آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
امام جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون گفت:عیار ولایتمداری عمل به توصیه‌های رهبری است.
 امام جمعه کازرون تاکید کرد که عیار ولایت مداری با انجام توصیه‌ها و عمل به تاکیدات رهبر معظم انقلاب قابل سنجش و ارزیابی است.

حجت الاسلام محمد صباحی در جلسه بسیج اداری و اصناف  سپاه شهرستان کازرون که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، یکی از دستاوردهای بزرگ بسیج را، پذیرش عمومی این نهاد انقلابی دانست و گفت: این پذیرش و حتی مطالبه عمومی که نسبت به بسیج است، در دیگر اقشار نداریم. امروز اگر مسئولی بخواهد خود را مردمی و پرتلاش معرفی کند، عنوان بسیجی را برای خود انتخاب می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه ناحیه کازرون، صباحی اضافه کرد: در کنار دستاوردهای بسیج ازجمله در حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و محرومیت زدایی، بسیج نام مقدسی در ادبیات ما دارد و مردم خدشه‌ای در این خصوص نسبت به آن ندارند. چراکه بسیج از توده مردم تشکیل شده و جدا از مردم نیست. شاید بقیه اقشار خود را خادم مردم معرفی کنند اما بسیج خود مردم است که کارنامه‌ای درخشان، مسیری مشخص و رهبری بیدار، هوشیار و مقتدر دارد.

امام جمعه کازرون با مقایسه وضعیت کنونی نظام اسلامی با صدر اسلام و کشورهای همسایه، امتیاز و ویژگی نظام ما را داشتن بسیج عنوان و اضافه کرد: امروز رهبر انقلاب در نصف خطی می فرمایند که خوب است کسانی که بخاطر کرونا دچار آسیب اقتصادی شده‌اند، مورد همدلی و مواسات قرار بگیرند. سپس می‌بینیم که چه موجی از کمک مردمی در سراسر کشور راه می افتد. اما در زمان امامان معصوم اینچنین نیرو و مجموعه پا در رکابی نداشتند، که تفاوت آن در داشتن بسیج است.

وی در ادامه عیار ولایتمداری را میزان وفاداری برشمرد و تصریح کرد: همه ما ولایتمداریم، اما مهم عیار ولایتمداری است. کسانی بودند که پشت سر امام حسین(ع) نماز می خواندند اما با ایشان و یارانشان نیز می جنگیدند. یعنی امام را به عنوان امام جماعت قبول داشتند اما رهبر حکومت خیر!

صباحی حضور موثر در زمینه اقتصادی برای رفع مشکلات را لازم برشمرد و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، حکم جهاد اقتصادی و مسئولیتی داده اند که از آن جمله می‌توان به مصرف کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا، خدمت به مردم و افزایش بهره وری در ساعت کاری اشاره داشت. پس لازم است با رعایت این توصیه‌ها عیار ولایتمداری خود را نشان داده و محک بزنیم.

رئیش شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون با اشاره به برخی معضلات فرهنگی جامعه افزود: برخی معضلات را که از لحاظ قانونی نمی توان با آنها برخورد کرد، می‌توان صمیمانه، دوستانه و با همدلی براساس فرهنگ عمومی شهرستان کنترل کرد.

صباحی افزود: از جمله این معضلات می‌توان به فرهنگ عابرین پیاده، رانندگی، رفتارهای منجر به تصادفات، نصب تصاویر در اعلامیه بانوان فوت کرده و... اشاره کرد که از لحاظ قانونی شاید نتوان از آنها ممانعت کرد، اما از لحاظ فرهنگی می تواند کنترل کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: