گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
نشست نخبگان اهل قلم
نسشت نخبگان اهل قلم و فرهیختگان رسانه ای شهرستان با موضوع مکتب شهید سلیمانی
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ممسنی نشست نخبگان اهل قلم و فرهیختگان رسانه ای شهرستان ممسنی با موضوع رسالت رسانه های انقلابی در مکتب شهید سلیمانی در روز چهارشنبه 15 دی ماه به همت بسیج رسانه سپاه شهرستان در نمازخانه ناحیه  برگزار شد.

دکتر هادی رضائی مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس در این نشست بیان کرد:اولین سوالی که باید مطرح کنیم این است که شهید سلیمانی چرا سردار دلها شد؟.و چرا از وی با عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد میکنیم؟.برای پاسخ باید ابتدا یک شناخت حقیقی از این مکتب  پیدا کنیم.
رضائی اظهار کرد:خیلی ها بودند با شهید سلیمانی نهضت امام را درک کردند،همراه با نهضت امام بزرگ شدند و پای انقلاب ایستادند و آرمانهای حضرت امام (ره) را سرلوحه کار خود قرار دادند و در 8 سال دفاع مقدس با تمام توان از انقلاب و آرمان های امام(ره) دفاع کردند.ولی چه شد که خیلی ها بعد از جنگ مانند حاج قاسم بر آرمان های امام(ره) ثابت قدم نماندند و شامل آن پیش بینی شهید باکری بعد از جنگ شدند.
وی افزود:سردار سلیمانی از آن جهت محبوب دل ها شد که بر آن عهدی که با بی بی دو عالم حضرت زهراء(س)در روضه های آن بانو با خدا بست متعهد ماند.و همواره جا پای ولی خدا می گذاشت.شهید سلیمانی از ولایت دم نمی زد الا اینکه سبک زندگی خود را در حد فقیرترین افراد جامعه ،همانند ولی و مولای زمان خود، قرار می داد.و آنچه سردار سلیمانی را منشأ محبوبیت و و وحدت کرد ،یک کلمه بیشتر نبود،و آن گام برداشتن برای حفظ وحدت میان امت اسلامی بود .وی روح خود را به بزرگی تمامی دنیای اسلام پرورش داد .مرزهای خاکی را از پیش رو برداشت و مرز های دینی و انسانی را گشود.و هدفش تنها ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از مظلوم بود و برایش فرق نمی کرد که آن مظلوم چه مکتب ،ملیت و اعتقادی دارد.
مسئول بسیج رسانه سپاه فجر افزود:سردار سلیمانی نگاه حزبی،گروهی و قبیله ای نداشت و تنها افتخارش نوکری مردم بود.و اگر محبوب دلهای امت اسلام و غیره اسلام شد، دلیلش این بود رابطه خود را با خدا اصلاح کرده بود و خدا را پیش رو دید و قوتش را از خلوت ها و گریه های  شبانه، بدست آورد که در پیشگاه خداوند شهادتش را طلب می کرد.
وی تصریح کرد:برای شناجت رسالت رسانه نیاز است که ابتدا در مکتب امام و مکتب حاج قاسم درس بیاموزیم و عامل نفاق ،دودستگی و دوروئی در کشور نباشیم.و چشم بر حقایق و واقعیت های جامعه باز کنیم و واقعیت های جامعه را به گوش مسئولین برسانیم و مطالبه گر ایفای حقوق مردم باشیم.
رضائی افزود:امروز اگر مقام معظم رهبری در تدوین گفتمان تأکید بر کلمه انقلاب گری دارند،دلیلش این است که در سال های سپری شده بعد از انقلاب اسلامی کم نبودند کسانی که به نام اصلاح طلب و اصول گرا ،پا بر گرده انقلاب و نظام گذاشتند و به جای ایجاد امید در دل مردم ،بر  داشته های خود افزودند.
وی خاطر نشان کرد:امروز به جای پرداختن به اهمیت رسانه باید به موضوع فهم صحیح نسبت به گفتمانی بپردازیم که قرار است در آن قدم و قلم بزنیم و آینده ظهور را بسازیم.و بدانید امروز مدیریت افکار عمومی دست شماست.و اجازه ندهید کسانی به اسم امام ،انقلاب و مکتب امامین انقلاب ،انقلاب را تحریف کنند.و مطالب دیگری به خورد جوانان آینده این سرزمین بدهند.
رضائی تأکید کرد:امروز بزرگترین رسالت رسانه این است که گفتمان امامین انقلاب را برای مردم تبیین کند .امروز دشمن دارد از ناکارآمدی برخی از مسئولان ،ناامیدی را در دل مردم ایجاد می کند و بدانید هر جا ما با مشکل مواجهه هستیم و ضعفی داریم جائی است که از آرمان های امام و شهدا و مکتب شهید سلیمانی دور شده ایم.
مسئول بسیج رسانه سپاه استان افزود:شهید سلیمانی جزء آن افرادی بود که بعد از دفاع مقدس به سمت دنیا طلبی گرایش پیدا نکرد و عمر خود را در مسیر جهاد قرار داد چرا که امام فرموده بودند انقلاب باید صادر شود.و صادر شدن انقلاب به معنای این نیسیت که ما در تمام دنیا یک بسیج مردمی داشته باشیم ،امروز در تمام دنیا تفکر تظلم خواهی  و مقابله با ظلم ایجاد شده است و این یعنی در زمینه سازی پایه های حکومت و تمدن اسلامی برای حضور امام زمان(عج) نسبتا موفق بوده ایم.
رضائی در پایان بیان داشت این فرصتی که امام(ره)،شهداء و همه بزرگان تاریخ برای ما ایجاد کرده اند و زمینه ساز تشکیل این انقلاب شدند را غنیمت بشماریم و بدانیم این پرچمی که حضرت امام(ره) بلند کرده اند همه پیامبران ،امامان و بزرگان به خاطر آن زجرها کشیدند تا بدست ما برسد و ما در مقابل همه آن بزرگان مسئول هستیم  
در پایان از 5 نفر از فعالان عرصه رسانه شهرستان به رسم یادبود با تمثال مبارک حاج قاسم تجلیل بعمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: