آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
توسط گروه جهادی بانوان شمال غرب شیراز صورت گرفت:
گروه جهادی بانوان فاطمی شمال غرب شیراز در یک اقدام چندین ماهه توانستند یک زوج جوان کارتن خواب مبتلا به اعتیاد را به زندگی عادی بازگردانند.
 وقتی نامی از گروه‌های جهادی به میان می‌آید، در ابتدا شور و حرارت تهیه و توزیع کمک‌های مونانه که در ایام کرونا باعث ازدیاد و یاد زیاد این گروه‌ها شد، به ذهن متبادر می‌شود؛ اما همه می‌دانیم که این گروه‌ها، در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف از عمرانی و مهندسی گرفته تا پزشکی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغالزایی، اجتماعی، و هر زمینه‌ای که به ذهن برسد، فعالیت دارند.
یکی از عرصه‌های خاصی که گروه‌های جهادی در آن فعال هستند، عرصه‌های اجتماعی است که خود به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. ورود به شاخه اعتیاد، انگیزه‌بخشی و کارآفرینی برای این افراد و ایجاد امید به زندگی و برگشت آنها به جامعه به صورت فردی عادی، از کارکردهای گروه‌های جهادی است که در شیراز هم گروه جهادی بانوان فاطمی شمال غرب شیراز در این عرصه فعالیت می‌کنند.
این گروه، در یک اقدام چندین ماهه توانستند یک زوج جوان کارتن خواب مبتلا به اعتیاد را به زندگی عادی بازگردانند؛ به نحوی که مسئولین مرکز بهزیستی نیز با مشاهده همت و اراده آنان جهت پاک ماندن، با بازگشت فرزندان ۱۱ و ۵ساله‌شان به آغوش خانواده موافقت کردند.
در این راستا، مدیر گروه جهادی بانوان فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه با همکاری‌های خوبی که توسط جهادگران و خیرین صورت گرفت، توانستیم به یک زوج جوان کارتن خواب مبتلا به اعتیاد که روزها را به جمع‌آوری مواد بازیافتی جهت تأمین هزینه مواد، و شب‌ها را در گاراژهای ضایعاتی می‌گذراندند، کمک‌های ویژه‌ای کنیم.
آسیه مسجدرو افزود: این خانواده به دلیل شرایط بسیار حادی که داشتند، فرزندانشان در مرکز بهزیستی نگهداری می‌شدند و هم‌اکنون پس از بازگشت به شرایط نسبتاً عادی، مسئولین بهزیستی اجازه بازگشت فرزندان و بر عهده‌گرفتن سرپرستی را به این زوج جوان داده است.
این بانوی جهادگر در خصوص چگونگی شناسایی این زوج گفت: در برنامه‌های مشترکی که با گروه‌های جهادی و نهادهای فرهنگی ناحیه مقاومت محمدرسول الله(ص) شیراز داشتیم، در چهارشنبه‌های هر هفته، توزیع غذای گرم میان کارتن خواب‌های شهرک‌های جوادیه، دینکان، پردیس و حومه شهر شیراز انجام می‌گرفت که با اطلاع از وجود بانوان و زوج‌های جوان در میان آنها،گروه جهادی بانوان فاطمی در شب مبعث پیامبر مهربانی‌ها(ص)، مشارکت خود را با برادران گروه جهادی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در شهرک جوادیه، در تهیه و توزیع غذای گرم با هدف اعتمادسازی و اولویت کمک به بانوان و زوجین کارتن خواب آغاز کرد که در همان شب، بانویی پیش‌قدم شد و جهت ترک استمداد طلبید.
عضو مجمع شورای جهادی ناحیه محمدرسول‌الله(ص) شیراز ادامه داد: با هدایت آنها به کمپ، پیگیری‌ها ادامه داشت تا با این زوج جوان آشنا شدیم و با توجه به درخواستی که داشتند، تلاش کردیم که در گام اول، شرایط را برای ترک اعتیاد آنها فراهم کنیم.
وی افزود: خوشبختانه با همکاری خیرین همیشه همراه، توانستیم هزینه‌های کمپ و تست کرونای هر دو نفر را به ارزش حدود 4 میلیون تومان، تهیه و مقدمات پاکی آن دو را فراهم کنیم.
مسجدرو خاطرنشان کرد: پس از یک ماه و ترخیص از کمپ ترک اعتیاد، متاسفانه با مسیری پر از مشکلات جدید در پیش روی این زوج جوان بهبود یافته مواجه شدیم؛ چرا که باز باید بی‌سرپناه و بدون شغل در جامعه رها می‌شدند؛ از این رو با پرداخت هزینه مسافرخانه توسط گروه، سعی شد مساله سکونت آنها تا حدودی رفع شود؛ اما پس از حدود یک ماه به دلیل نداشتن شرایط کاری مناسب و نداشتن مسکن و نا امیدی‌هایی که برایشان پیش آمد، متاسفانه دچار لغزش شدند و مجدد به اعتیاد روی آوردند.
وی ادامه داد: گروه جهادی بانوان فاطمی چتر حمایتش را همچنان بر سر این زوج باز نگه داشت و با تلاش‌هایی که صورت گرفت، و با توجه به پشیمانی و انگیزه بالایی که این زوج جوان جهت ترک و باز پس گیری سرپرستی فرزندانشان داشتند، مجدد هزینه‌ها تأمین شد و آنها را مجددا به کمپ ترک اعتیاد هدایت کردیم.
تنها درمان نمی‌تواند نجابت‌بخش باشد
مسجدرو با بیان اینکه دغدغه اصلی اعضای گروه بر این بود که تنها درمان نمی‌تواند نجات دهنده این خانواده باشد و باید شرایط اشتغال و مسکن نیز برای آنها مهیا شود، اظهار داشت: با یاری خیرین، یک سوییت بسیار محدود حتی بدون گاز شهری با مبلغ ۵میلیون رهن و ماهانه ۷۵۰ هزار تومان اجاره شد و با تهیه وسایل ابتدایی چون اجاق گاز و یخچال و فرش، توانستند در آن ساکن شوند و خوشبختانه با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، در یک مرکز تولیدی، هر دو این زوج جوان مشغول به کار شده و پس از گذشت چند ماه پاکی و اقدام برای بازپس گیری سرپرستی فرزندانشان از بهزیستی، دیگر آن سوییت کوچک مکان مناسبی جهت زندگی یک خانواده ۴نفره نبود که با یاری حق و لطف خیرین نیک اندیش، یک آپارتمان دو خواب با مبلغ رهن 27 میلیون تومان و اجاره ماهانه 2 میلیون و 400 هزارتومان برای آنها تهیه و بهزیستی نیز سرپرستی دو کودک دلبندشان را به آنها داد.
مدیر گروه جهادی بانوان فاطمی با اشاره به توفیق ارائه خدمات 7 ماهه به این خانواده و صرف هزینه بالغ بر 70 میلیون تومانی گفت: همچنان این خانواده به شدت نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی از سوی جامعه بوده و حتی از وسایل ضروری یک زندگی ساده مانند فرش، لوازم آشپزخانه، تلویزیون و... نیز محرومند که امیدواریم که با حمایت خیرین بتوانیم شرایط را برای ادامه زندگی این زوج جوان مهیاتر کنیم.
مسجدرو گفت: در کنار حمایت‌های مادی، اینگونه افراد بسیار نیازمند حمایت های معنوی از جانب اطرافیان و جامعه هستند.
مدیر گروه جهادی بانوان فاطمی ادامه داد: به گفته این زوج، وقتی شرایط به حالت بحرانی درآمده بود و تمامی دوستان و آشنایان و خانواده، این زوج را رها کرده بودند و دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، اینکه مورد حمایت یک گروه قرار بگیرند و حتی مانند عضوی از اعضای خانواده آنها محسوب شوند، از نظر آنها فقط می‌تواند یک معجزه باشد و اینگونه بود که با وجود شکست‌ها و پیروزی‌ها، همچنان با انگیزه تلاش‌های زیادی کردند تا بتوانند به شرایط عادی زندگی بازگردند و یک خانواده ی ۴نفری شاد و سالم داشته باشند.
وی عنوان کرد: ما تاکیدمان بر این است که آنها در این مسیر، همچنان به این حمایات معنوی نیاز دارند؛ لذا خوشبختانه در دیدارهایی که با خانواده خانم نیز داشته‌ایم و صلح جزئی نیز صورت گرفته، امید داریم با تحقق کامل این ارتباط معنوی به تحکیم بنیان این خانواده و انگیزه‌بخشی بیشتر آنها کمک بیشتری شود.
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: