آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
گردهمایی رزمندگان گردان فجر در کازرون برگزار شد
گردهمایی رزمندگان گردان فجر در کازرون برگزار شد:در هفته بسیج، گردهمایی رزمندگان گردان فجر در کازرون برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، گردهمایی رزمندگان گردان فجر لشکر33المهدی ، به مناسبت هفته بسیج و با حضور فرماندهان و رزمندگان این گردان خط شکن ، در کازرون برگزار شد.
در ابتدای این مراسم عبدالخالق فرهادپور، از فرماندهان این گردان به تاریخچه شکل گیری گردان فجر اشاره کرد و گفت: این گردان با حضور نیروهای رزمنده از شهرستان های فسا،کازرون و دیگر شهرستانهای استان فارس و حتی بهبهان استان خوزستان در بهمن ماه1361 در لشکر33المهدی(عج) شکل گرفت که مطرح ترین فرمانده آن شهید مرتضی جاویدی است که به سردار تنگه احد مشهور شد و امام خمینی بر پیشانی او بوسه زد.
فضل الله نوذری جانشین عملیات قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که از فرماندهان این گردان در دفاع مقدس می باشد، در ادامه این برنامه اظهار داشت: گردان فجر تقريباً در تمام عملياتها، از جمله والفجر 1 ، 2 ، 4 ، 8 خيبر، بدر، کربلاي 4 و 5 و 8 کربلاي 10 ، بيت المقدس 7 ، والفجر 10 و... شرکت کرد و جاذبه معنوی این گردان هم در جذب نیرو و هم در خط شکن بودن، از آن مطرح ترین گردان دفاع مقدس را ساخت.
حجت الاسلام بنایی ف روحانی این گردان در طول دفاع مقدس به خاطرات خود در مدت حضورش در گردان فجر پرداخت و گفت: در این گردان هیچ کس برای فرماندهی جلو نمی رفت و همه خود را ضعیف تر و نه قوی تر از فرد دیگر می دانستند و برای قبول مسئولیت اکراه داشتند. اینچنین افرادی باعث شدند که گردان فجر از موفق ترین گردان ها و فرماندهانش از محبوب ترین فرماندهان باشند.
در پایان مراسم از کتاب گلزار شهدای فجر به دست همسر شهید مرتضی جاویدی و رحیم بازیار جانباز پرافتخار گردان فجر رونمایی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: