گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۲۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
یادوراه شهداء
یادوراه شهدای مقاومت همزمان با دهه بصیرت و بزرگداشت سالروز شهادت سردار دلها
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ممسنی همزمان با شب شهادت حضرت زهراء(س) و سالروز شهادت سردار دلها  یادوراه شهدای محور مقاومت با حضور سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریائی سپاه، در حسینیه عاشقان ثاراله شهر نورآباد برگزار شد. 
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریائی سپاه ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهراء و شهادت سردار سلیمانی، بیان داشت: مقام و منزلت حضرت زهرا آنچنان بزرگ بود که پیامبر خدا می فرمود:«فداک ابوک یا فاطمه» یعنی پدرت به فدایت ای فاطمه،و این جایگاه و منزلت فاطمه (س) است. و در حدیثی دیگر پیامبر(ص) می فرمایند:هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد ،در بهشت با من است و، و هر کس با او دشمنی ورزد ،در آتش دوزخ است.حال این ملتی که عاشقانه 43 سال به عشق حضرت زهراء(س) ،با روضه های حضرت زهراء(س) و با بردن نام حضرت زهرا(س) در مقابل دشمنان دین خدا و اهل بیت(ع) ایستادند و فرزندان خود را به مسلخ فرستادند تا اسلام حفظ شود، مگر می شود مورد توجه حضرت زهراء(س) و پیامبر اکرم(ص) قرار نگیرند.و قطعا این بزرگوران در دنیا و در آخرت دست همه ماها را خواهند گرفت و ما را در فائق آمدن بر مشکلات کمک خواهند کرد.
وی در فضیلت و بزرگی شهدای مدافع حرم خاطر نشان کرد:بدانید اگر این شهدای مدافع حرم در زمان واقعه عاشورا حضور داشتند حقیقتا جزء یاران و شهدای دشت کربلا می شدند.این شهداء جان خود را فدای خاندانی کردند که آنها را ندیدند و فقط بزرگی آنها را شنیده اند ،پس این شهداء را باید سرداران امام حسین(ع)بنامیم.که حقیقتا پرچمدار دفاع از ناموس حضرت زهراء و امام حسین(ع) همین شهدای مدافع حرم هستند.
سردار تنگسیری افزود:این شهداء برنده اصلی و رستگاران عالمند و بعد از این شهداء، ما باید برای خودمان گریه کنیم و نه برای این شهداء.این شهداء رستگار شدند و معلوم نیست عاقبت و مرگ ما چگونه باشد.و ما از شهداء ، این امامزادگان عشق می خواهیم که دست ما را بگیرند.  و از شما مردم با بصیرت ، ولایتمدار و همیشه در صحنه این منطقه می خواهم که قدر خود و شهدای با بصیرت خود را بدانید که شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرمتان واقعا باعث افتخار شما هستند، و چه خوب است و حق مطلب هم همین است که این شهداء را سردار بنامیم.
وی در ادامه اظهار کرد:یکی از برکات خون شهید سلیمانی شکستن ابهت تو خالی امریکا بود که از مصادیق آن شخم زدن عین الاسد،خروج امریکائیها از عراق و افغانستان  و رأی نیاوردن ترامپ آدم کش در انتخابات امریکا و حواشی بعد از انتخابات امریکا بود و انشاءاله خروج کامل امریکا از منطقه و نابودی امریکا را در ادامه خواهیم دید.
فرمانده نیروی دریائی سپاه در ادامه افزود:دشمنان بعد از پیروزی انقلاب برای خاموش کردن نور حق و حقیقت تلاش های بسیاری کردند ولی کلام قرآن که باطل محو خواهد شد و حق و حقیقت همیشه درخشان و پایدار خواهد ماند را دشمنان نمی دانند و درک نمی کنند.دشمنان برای نابودیمان جنگ را بر ما تحمیل کردند، در جنگی که ما مجبور بودیم حتی کوچکتریت و ساده ترین ادوات نظامی را از خارج ،و آن هم با قیمت های مضاعف و به سختی فراهم کنیم، ولی به برکت انقلاب اسلامی و همت جوانان مؤمن این سرزمین، کم کم در بحث ادوات نظامی و دیگر زیر ساخت ها، خودکفا شدیم و حتی توان صادرات به دیگر کشورها را هم داریم.
وی نمونه بارز خودکفائی در بحث نظامی را در رزمایش پیامبر اعظم 17 دانست که در آن تمام ادوات نظامی و موشکی ، بومی و با دقت اصابت بالا ،بدست همین جوانان برومند و مؤمن کشور عزیزمان ساخته شده بود و حقیقتا دشمن طاقت دیدن این همه پیشرفت و خودکفائی ما را ندارد.
وی افزود:این حد از از پیشرفت در زمینه اداوات نظامی باعث شده که دشمنان حتی فکر تجاوز و حمله به کشور عزیزمان را نکنند و ما این پیشرفت ها و عزتمندی را مدیون خون شهداء ، رزمندگان و همت و تلاش جوانانمان می دانیم.
سردار تنگسیری در پایان مردم ممسنی را مردمی با بصیرت،ولایت مدار و از پیشگامان جهاد و شهادت دانستند و بیان داشت من از زمان جنگ و در سال های اخیر در بحث مدافعین حرم از  نزدیک،شجاعت و رشادت های جوانان این منطقه را با چشم خود دیده ام.
در پایان به رسم یادبود تکه فرشی متبرک از حرم امام رضا(ع) به همراه قاب عکس شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم شهرستان ،به خانواده شهدای مدافع حرم اهداء شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: