرارگاهی تعبیر کرد که نقش اصلاحات درون شهری را باید دنبال کند. دکتر جوکار خطاب به منتخبین فرهنگی عنوان کرد: در طول اداور گذشته منتخبین خادم و احیانا خائنی با جلب رأی مردم وارد خانه پاک شوراها شدند، اما خائنین و خادمین فقط در پایان دوره تبارشناسی و شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه عیار پاکیزگی و ضریب خلوص منتخبین این دوره نیز در پایان دوره ششم، توسط مردم اندازه گیری خواهد شد، گفت: قدر فرصت ها و اعتماد بدست آمده را بدانید، چرا که بدیع ترین مثال فرصت سوزی را کسانی خلق کردند که بر خوان خون انقلاب نشستند و اقتصاد و فرهنگ را به زلف ۱+۵ گره زدند در حالی که هیچ کسی ندانست حاصل جمع ۱+۵ چند شد و این در حالیست که تنها یک کشور عملا عضو برجام ماند و آن کشور فقط ایران بود.

دکتر جوکار در ادامه گفت: کسانی که سالیان متمادی در قدرت بودند، با خلق بازی انتخابی-انتصابی، حاکمیت-حکومت و نظام-دولت هویت چند پاره و متناقض خود را به نظام شکست خورده تاویل کردند، در حالیکه نانش و سکه اش را نیز خوردند و بردند. وی ادامه داد: اینان کسانی بودند که فرهنگ غیر انقلابی و انقلاب غیر فرهنگی را جایگزین انقلاب فرهنگی کردند در صورتی که باید برعکس عمل می شد.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس شورای اسلامی انقلابی و جهادی را دعوت به ازاله مدیریت غربزده و غیر انقلابی کرد و گفت: سال های سال، اماله مدیریت محافظه کارانه به جای ازاله مدیریت لیبرالی گذشت و اکنون این اعتماد مردم و این شما، بیایید کاری کنید که اقتصاد در مسیر عدالت و فرهنگ در مسیر فضیلت قرار گیرد.

انقلاب فرهنگی در مدیریت شهری جایگزین فرهنگ غیر انقلابی و انقلاب غیر فرهنگی شود

شوراها تبلور اراده مردم و نظارت همگانی بر تعلیم و تربیت کشور است

وی خواهان برداشتن موانع سخت افزاری و لجستیکی و نرم افزاری در پیش پای آموزش و پرورش شد و با اشاره به رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری که فرمود "شوراها تبلور اراده مردم و نظارت همگانی بر تعلیم و تربیت کشور است" گفت: پوشیدن ردای مبارک شورا به معنای در آوردن خلعت زیبای معلمی نیست.

دکتر جوکار، فرهنگیان منتخب شوراها را چکیده و عصاره معلمین دانست و ادامه داد: در عملکردتان نیز باید عصاره فضائل معلمین باشید و با تبدیل جایگاه شوراها به اتاق شیشه ای و نه دخمه و زیر زمین، شفافیت و پاکی را ارزانی جامعه کنید، وگرنه کمترین خدمتی که شوراها می توانند کنند، حذف پسوند اسلام از شورای اسلامی است.

وی در ادامه گفت: فلسفه انتخاب شما توسط مردم، تغییر زید و عمر نبوده بلکه تغییر مشی شوراهاست. رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با توصیه به پرهیز از مطالب حاشیه ای عنوان کرد: شهردارانی را انتخاب کنید که روح اقدام، شامه انقلابی و جسارت شالوده شکنی داشته، صریح الهجه و جهادی بوده، سواد سیاسی داشته باشد اما سیاست زده نباشد. وی تبعیض در اجرای عدالت را عین عدالت دانست و هنر شوراها را رسیدگی به طبقه جنوب شهر دانست تا بالانس خدمات رسانی شهری به نیکی صورت گیرد. توصیه آخر رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس، به فرهنگیان منتخب در شوراهای اسلامی، غلبه بر بحران جهت یابی فرهنگی بود و عنوان کرد: نباید اجازه داد جذر و مدهای فرهنگی مسموم، استان حرم سوم اهل بیت(ع) را وسترنیزه نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر: