گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
9 دی
برگزاری مراسم بزرگداشت 9 دی
مراسم بزرگداشت ۹ دی در شهرستان ممسنی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ممسنی مراسم بزرگداشت ۹ دی در روز پنج شنبه ساعت 11 صبح در مسجد جامع امام سجاد(ع)  شهر برگزار گردید.
در این مراسم پاسدار بازنشته و کارشناس ارشد مسائل سیاسی سید اصغر موسوی در جمع خانواده شهداء،ایثارگران،مسئولین ادارات و مردم شهید پرور شهرستان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت بی بی دو  عالم حضرت زهراء(س) و گرامیداشت ایام سالروز شهادت مالک اشتر زمان،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،بیان داشت: حماسه ۹دی،روز بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری است.
وی تصریح کرد:بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله)،آنچه روز ۹ دی را از دیگر روزها متمایز ، در تاریخ ثبت و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شد؛ شرایط غبارآلود آن زمان بود که حرکت و حضور مردم ،یک اهمیت مضاعفی داشت و کار بزرگی بود.و ایشان این حضور حماسی مردم را کار خدا و دست قدرت الهی دانستند.
موسوی افزود:حماسه ۹ دی نماد استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ انقلاب ایستادگی کردند و با صدای بلند و رسا اعلام کردند که اگر دشمنان داخلی و خارجی بخواهند در مقابل دین و اعتقادات ما بایستند،ما با تمام قوا در مقابل دنیای آنها خواهیم ایستاد.
سید اصغر موسوی ادامه داد: ۹ دی روز بصیرت و حماسه مردم ولایتمدار ایران اسلامی و مشروعیت سیاسی بخشیدن به انقلاب در آن برهه غبارآلود بود و همین باعث شد که روز ۹ دی به یوم اله تبدیل شود.
وی ادامه داد:برای شناخت فتنه و ماهیت آن،ابتدا باید به صدر اسلام و جنگ های امام علی(ع) با اصحاب فتنه بپردازیم و آن حوادث را کالبدشکافی کنیم،که چگونه کلام حق را تفسیر به رأی و مردم را گمراه می کردند.در صدر اسلام از آیه«لا حکم الا لله» که سخن حق است نتیجه باطل گرفتند و مردم را گمرا کردند.در سال ۸۸ نیز در بحث انتخابات ،زمانی که نتیجه انتخابات به نفع آنها نشد،با شایعه تقلب در انتخابات ،شروع به فتنه گری و آشوب در جامعه کردند و حتی بعضی از خواص یا از سران فتنه بودند و یا با سکوت ،بیان سخنان دو پهلو و عدم محکومیت فتنه گران،با آنها همراه شدندو آب به آسیاب دشمن ریختند و باعث امیدواری و طمع دشمن در اجرای انقلاب مخملی در کشور شدند.
موسوی در ادامه تصریح کرد:اما رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه سال ۸۸ آب پاکی را روی دست امریکا،اسرائیل،سلطنت طلب ها و منافقین داخلی و خارجی ریخت و نقشه آنها را نقش بر آب کرد.
وی بیان کرد: اکنون باید این سؤال مطرح شود که چرا مردم در دی ماه سال۸۸ به صحنه آمدند؟ دلیل آن،به زیر سؤال بردن و توهین به انقلاب،ولایت فقیه و اعتقادات مردم ،هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا و حمله به عزاداران حسینی در روز عاشورا بود که باعث جریحه دار شدن احساسات مردم متدین و ولایتمدار ایران اسلامی گردید.
وی ادامه داد:مردم در ۹ دی،حمایت از انقلاب،ولایت فقه،دین و اعتقادات را وظیفه خود دانستند و با شجاعت و بصیرت آگانه و حضور به موقع در صحنه  توطئه دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند.
سید اصغر موسوی در پایان افزود:مردم در سال ۸۸ با صعه صدر،خویشتنداری،شکستن وحدت فتنه گران،پناه بردن به قرآن و عترت،حرکت مردمی خودجوش و به موقع،توطئه دشمنان داخلی و خارجی را خنثی و انقلاب را تا مدت ها بیمه کردند. 
و تأکید کرد:نباید ۹ دی به فراموشی سپرده شود،۹ دی باید کالبدشکافی شود و در کتاب های درسی از دبستان تا دانشگاه و با قیاس با حرکت های فتنه گری در صدر اسلام ،بصورت کامل ریشه یابی،تفسیر شود تا مردم با اهداف،شعارها و عملکرد فتنه گران زمان آشنا شوند و در آینده راه برای تکرار چنین فتنه گری هائی بسته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: