سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۴۴:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
امام جماعت مسجد داریون:
امام جماعت مسجد داریون، گفت:برای پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی باید به سمت جامعه توحیدی حرکت کنیم.
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز،حجت الاسلام علی رحیمی در همایش شناخت آسیب های اجتماعی که به همت حوزه حضرت نرجس شهر داریون برگزار شد  اذعان داشت: برای شناخت آسیب های فردی و اجتماعی زندگی انسان، ابتدا باید انسان را بشناسیم.

وی گفت: آسیب های اجتماعی از آسیب های فردی سرچشمه می‌گیرند،بنابراین قبل از پرداختن به مسئله آسیب های اجتماعی باید از آسیب های فردی پیشگیری کنیم.
او در ادامه ضمن اینکه، انسان یک موجود مرکب است و در درون خودش تمایلاتی دارد خاطر نشان کرد: انسان می‌تواند برده و بنده غرائز نفسانی خودش باشد یا اینکه به تمایلات معنوی و انسانی خودش پاسخ مثبت بدهد و آزاد زندگی کند .


پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی، جامعه توحیدی می طلبد



وی، در ادامه با بیان اینکه،انسان در درون خودش هم می‌تواند بردگی کند یا آزاد باشد گفت:اگر بردگی تمایلات پَست و کوچک درونی خودش را پذیرفت، قطعاً دچار آسیب می‌شود و همه آسیب های فردی و اجتماعی ریشه در این نوع بردگی دارند.
 
او با اشاره به فرمایش امام صادق «علیه السّلام» در روایتی می‌فرماید؛ هر بنده ای که روی بیاورد به سوی آنچه که خدا دوست دارد، خداوند هم به سوی آنچه که او دوست دارد روی می‌آورد و هر کس که به خدا اعتصام جوید خداوند او را حفظ می‌کند،  کسی که خدا نگهدارش باشد، باکی ندارد از اینکه زمین فرو بریزد یا زلزله ای بر اهل زمین نازل گردد.


پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی، جامعه توحیدی می طلبد


حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان شد: یکی از اشتباهات اساسی ما در آموزش دین، عدم انسان شناسی است. انسان باید بداند که تنها راه رسیدن به آرزوهایش اعتصام به پروردگار است.
 
امام جماعت داریون ، در ادامه گفت: دومین خطای ما در معرفی دین به مردم این است که خدا را فقط اثبات می‌کنیم! اگر به جای اثبات وجود خدا او را توصیف کنیم و خصوصیاتش را بشناسیم بهتر نتیجه می‌گیریم.
 
وی در پایان ، بیان داشت:  برای پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی باید به سمت جامعه توحیدی حرکت کنیم که همان جامعه مورد نظر اولیای خدا است و توسط امام زمان«عج» تشکیل خواهد شد. 


پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی، جامعه توحیدی می طلبد
نام:
ایمیل:
* نظر: