جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه بقیه الله (عج) شیراز صورت گرفت:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز گفت: ۵ انبار بزرگ احتکار کالا در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای شیراز با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه بقیه الله (عج): مجید علی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز گفت: ۵ انبار بزرگ احتکار فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در شیراز با ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق کشف و با هماهنگی مقامات دستگاه قضائی اعمال قانون شد.

او افزود: برخی از برند‌های خاص هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای انبار‌هایی هستند که خلاف ضوابط و مقررات بوده و به سازمان صمت اعلام نشده و خارج از سیستم توزیع اقدام به نگهداری کالا می‌کنند که به عنوان احتکار کالا تلقی می‌شوند.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) عمده محصولات کشف شده کالا‌های اساسی و مصرفی مردم است که باعث سودجویی عده‌ای از افراد شده بود.

علی پور رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: شاهد هستیم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی روز به روز در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند و با تبلیغات وسیع مبنی بر تخفیف‌ها مردم را تشویق به خرید می‌کنند، اما در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی، مشکلاتی متوجه اینگونه مکان‌ها است.

او ادامه داد: اولین مشکل تخفیف‌های غیر واقعی است چراکه بعضی از فروشگاه‌ها با ثبت سفارش از تولید کننده و با وزن در خواستی محصول تهیه می‌شود و وقتی در معرض فروش قرار می‌دهند قیمت واقعی با کیفیت و یا مشخصات محصول مطابقت ندارد بنابراین تخفیفات اعلامی واقعی نیست بنابراین فضای رقابتی کاذبی ایجاد می‌شود لذا لازم متولیان نظارتی اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

علی پور با اشاره به همکاری نهاد‌های مختلف برای جلوگیری از فساد و تخلفات اقتصادی گفت: امیدواریم با همکاری نهاد‌های نظارتی و هم افزایی بین دستگاه‌های متولی شاهد قطع دست درازی افراد سودجو از معیشت و سفره مردم باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم و مؤثر مردم در حل مشکلات جامعه گفت: ستاد خبری ۱۱۴ بسیج آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصادی است و هموطنان عزیز می‌توانند از طریق این شماره تلفن گزارشات خودشان را برای پیگیری اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر: