گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۲۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
محفل انس با قرآن
برگزاری جلسه محفل انس با قرآن با حضور پایوران و رؤسای ادارات شهرستان
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ممسنی همزمان با اولین پنج شنبه ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم در گلزار شهدای شهر برگزار گردید.
این محفل،به همت روابط عمومی سپاه ناحیه  و با حضور پایوران رسمی و وظیفه سپاه ناحیه،4 نفر از قاریان برجسته شهرستان و رؤسای ادارات شهرستان،برگزار شد.
در ابتدای این محفل قاریان برجسته شهرستان آیاتی چند از کلام وحی را قرائت نمودند و سپس مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شهرستان در موضوع قوائد قرآنی و چگونگی پیاده سازی آنها در زندگی شخصی و اجنماعی به بیان مطالبی پرداخت.
حجت السلام الهی اظهار داشت:کل قرآن از ابتدا تا انتها،یک برنامه ریزی کامل ، کتاب زندگی و راه و روش درست زندگی کردن می باشد و قرآن برای تکامل بشر نازل شده است .قرآن چگونگی زندگی کردن،چگونه راه رفتن ،چگونه صحبت کردن که شامل صحبت میسور،حسن،نرم ومحکم صحبت کردن را به ما می آموزد و و بطور کلی قرآن برنامه زندگی،چراغ راه بشر و درس چگونه زندگی کردن در این دنیا است
  وی افزود:یکی از مطالب همین کتاب الهی برای تکامل انسان ها ،همین ماه مبارک رمضان است ماهی که مدت آن مشخص است و خداوند در این ماه،بنده هایش را از خوردن و آشامیدن در مدتی معلوم منع کرده که یکی از فواید روزه گرفتن این است که آدمی را به فکر آخرت بیندازد و به ما گوشزد کند که در آن دنیا نیازی به خوردن و آشامیدن نداریم و این امور دنیوی  و ناپایدار است.
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه ممسنی ادامه داد:در همین کتاب آسمانی،شیطان را برای ما انسان ها معرفی می کند و می فرماید:«ان الشیطان کان عدوا لکم»یعنی شیطان دشمن شماست پس دشمن شناس باشید و بدانید که اولین دشمن انسان نفس خود انسان است که اگر مورد مراقبت و تهذیب قرار نگیرد تابع شیطان می شود.و آدمی را به فلاکت دنیوی و اخروی می رساند.
الهی در پایان در مورد عامل جلب  محبت و دوستی خداوند اظهار کرد:استقامت و پایداری در شرایط سخت  و در صراط مستقیم ،عامل اصلی دوری از شیطان و جلب محبت و دوستی پروردگار است و افزود:خداوند متعال در قرآن کریم محب و الطاف آشکار و پنهان خود را  را به صابران و مجاهدین استوار وعده داده است .که گشایش و فرج در امور، نتیجه صبر و استقامت است.و این صبر و پایداری می تواند در انجام واجبات و ترک محرمات باشد و هم می تواند در تحمل  سختی ها و مشکلات زندگی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: