جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
مدیرروابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز:
مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز گفت:اگر چه جامعه محصول شبکه‌ای از اجتماع است، اما عدم استفاده صحیح ازنرم افزار‌های شبکه‌های اجتماعی جامعه را به فردگرایی تبدیل می‌کند.

سرگرد حسین روزبهی در کارگاه آموزشی تقویت سواد رسانه در جمع رابطین نمایندگی ولی فقیه حوزه‌های برادر و خواهر گفت: شبکه های اجتماعی در عصر مدرن، فرهنگ جهانی شدن را به هم نزدیک می کند.
سرگرد حسین روزبهی، با اشاره به جنبه ها و اثرات مثبت شبکه های اجتماعی،فرهنگ جهانی شدن را نقطه آغاز تمدن نوین اسلامی دانست و خاطر نشان شد:جوانان و نوجوانان عرصه علم و دانش با ورود به شبکه های اجتماعی، فرهنگ جهانی شدن را به جهانی شدن فرهنگ تمدن نوین اسلامی، تبدیل و از این فرصت ها به خوبی استفاده کنند.
مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز،قدمت تاریخ ایران، گستره نسل شیعه و فرهنگ غنی اسلام، باید در جهان توسط جوانان زبده عرصه اطلاع رسانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به جهان مخابره شود افزود: آموزه های دین اسلام، اگر به خوبی اجرا شود، با فرهنگ غنی خود می تواند جهان را از فلاکت نجات دهد.
وی، در ادامه جنبه های منفی شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر چه جامعه محصول شبکه ای از اجتماع است اما عدم استفاده صحیح از نرم افزار های شبکه های اجتماعی،افراد یک جامعه را به فردگرایی سوق می دهد.
سرگرد روزبهی، غار تنهایی جوانان و نوجوانان عصر مدرنیته را بسیار گسترده دانست و بیان داشت: جوان امروز که باید نشاط ،امید، مطالعه و سرزنده بودن را اولویت در کارهایش قرار دهد نباید مغلوب فتنه های دشمن واقع شود و خود را منزوی کند.
او، با اشاره به اینکه نوک پیکان دشمن جوانان و نوجوانان عرصه علم هستند افزود: فرد گرایی در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی نباید جوانان را گوشه گیر کند بلکه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی قدرت فکر و اندیشه جوان مدرنیته امروز باید فعال تر شود و درتولید علم و محتوا بردشمنان غلبه و بر افکار شوم آنان غالب شوند.
سرگرد روزبهی، با بیان این که جوانان و نوجوانان، با نیروی اندیشه و قدرت تفکر می توانند قدرت نرم دشمن را به نفع خود تغییر دهند اذعان داشت:موازنه قدرت، امروز در افکاری است که اندیشه ناب اسلام را به خوبی درک کرده باشد و به جهان نیز مخابره کند.
عقلانیت و مدرنیته اندیشه نو ایجاد می کند
وی در ادامه به عقلانیت و مدرنیته اشاره کرد و گفت: جوان امروز با زندگی کردن و مأنوس شدن در جهان مدرن ، اگر عقلانیت را مقدم بر مدرنیته و پسامدرن نداند دچار خطا و لغزش می شود.
روزبهی ، به نقش و اهمیت رسانه در دوران پسا مدرن اشاره کرد و گفت: رسانه در هر دوره و به فراخور زمان خودش قابل تغییر بوده و روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است.
مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز، اندیشه نو را محصول عقلانیت و مدرنیته دانست و افزود: با ورود اندیشه نو در نسل جدید، گفتمان تربیتی جوانان امروز به نسبت گذشته تغییرات چشمگیری داشته است.
وی، درپایان در خصوص، تربیت نسل نو با نسل گذشته مبنی برا ین که این دو نسل اصلا قابل قیاس نیست،خاطرنشان شد:اگر والدین به علم روز و رسانه های نوین ارتباطی آگاهی و دسترسی نداشته باشند رسانه، فرزندانشان را تربیت خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: