آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع):
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه بسیج در حقیقت ریشه در آموزه‌های انبیای الهی دارد، گفت: در طول تاریخ مشاهده می‌کنیم امت اسلام هر جا بر مبنای تفکر بسیجی و ارزش‌های بسیجی حرکت خود را انجام داده است، قطعاً به پیروزی رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)ب حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، ۳ آذرماه در رزمایش «اقتدار و حماسه» بسیجیان که هم‌اکنون در این حرم مطهر همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: بسیج در حقیقت ریشه در آموزه‌های انبیای الهی دارد یعنی پایه و اساس کار تمام پیامبران الهی که در طول تاریخ مبعوث شدند، برای هدایت و راهنمایی‌ توده‌های مردم بر مبنای حضور مردم بوده است.

وی، نمونه بارز این قضیه را حضور مردم در زمان پیامبر مکرم اسلام(ص) دانست و افزود: اگر تاریخ اسلام را با دقت مراجعه و مطالعه دقیق داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که اساس شجره طیبه بسیج در عصر پیامبر گرامی اسلام(ص) پایه‌گذاری شده است.

کلانتری ادامه داد: از همان تاریخ تا امروز وقتی نگاه می‌کنیم امت اسلام هر جا بر مبنای تفکر بسیجی و ارزش‌های بسیجی حرکت خود را انجام داده است، قطعاً به پیروزی رسیده است.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) بیان کرد: پایه و اساس انقلاب کبیر ایران اسلامی که به رهبری امام انجام گرفت، توده‌های مردم بودند و همین مردم بسیج شدند و با انجام وظیفه و شناخت و عمل به تکلیف الهی مسیر انقلاب را هموار کردند و بحمد الهی تا به امروز انقلاب اسلامی بر پایه بسیج مردمی و افتخارآفرینی‌های بسیج این مسیر را به درستی ادامه داده است.

وی با تأکید بر اینکه این بسیج مردمی و مستضعفان و مخلصان جهان است که تکلیف نهایی جهان را مشخص می‌کند، به وعده‌های قرآن کریم در این رابطه اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ؛  و خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين فرو دست‏ شده بودند منت نهيم و آنان را پيشوايان [مردم] گردانيم و ايشان را وارث [زمين] كنيم» و قطعاً بسیجیان امروز در مسیر تحقق این آیه شریفه گام برمی‌دارند و همین مسئله پایه تفکر و حرکت بسیجی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: