آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 17
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۱۷ در نواحی ۴۲ گانه سپاه فجر استان فارس برگزار شد
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۱۷ همزمان با سراسر کشور در نواحی چهل و دوگانه سپاه فجر فارس هم برگزار و در پنج ناحیه شیراز با یادبود شهید حجازی آغاز شد.
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 17 همزمان با سراسر کشور در نواحی چهل و دوگانه سپاه فجر فارس هم برگزار و در پنج ناحیه شیراز با یادبود شهید حجازی آغاز شد.

سرهنگ قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در آئین آغازین این رزمایش که به همت ناحیه بقیه‌الله شیراز در منطقه جاده شیراز ـ مرودشت و میدان تیر ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امروز جریان مقاومت در منطقه خاورمیانه تعیین می‌کند که چه اتفاقی بیفتد و بلوک شرق و غرب دیگر معنا و مفهومی در منطقه ندارد.

وی با بیان اینکه شرایط امروز ما به نوعی شبیه دوران دفاع مقدس، و به نوعی دیگر هم مانند جنگ احزاب در صدر اسلام است که همه دشمنان و دنباله‌های داخلی آنان شامل منافقین و کفار با هم متحد شدند ولی نتوانستند بر علیه اسلام عزیز کاری پیش ببرند، تصریح کرد: مروز بسیجیان اتفاقاتی رقم زدند که در تاریخ این کشور و انقلاب ماندگار خواهد ماند و کسی نمی‌تواند این همه افتخارآفرینی را کنار بگذارد.

علیپور با بیان اینکه امروز که در اوج اقتدار و آمادگی هستیم باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم، اگرچه دشمن در هر عرصه‌ای که ورود کرد، نتوانسته آنطوری که می‌خواهد خروج داشته باشد، با تأکید بر اینکه امروز تفکر مقاومت و بسیجی محاسبات بین‌المللی را بهم زده است، گفت: امروز دیگر بلوک شرق و غرب معنا و مفهومی ندارد و جریان سومی به نام مقاومت وجود دارد که در سطح منطقه و بین‌المللی تعیین می‌کند که چه اتفاقاتی رخ دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به برگزاری این رزمایش که با حضور بسیجیان برگزار شده است، گفت: در این رزمایش شاهد حضور پیشکسوتان و دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف بسیج هستیم که ما در مجموعه سپاه خود را خادم آنان  و حضور در میان بسیجیان را برای خود افتخار می‌دانیم.

علیپور با تأکید بر اینکه بسیجیان در تمام عرصه‌ها برای خدمت‌رسانی به نظام و انقلاب اسلامی پیشقدم بوده‌اند، گواه این مسئله را حضور گسترده بسیجیان در حوادثی نظیر سیل، زلزله، شیوع کرونا و حتی مباحث امنیتی دانست و گفت: همواره بسیجیان در هرجایی که حضور دارند، ما در کنارشان هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: امروز موج‌های منفی در فضای مجازی بر علیه بسیجیان زیاد است ولی خوشبختانه بسیجیان ما مانند کوه ایستاده‌اند و استوار و محکم پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن که حضرت حجت(عج) است، خواهند رساند.

در ادامه این برنامه، سرهنگ مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز هم بیان اینکه این رزمایش همگام با بقیه رده‌های سپاه در برای ایجاد امنیت و مقابله با هرگونه تهدید و تعرض دشمن شکل گرفته است، افزود: تمرین‌های گردان‌های بسیج بر اساس نوع تهدیداتی که در حوزه سرزمینی هر رده رزمی متصور است، انجام می‌شود.
علیپور  بیان کرد: مأموریت گردان‌های بیت‌المقدس دفاع از کوی و برزن است و هر ناامنی و تهدیدی که از نوع تهدید دفاعی یا امنیتی است، بسیجیان این گردان‌ها آموزش دیده و در این رزمایش تمرین عملی آن را انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه بقیةالله (عج) شیراز ادامه داد: مأموریت اصلی گردان‌های کوثر هم امداد و نجات در حوادث و بلایایی که اتفاق می‌افتد که در این زمینه فعالیت می‌کنند.
این رزمایش که در سراسر استان پهناور فارس برگزار شد، در منطقه عمومی رزمایش(پادگان قدس بسیج) در ناحیه قیروکارزین هم با استعداد 3 گردان برادر ویک گردان خواهر برگزار شد.

رزمایش پیامبر اعظم در شهرستان‌های استان فارس

سرهنگ رضایی فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در تشریح رزمایش پیامبراعظم 17 اظهار داشت: براساس سناریو در این رزمایش، دشمن از منطقه قشم وارد کشور شده و برخی از آنها توانسته‌اند به استان فارس برسند؛ بسیجیان تمام شهرستان‌های استان باید با عملیات‌های مختلف، جلوی پیشروی دشمن را بگیرند.

وی ادامه داد: پس از مراسم صبحگاه، کلیه بسیجیان با شرکت در کلاس‌های تئوری به صورت گردان به گردان، هریک با ماموریت‌های خود در منطقه رزمایش آشنایی کامل پیدا کردند.

سرهنگ رضایی افزود: با طنین‌انداز شدن اذان ظهر، بسیجیان پس از شرکت در نماز جماعت و کلاس اخلاق، مجلس عزای ام‌الائمه حضرت صدیقه طاهره(س) را برپا کردند و با امام زمان(عج) هم‌ناله شدند.

به گفته وی، عصر روز دوم پس از برگزاری اطاق وضعیت و یاد آوری نکات ضروری رزمایش توسط فرمانده سپاه شهرستان و مسئول عملیات،  رزمایش پیامبر اعظم 17 با رمز یا زهرا(س) آغاز شد.

فرمانده سپاه قیروکارزین گفت: همزمان با این عملیات برادران، گردان کوثر خواهران با عملیات امدادی و یک گروهان در احتیاط، ماموریت امداد و نجات خود را با موفقیت به انجام رساندند که مدت زمان برگزاری این رزمایش 36 ساعت بطول انجامید.

این رزمایش، در ارسنجان هم برگزار شد و سرهنگ پاسدار فرج الله قیطاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان گفت: دو گردان بیت‌المقدس و یک گردان کوثر شهرستان ارسنجان در رزمایش پیامبر اعظم 17 شرکت کردند.                                        

وی افزود: جهت آمادگی رزم و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، آموزش‌های دفاع از کوی و برزن، مقابله با نا آرامی‌ها، کمین و ضدکمین، تورهای ایست و بازرسی و گشت‌های پیاده محله محور با حضور بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس برگزار شد و ماموریت گردان کوثر نیز امداد و نجات در مقابله با حوادث احتمالی بود که  جهت ارتقای سطح دانش بصیرتی و معنوی بسیجیان کلاسهای آموزشی برگزار شد.   

در ناحیه لامرد هم در حاشیه برگزاری این رزمایش بزرگ، حسین صفری از هادیان سیاسی منطقه جنوب استان فارس به مسایل روز کشور و جهان اشاره کرد و گفت: دلدادگان امام و شهدا یعنی شما بسیجیان و پیشکسوتان جهاد وشهادت باید مشی فاطمی داشته باشید.

وی گفت: از مهم ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است، و اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها، بر این اصل مهم تأکید کرده است.

صفری، بصیرت را به معنی دشمن‌شناسی، دوست‌شناسی و جریان‌شناسی، و همچنین به معنای شناخت حقیقت و قدرت درک صحیح امور دانستو افزود: در کشاکش بحران‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی، جوهره، ظرفیت و باورهای افراد نیز بروز و ظهور می‌یابد.     

صفری با یادآوری اینکه دشمن به دنبال ضربه‌زدن به ایران اسلامی است، تصریح کرد: این همه شبکه‌های ماهواره‌ای که به صورت رایگان برای ایرانی‌ها در 24 ساعته پخش می‌کنند، هدفی جز ضربه‌زدن به این نظام و از بین بردن هویت دینی و ملی ما ندارند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17، با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر سپاه ناحیه فراشبند هم در مناطق عمومی رهنک، دهرم و فراشبند برگزار شد. در این رزمایش، بسیجیان به استعداد 2 گردان بیت‌المقدس و 1 گردان کوثر، حضور یافتند و در قالب برنامه‌های دفاعی و غیر دفاعی به تمرین و اجرای برنامه‌های عملیاتی پرداختند.

محمد پورمنتصری فرماندهی سپاه ناحیه فراشبند تاکید کرد:‌  پیام این رزمایش  برای دوستان و همسایگان، صلح و دوستی، و برای دشمنان جمهوری اسلامی، سخت و کوبنده، محکم و قاطع است.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: