جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۲:۱۳
گزارش
بمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
گزارش تصویری از طبخ 3 تن حلیم در قیروکارزین.
boletبمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
حسین حقیقی
دوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
تربیت وآموزش عس ناحیه قیروکارزین برگزارنمود؛
boletدوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
بسیج سازندگی سپاه قیروکارزین برگزار کرد .
همزمان با چهارمین روز از هفته مقدس بسیج کارگاه آموزشی آگاهسازی مردم و باغدارن نخیلات در مورد آفت سوسک سرخرطومی در قیروکارزین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه قیروکارزین

به همت بسیج سازندگی سپاه قیروکارزین؛کارگاه آموزشی آگاه سازی باغداران نخیلات کشاورزی از آفت سوسک سرخرطمی در قیروکارزین اجرا گردید .این کارگاه آموزشی به مناسبت هفته بسیج با شعار « *بسیج پاره تن مردم است* » برگزار شد.

همزمان با چهارمین روز از هفته مقدس  بسیج ۱۴۰۰ کلاس آموزشی آگاه سازی مردم و باغداران نخیلات کشاورزی ناشی از حمله سوسک سرخرطمی در یکی از باغات آسیب دیده شهر کارزین با حضور مهندس فلامرزی کارشناس کشاورزی و مسئول بسیج سازندگی سپاه قیروکارزین وجمعی از جهادگران بسیجی  برگزار شد.
.
یکی از کارشناسان کشاورزی در این کارگاه آموزشی با اشاره به روش های مقابله با سوسک سرخرطمی اظهار داشت: بهترین موقع برای مقابله با این حشره در ماه های آذر ماه و دی است.
.
مهندس فلامرزی گفت: به دلیل اینکه فصل سرما است و در فصل سرما حشره خواب است و تخم گذاری نمی کند راحت تر می توان این حشره را از بین برد.
.
این کارشناس افزود: این سوسک از طریق پاجوش ها معمولا وارد تنه درخت می شود و بر اثر مرور زمان به تنه درخت ورود کرده و تخم گذاری میکند.

لازم به توضیح است سوسک سر خرطرمی آفت جدیدی است که متاسفانه در برخی از نخیلات جنوب کشور از جمله شهرستان قیروکارزین مشاهده شده است . این آفت به هیچ عنوان با سموم دفع آفات نباتی از بین نمی رود وباعث نابودی نخیلات میشود وتنها راه ازبین بردن آن شناسایی نخل آلوده وقطع کردن وسوزاندن آن است چون سوسک سر خرطومی تحرک چندانی ندارد وبه آسانی به سایر نخلها سرایت نمیکند.


کارگاه آموزشی مبارزه با سوسک سرخرطومی نخیلات .
کارگاه آموزشی مبارزه با سوسک سرخرطومی نخیلات .

کارگاه آموزشی مبارزه با سوسک سرخرطومی نخیلات .

کارگاه آموزشی مبارزه با سوسک سرخرطومی نخیلات .
نام:
ایمیل:
* نظر: