آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز :
بهروز خوشنود در ایراد سخنان پیش از خطبه نماز جعمه با تعبیر روز جمهوری اسلامی به عنوان روز حاکمیت مردم مسلمان و مومن بر سرنوشت خویش گفت: در حقیقت ، جمهوریت نظام اسلامی بدین معنی است که یک ملت با اراده خود و به دور از دخالت بیگانه ، نسبت به امورات خود تصمیم می گیرد ، اصلاح می کند ، و ارزش های اسلامی و انسانی را در جامعه جاری می سازد.
به گزارش رسانه و فضای مجازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، بهروز خوشنود ، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ، در 12 فروردین ماه به مناسبت روز جمهوری اسلامی ، به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه السلام به ایراد سخن پرداخت.
بهروز خوشنود با تعبیر روز جمهوری اسلامی به عنوان روز حاکمیت مردم مسلمان و مومن بر سرنوشت خویش گفت: در حقیقت ، جمهوریت نظام اسلامی بدین معنی است که یک ملت با اراده خود و به دور از دخالت بیگانه ، نسبت به امورات خود تصمیم می گیرد ، اصلاح می کند ، و ارزش های اسلامی و انسانی را در جامعه جاری می سازد.
خوشنود با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما ، بیان کرد: متاستفانه همچنان رویه های سابق بر سازمان ادامه دارد. هنوز همان صدا و سیمای سلبریتی پرور را مشاهده می کنیم. صدا و سیما باید محل تضارب افکار باشد. صدا و سیما باید محل بیان مسائل مردم باشد. اما مع الاسف این موارد یا دیده نمی شود یا بسیار کمرنگ است. 
   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه داد: فیلم هایی که اخیرا بر روی پرده سینماها اکران شده است ، به جای فرهنگ سازی ، خود ضدفرهنگ هستند. جایگاه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد کجاست؟ اگر بناست رویه اینگونه باشد ، بهتر است شأن نظارتی این وزارتخانه را به خود مردم تفویض کنیم تا مردم بدانند فرهنگ عمومی و اسلامی شان صاحبی ندارد و خودشان از فرهنگ اسلامی و ایرانی خود صیانت کنند. 
بهروز خوشنود افزود: در بحث سیاست خارجی ، بعد از گذر چند ماه از دولت سیزدهم ، حال مقامات خبر از نزدیکی توافق جدیدی با محوریت برجام می دهند. اما متاستفانه تا به امروز هیچ کدام از مفاد آن به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته نشده است. مبادا مانند خط مشی دولت گذشته ، باز هم مردم نامحرم ترین شخص به امورات کشور خود هستند؟ آیا باز هم می بایست ، مردم مفاد قرارداد جدید را از زبان بیگانگان یا به تعبیری دشمنان بشنوند؟ 
وی بر لغو کامل تحریم ها به صورت یکباره و به همراه راستی آزمایی تاکید کرد.
خوشنود با انتقاد از تیم مذاکره کننده ، اذعان کرد: موضع گیری های احساسی و شتاب زده تیم مذاکره کننده برای امضای توافق ، یاد گره زدن تمامی مسائل به خارج را برایمان زنده می کند. موضع رسمی رئیس محترم جمهور در دوران انتخابات و اذعان به فروش نفت به میزان قبل از تحریم ها یعنی 5/3 میلیون بشکه در روز ، خبر از حرکت به سمت خنثی سازی تحریم ها می دهد. 
بهروز خوشنود با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس ، بیان داشت: باید پرسید علت عدم تصویب شفافیت مالی نمایندگان مجلس چیست؟ مگر حقوق دریافتی شان چقدر است که از نظر و دیدگان مردم باید پنهان بماند؟ آقایان نمایندگان مجلس! با مردم صادق باشید. بگویید که آیا به دنبال شفافیت مالی خود در قبال مردم هستید یا خیر! آیا واقعا به آن اعتقاد دارید یا صرفا می خواهید با شعارش فخر بفروشید.
همچنین ایشان درباره عدم تصویب شفافیت آرا گفت: اشخاصی که امروز آنان را به عنوان نماینده مجلس می شناسید ، زمانی به عنوان کاندید انتخابات مجلس ، در جلسات بسیج دانشجویی شرکت کرده و به نوعی قول شفافیت آرا را داده اند و تصاویر و فیلم های آن نیز موجود است.  حال که به زمان وفای عهد به مردم رسیده ، یا لسانا یا عملا می گویند ما مخالفیم! آقایان! این موضع 2گانه شما را باید چگونه تحلیل کنیم؟ چرا نمی خواهید رای تان شفاف شود؟ حق طبیعی مردم است که بدانند شما به عنوان نماینده به چه چیزی رای داده اید. چرا مردم را محرم خود نمی دانید؟ هر مسئولی در نظام اسلامی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. 
خوشنود درباره دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات مدیران ، هشدار داد : متاستفانه برخی نمایندگان استان فارس در برخی شهرستان ها حتی در انتصاب آبدارچی ادارات نیز دخالت می کنند. ما می توانیم نام آنان را اعلام کنیم ، اما بنا بر ملاحظه هایی دست نگه می داریم و هشدار می دهیم ، اگر بنا بر استمرار دخالت در انتصابات باشد ، بی شک جریان دانشجویی نام آنان را در تریبون نماز جمعه و در رسانه ها منتشر خواهد کرد. لذا نمایندگان مجلس شأن نظارتی خود را حفظ کنند و در امورات اجرائی و انتصابات دخالت نداشته باشند.
در بحث عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم افزود: تا به حال رویه مطلوبی داشته و دیگر شاهد تغییر قیمت ها به صورت لحظه ای نیستیم. روحیه مردمی حاکم بر دولت و انجام سفرهای استانی ، از موارد مسرت بخش برای جریان دانشجویی بوده است که مشاهده کند دولت مستقیما با مردم مراوده می کند و حرف مردم را می شوند. 
   خوشنود با تقدیر از عملکرد دولت در زمینه واکسیناسیون گفت: علی رغم این که مطابق معمول ، هر مسئله ای وابسته به خوش آمد غرب و قراردادهای fatf و دیگر قراردادها می شد ، واردات واکسن کووید_19 و انجام واکسیناسیون عمومی ، از نمونه موفقیت ها و توانمندی ها بدون نگه داشتن منافع مردم برای توافق ها بوده است.
بهروز خوشنود در آخر نیز با ترسیم وضعیت منطقه و جهان بحث خود را پایان داد: در بحث بین الملل نیز باید گفت در روزگاری که دو قطب شرق و غرب بر دنیا حکمرانی می کردند ، امروز قطب سومی تحت عنوان امت اسلامی تعیین کننده معادلات در جهان شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: