جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۲۱:۱۱
گزارش
بمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
گزارش تصویری از طبخ 3 تن حلیم در قیروکارزین.
boletبمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
حسین حقیقی
دوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
تربیت وآموزش عس ناحیه قیروکارزین برگزارنمود؛
boletدوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
در قیروکارزین برگزار شد.
یادواره شهدای انتقلاب و عملیات غرور آفرین والفجر 8 در هشتمین روز از دهه پرفروغ فجر در حسینیه باب الحوائج (ع) شهر قیر برگزار شد .
یادواره شهدای انقلاب و والفجر8 در قیروکارزین.

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه قیروکارزین در هشتمین روز از دهه فجر 1400؛
 یادواره شهدا انقلاب و شهدا والفجر ۸ در قیروکارزین بر گزار شد

مراسم یادواره شهدا انقلاب و شهدا والفجر ۸ با حضور  خانواده شهدا، امام جمعه  شهرستان، فرمانده سپاه شهرستان ، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس بنیاد شهید، رئیس آموزش و پرورش ، شهردار قیر و دیگر مسئولان و اقشار مخلتف مردم در محل حسینیه باب الحوائج  شهر قیر برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرستان قیروکارزین در ابتدای  این یادواره  ضمن تقدیر و خوشامدگویی از حضور مردم انقلابی و مسئولان شهرستان در این مراسم، یاد شهدا انقلاب  و الفجر 8  را گرامی داشت.

در ادامه این مراسم حاج محمدرضا هادوی راوی برجسته کشوری ییرامون عملیات غرور آفرین عملیات والفجر8 به روایت گری پرداخت.

این راوی برجسته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس چند نقطه عطف دارد اظهار داشت: یکی از نقاط عطف دفاع مقدس عملیات آبی و خاکی والفجر 8 بود.
 
هادوی گفت : بیست بهمن سال ۱۳۶۴ باید یک عملیات بزرگ انجام می دادیم و از آن نقطه ای عملیات را انجام می دادیم که بتوانیم ضربه ی مهلکی به پیکره دشمن وارد کرده و   دشمن را وامدار خود کرده و  شروط ما را  بپذیرد.
 
وی با اشاره به اینکه پیرامون دلاوری ها ، رشادت ها و فداکاری های  رزمندگان استان فارس  کم کاری شده است گفت:  توسط  بچه های  استان فارس سردار محمد جعفر اسدی و حاج نبی رودکی منطقه عملیاتی والفجر 8  پیشنهاد داده و پذیرفته شد.
 
هادوی عنوان کرد: با چند هدف  منطقه عملیاتی والفجر 8  انتخاب شد و  اگر ما موفق می شدیم از رودخانه وحشی عبور کنیم به اهداف پیش بینی شده می رسیدیم.
 
چرا منطقه عملیات این اینجا انتخاب شد
 
وی با بیان این اهداف گفت : اگر ما شهر بندری فاو را می گرفتیم شهر بصره از جنوب محاصره می شد.
 
هادوی افزود: از دیگر اهداف  تمام سکوهای موشکی که  نقتکش های ما را در خلیج فارس می زدند در بندر فاو بود و اینکه ما با کویت که بزرگترین حامی مالی عراق بود هم مرز می شدیم.
 
هادوی با بیان اینکه با این اهداف ما دست می گذاشتیم روی گلوی دشمن  او را خفه می کردیم گفت:  با گرفتن منطقه فاو عراق محدوده ی مانور دشمن بسیار تنگ میشد و باتوجه  به منطقه  باتلاقی  آنجا برای مانور تانک های دشمن کم می شد.
 
وی افزود: با این اهداف عملیات والفجر 8 را طراحی کردیم و   نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب  شد.
 
این روای برجسته کشوری با تشریح منطقه عملیاتی والفجر ۸ و رودخانه اروند اظهار داشت: تنها رودخانه ای است که در روز ۴ بار جزر و مد دارد و به تاسی از دریا دو بار آب  بالا و دو بار آب کامل  پایین می آید.
 
هادوی گفت: در جزر کامل سرعت آب این رود خانه ۷۰ کیلومتر در ساعت است و در مد کامل نوسان سرعت دارد و با یک حرکت بدتر ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر است حرکت روی آب برعکس می شود  اما زیر آب حرکت روان خودش دارد و یک حرکت چرخشی موجی لذا در جزر و مد شنا کردن مشکل است.
 
وی ادامه داد: حالا یک عده غواص با سلاح از عرض حداقل ششصد متری و حداکثر 1200 متری  در دهانه خور عبداله (که بچه های فارس آنجا بودند -راس البیشه- ) باید عبور میکردند.
وی با بیان اینکه محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه در این خصوص گفته بود:   اگر ما علمیات والفجر 8 را به عنوان کشتن یک اژدها فرض کنیم، له کردن سر اژدها با بچه های استان فارس بود.
 
هادوی عنوان کرد: در دهانه خلیج فارس
6 ماه فقط کار کارشناسی روی آب شد  و ساعت های جزر و مد دقیق بررسی شد  
باید به اهمیت کار شهدا پی ببریم باید بدانیم و شرح عملیات والفجر 8 ساعت ها باید گفته شود.
  وی عنوان کرد:  عملیات والفجر ۸ سال ۱۳۶۴ در دانشگاه های بزرگ نظامی دنیا تدریس می شود.
 
وی با اشاره به  گفته یک کارشناس برای عبور از آب رودخانه اروند گفت:  یک غواص ماهر و کارکشته از این آب با این سرعت و این وضع عبور کنه از نقطه صفر حرکت کنه و به هدف برسه چقدر غواص را از هدف دور میکنه بعد از دو هفته بررسی گفت حداقل  5 کیلومتر  
 
 
وی خاطرنشان کرد:  این مسائل را در این جلسات بگوییم و  به عظمت شهدا پی ببریم.
 

همچنین بعد از روایت گری حاج محمد رضا هادوی مداح اهل بیت کربلایی محمد حسن محبی به ذکر مداحی و مرثیه سرایی پرداخت.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای انقلاب و والفجر 8 شهرستان تقدیر به عمل آمد.

یادواره شهدای انقلاب و والفجر8 در قیروکارزین.
یادواره شهدای انقلاب و والفجر8 در قیروکارزین.

یادواره شهدای انقلاب و والفجر8 در قیروکارزین.
نام:
ایمیل:
* نظر: