جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۴۹:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
جانشین فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینکه امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم، گفت: موازنه قدرت در حوزه رسانه به نفع کسی خواهد بود که فضای ذهن‌ها را خوب بشناسد.
اهمیت شناخت فضای ذهن در جنگ رسانه‌ای ، در تولید محتوا ضعیف عمل کردیم

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز سیامک صادقی، جانشین فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز عصر دیروز، ۵ شهریورماه در سومین گردهمایی مصون‌سازی فرهنگی این ناحیه از سپاه با اشاره به تلاش‎‌های دشمن در حوزه جنگ نرم گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم لذا موازنه قدرت در حوزه رسانه به نفع کسی خواهد بود که فضای ذهن‌ها را خوب بشناسد.

وی تشخیص به موقع و عمل به آن را یکی از مؤلفه‌های قدرت در حوزه رسانه برشمرد و افزود: امروز شبکه‌های اجتماعی با تشخیص به موقع و سریع، خوراک و محتوای رسانه خود را با گلوله‌های جادویی به مخاطبان خود تزریق می‌کنند.

صادقی از ضعف و انفعال در این حوزه انتقاد کرد و افزود: متأسفانه در بحث تولید محتوا بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم در صورتی که منابع انسانی بسیار قوی و متقنی در دست داریم و باید اندیشمندان اسلامی بیشتر در تولید محتوا فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به منصه ظهور برسانند. وقتی محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی نداریم، جوان امروز با یک کلیک در دنیایی از اطلاعات وارد و مورد اغفال دشمن قرار می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که فضای ذهن هر شخص باید کامل در اختیارش باشد، گفت: دشمن قدم به قدم فضای ذهن هر شخص را تسخیر و شخص را مطیع امر خود می‌کند.
صادقی در پایان با انتقاد از غفلت مسئولان در حوزه تولید لباس اظهار کرد: متأسفانه در این حوزه، شاهد انواع مدهای غربی در نوع پوشش جوانان هستیم که مسئولان امر در حوزه تولید لباس نه تنها خواب بلکه عمداً در تولید داخلی و بعضاً با ورود تولیدات خارجی عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: