کد خبر: ۱۲۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
فرمانده سپاه ناحیه محمدرسول الله شیراز گفت: سه رده برتر استانی و ۲۳ رده برتر ناحیه ای ، از افتخارات ناحیه محمدرسول الله شیراز در جشنواره مالک اشتر امسال است.
 جشنواره مالک اشتر در نواحی مختلف سپاه فجر فارس با هدف شناسایی، معرفی، و تقدیر از رده‌های برتر بسیج برگزار می شود.

در این راستا و در برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره در سپاه ناحیه محمد رسول‌الله شیراز، سرهنگ عباس بنایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی، معرفی، و تقدیر از رده‌های برتر بسیج در ساله گذشته است.

وی گفت: از بدو شروع کرونا، خیلی از نهادها، ارگانها، و ادارات دولتی و خصوصی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده یا در بازگشایی به‌صورت یک دوم و یک سوم ظرفیت انسانی مشغول به کار شدند؛ اما کار بسیج دو چندان شد و در همه عرصه ها برای مهار این بیماری کمافی‌سابق پا به میدان گذاشت.

سرهنگ بنایی با یادآوری اینکه بسیج در ابتدای شروع کرونا، کار را از طریق اجرای ایستگاههای تب سنجی در گلوگاه های ورودی و خروجی شهرها اقدام کرد، ادامه داد: تست کرونا، گندزدایی و سمپاشی معابر و اماکن عمومی، ایجاد کارگاه های تولید ماسک و گان بهداشتی، توزیع الکل و مواد شوینده و بهداشتی، از دیگر اقدامات اولیه بسیج در مبارزه با کرونا بود.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز، بسیجیانی ناحیه با اجرای طرح شهید سلیمانی و ایجاد تیم های حمایتی، نظارتی، مراقبتی، شبانه روز در جهت مهار این بیماری تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های دیگر که بسیجیان خوش درخشیدند عرصه سازندگی است، وی تصریح کرد: مرمت و بازسازی منازل محرومین، ایجاد کارگاه های اشتغال زایی که از سال تا امروز ۹ کارگاه فعال ایجاد شده، از دیگر خدمات بسیجیان ناحیه محمد رسول الله شیراز است.

به گفته وی، بسیجیان این ناحیه در پنج مرحله کمک مومنانه، بالغ بر ۸۰ هزار سبد معیشتی در سطح این ناحیه توسط گروه های جهادی با همکاری خیرین تهیه و توزیع کرده اند.

سرهنگ بنایی گفت: در بحث های امنیتی جهت برقراری امنیت پایدار با همکاری نیروی انتظامی از طریق گشت های محله محور، تورهای ایست و بازرسی، و بلوک بندی در دو سال گذشته کمترین مورد امنیتی در محدوده استحفاظی این ناحیه گزارش شده است.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز ادامه داد: رژه خودرویی و موتوری در مناسبت‌های مختلف در سطح ناحیه، برگزاری مراسم فرهنگی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی با موضوع فعال و چشمگیر بسیجیان، برگزاری یادواره های مختلف، توجه به مناطق و محلات محروم ناحیه، جمع آوری معتادین کارتن خواب و تلاش جهت اشتغال آنها برای سلامت پایدار، ایجاد مرکز مشاوره، برگزاری حلقات صالحین، ایجاد و توسعه مهدهای قرآنی، و توجه ویژه به جنگ نرم و فضای مجازی، از دیگر فعالیت های بسیجیان این ناحیه است.

سرهنگ بنایی تصریح کرد: سه رده برتر استانی و ۲۳ رده برتر در ناحیه، از افتخارات این ناحیه در جشنواره مالک اشتر سال ۹۹ است که جای تقدیر از همه بسیجیان ناحیه دارد

نام:
ایمیل:
* نظر: