کد خبر: ۱۲۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه مدیرانی که در دولت سیزدهم فعالیت‌شان را آغاز کرده اند میزان تعاملات‌شان را با نمایندگان افزایش دهند، گفت: متاسفانه در حال حاضر بعضی از نمایندگان استان از پاسخگو نبودن مدیران تازه منصوب شده به تماس های موکلان مردم گله‌مندند.



به گزارش  بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس جعفر قادری  با بیان اینکه روند انتصابات مدیران در استان با  شیب کندی انجام می شود، گفت: قطعا نمایندگان هم نسبت به این موضوع معترضند چرا که معتقدیم تغییر و تحولات باید هرچه سریع تر اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه قطعا بلاتکلیفی مدیران باعث قفل شدن امورات می شود افزود: در شرایطی که نیاز است تمام کارها و برنامه ها با سرعت پیش رود متاسفانه شاهد روند مناسب در انتصابات و پیشبرد برنامه ها نیستیم که در این شرایط نیاز است تا مدیریت ارشد استان سرعت لازم را در انتصابات به کار گیرد.

 نمایندگان برای موضوعات شخصی با مدیران تماس نمی گیرند

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه از دستگاه های نظارتی هم تقاضا داریم که استعلامات گزینه های مدیریتی را در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهند، ادامه داد: در نتیجه این مهم سبب می شود که وضعیت ادارات استان مشخص شود.

  نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه نمایندگان تمام تلاششان را برای پیگیری و حل مشکل مردم به کار می گیرند، ادامه داد: قطعا نمایندگان به هیچ وجه برای موضوعات شخصی با مدیران تماس نمی گیرند ،در شرایط فعلی نیاز است تا مدیریت استان با جمع و جور کردن وضعیت سعی کند تا تعاملات با نمایندگان استان را افزایش دهد.

به گفته وی مدیر ارشد استان پیگیری های لازم را برای به سرانجام رساندن تغییر و تحولات مدیران به کار گیرد.

قادری با اشاره به اینکه بعضی از مدیران استان که تازه منصوب شدند به دلیل اینکه هنوز با فضا آشنا نیستند دقت لازم را در امورات به کار نمی برند، افزود:  قطعا مدیرانی که 8 سال مسئولیت داشتند نیاز است تا تغییر کنند و نیروها جوان و با انرژی تر وارد جایگزین آن ها شوند تا بتوانیم شاهد حل مشکلات باشیم.

قادری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تازه‌کاری وزرا، باعث شده تا وزیران هنوز به یک ثبات نرسند و آب بندی نشوند، افزود: هرچند که پاسخ دادن تماس ها و پیگیری نمایندگان بخشی از کار وزرا است بنابراین وزرا بعد از مسلط شدن روی کار باید تمام تلاش‌شان را برای مدیریت تلفن و تماس های نمایندگان به کار گیرند.

سهم اندک فارس از تسهیلات اشتغالزایی

وی با بیان اینکه در سال جاری از محل هدفمندی یارانه ها مبلغی بالغ بر 32 هزار میلیارد تومان به موضوع اشتغال اختصاص داده شده است گفت: متاسفانه بر اساس شاخص هایی که در نظر گرفته شده است تنها 3 و شش دهم درصد به استان فارس تعلق گرفته است که متاسفانه این رقم قابل توجهی برای رونق اشتغال و توسعه اقتصاد استان نیست.

جعفر قادری  با اشاره به اینکه سهم استان فارس در موضوع تسهیلات به تولید و رونق اقتصاد کمتر از هزار میلیارد تومان است افزود: طبق آمارها و گزارشاتی که توسط دولت ارائه شده است 12 هزار میلیارد تومان در حال حاضر از 32 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است که فراهم نشدن مقدمات کار و به تصویب نرسیدن آئین نامه ها باعث شده این مبلغ در اختیار تولید کنندگان و صنعتگران قرار نگیرد.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه منابع و تسهیلات تولید در سال های گذشته در اختیار سازمان برنامه و بودجه بود که در سال جاری این منابع به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شده است، بیان کرد: اگرچه هنوز وزارت اقتصاد و دارایی برای پرداخت این منابع به تولید کنندگان و صنعتگران هیچ گونه اقدامی انجام نداده ،بنابراین اختصاص این منابع به افراد توسط وزارت اقتصاد و دارایی از نکات مهم این بخش به شمار می رود که این موضوع در دستور کار کمیسیون جهش تولید قرار گرفته است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: