کد خبر: ۱۲۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
در نماز جمعه ی دیروز شیراز
امام جمعه شیراز گفت: مذاکره برای این است که تعهدات این کشورها بیان شود البته ما می‌دانیم که اینها بر تعهد خود پای‌بند نیستد اما برای اینکه حجت برای دنیا تمام شود، مذاکره شکل گرفته/اروپایی‌ها به تعهدات‌شان‌ پایبند نیستند/ مدیران بدون دلسردی محکم پای کار باشند

به گزارش بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه تفکر رابطه جدی و عمیقی با معنویت دارد، اظهار داشت: دعوت مکرر قرآن کریم برای تفکر به همین دلیل است، البته گاهی در زبان فارسی فکر کردن به معنای ترسیدن و احتیاط کردن است.

وی با بیان اینکه اگر فکر کنیم خود به خود ترس و احتیاطی در اعمال ما نمود پیدا می‌کند گفت: معصیت‌های علنی در جامعه به دلیل این است که فکر نمی‌کنند و نمی‌ترسند پس نتیجه تفکر این است که انسان از گناه بترسد و معصیت نکند و خوش گذرانی در چهارچوب به معنای گناه کردن نیست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر انسان سختی دنیا را برای خدا تحمل کند بهشت دارد، افزود: عذاب جهنم ابدی است و تخفیف پیدا نمی‌کند، برخی مواقع دنیا ما را مشغول می‌کند که به یاد آخرت نیستیم در حالی که باید در هر لحظه به فکر آخرت بود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه روز جمعه که جمع می‌شویم عمده کار این است که به یاد آخرت کنیم، بیان کرد: پایه انقلاب اسلامی معنویت است و اگر امروز جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت می‌رود، مقاومت کردن، مجاهده کردن و با بصیرت رفتار کردن به دلیل همین معنویت است پس باید به معنویت در جامعه به صورت ویژه پرداخته شود و متولیان فرهنگ باید در ترویج معنویت بیشتر دقت کنند.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به روز دانشجو و حضور دانشجویان در حمایت از انقلاب اسلامی گفت: وقتی حرکت دانشجویی فراگیر شد که شعار اسلامیت این حرکت غلبه پیدا کرد، سایر جریان‌ها هیچ‌گاه نتوانست جنبش عمومی در دانشگاه‌ها ایجاد کند. شهید مفتح و شهید مطهری با بیان رویکرد اسلامی سبب جذب دانشجویان به نهضت امام خمینی شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان سیاسی ارزشی‌مدار باید باشند افزود: برای انقلاب اسلامی آرمان‌هایی داریم، آرمانگرایی برای جوانان دانشجو ارزشمند است وقتی مطالبه شود چرخ حرکت کشور نیز به حرکت در می‌آید.

امام جمعه شیراز با اشاره به ویژگی‌های مطالبه‌گری و توجه دانشجویان به آن بیان کرد: مطالبه‌گری باید متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌ها باشد، مطالبه‌گری باید متناسب با مسئولیت فرد باشد و جامعه دانشجویی باید این مباحث را در مطالبه‌گری در نظر بگیرد. 

دژکام با بیان اینکه جریان دانشجویی باید دانش‌مدار باشد، عنوان کرد: دانشجو در هر رشته‌ای که درس می‌خواند باید عمیق مطالعه کند و بداند برنامه‌های اجرایی در حیطه تخصص خودش کجاست؛ بر پایه دانش حرکت کردن ویژگی مهمی است که باید دانشجویان مورد توجه داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر در شورای هماهنگی تبلیغات و تاکیر بر محوریت مساجد گفت: در این زمینه حرکت جدیدی در حال شکل‌گیری در مجموعه‌های فرهنگی استان فارس است؛ باید کارهایی که در حد توان است انجام شود خدا زمینه اجرای کارهای بزرگتر را فراهم می‌کند؛ باید از هر جا می‌توان شروع کرد تا شاهد تحول در محوریت مسجد در کارهای فرهنگی باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مذاکرات وین نیز افزود: بسیاری سوال می‌کنند که هدف مذاکرات چیست؛ دولت ما می‌گوید که ما کار خود را انجام  دادیم اما مذاکره برای این است که تعهدات این کشورها بیان شود البته ما می‌دانیم که اینها بر تعهد خود پای‌بند نیستند اما برای اینکه حجت برای دنیا تمام شود، مذاکره شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه راهبرد رهبری این بود که اقتصاد مقاومتی راه بیندازیم، نگاه به درون باشد چون نیازی به هیچ جا نداریم و این امر را دولت پیش گرفته است، تصریح کرد: ظرفیت این کشور را می‌دانیم و کشورهایی که بخواهند با ما معامله کنند هم کم نیستند؛ رسما هم عضو پیمان شانگهای شدیم مسئله قابل حل است به شرط اینکه مدیران بدون اینکه دلسرد شوند محکم پای کار بایستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: