آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
فرمانده سپاه شهرستان کازرون خبر داد:
فرمانده سپاه شهرستان کازرون از برگزاری بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون در روز کازرون خبر داد.
سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه ی حماسه سازان ایران اسلامی بیان داشت: بزرگداشت تارخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس در شهرستان کازرون برگزار می شود.
وی ادامه داد: همان گونه که مستحضرید روز چهارم دی ماه در تاریخ ایران اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون می باشد ، 4 دی ماه سالروز شهادت 84 فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای 4 در سال 1365 ، که این روز را بعنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار و به نام روز کازرون در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار ثبت می باشد.
فرمانده سپاه شهرستان کازرون تصریح داشت: 4دی ماه روزی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصردیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان خصوصا حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن ، انگلیس جنایت کار شتافتند و با شکست پلیس جنوب در این روز برگ زرینی در تاریخ ایران به یادگار گماشتند.
وی اذعان داشت: ماه دی در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی 1357 ، راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در 8 دی ماه 1388 که به همین منظور از 4 الی 13 دی ماه دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسمات و برنامه های ویژه ای برگزار می گردد. .
سرهنگ توکل اضافه داشت:با توجه به مناسبت های یاد شده و بنا به تدابیرصورت گرفته،گرامیداشت مبارزان و رزمندگان شهرستان کازرون بصورت مشترک و با رویکرد ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار، گروه ها و هیئات مختلف مردم در روز شنبه 4 دی ماه 1400 راس ساعت 15:00 برگزار می گردد در جوار مقبره ناصر دیوان کازرونی واقع در خیابان امیرکبیر این شهرستان برگزار می گردد.
وی در پایان خاطر نشان نمود:مراسم ابتدا در ساعت14:00با غبارروبی و عظر افشانی شهدای کازرون برگزار می گردد و سپس بزرگداشت ناصر دیوان کازرون و شهدای گرانقدر برگزار خواهد شد که از عموم مردم دین ادا کرده به انقلاب شهرستان کازرون خصوصا خانواده های شهدا،ایثارگران و رزمندگان جهت حضور با شکوه در این مراسم دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: