آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی شیراز، زاهدان و کردستان ضمن محکومیت عاملین و مسببین این حادثه و ابراز همدردی با مردم و خانواده های داغدیده، با توجه به موقعیت ایران در غرب آسیا و رویکرد دولت در تعامل هر چه بیشتر با همسایگان، همچنین پیروزی ها و دستاورد های جبهه مقاومت و شکست های پی درپی استکبار در منطقه چند نکته را قابل تامل می داند.
به گزارش رسانه و فضای مجازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی شیراز، زاهدان و کردستان در محکومیت سوءقصد به سه طلبه جهادگر شیعه و دو طلبه جهادگر اهل سنت در حریم امن رضوی بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر می‌باشد: 

بسم الله الرحمن الرحیم
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الأَمرِ مِنكُم فَإِن تَنازَعْتُم في‏ شَيءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ»
اى کسانی كه ايمان آورده‏ايد! خدا و رسول و صاحبان امر خود را اطاعت كنيد. 
و اگر در باره چيزى به نزاع پرداختيد حكم آن را به خدا و رسول واگذار نمائيد.

از دیرباز سیاست استعماری دولت های مستکبر برای رسیدن به منافع و مقاصد پلید خود ، ایجاد تفرقه و نزاع در بین قشرهای مختلف اجتماعی و مذهبی بوده است. به نظر می رسد شهادت دو طلبه شیعه و دو طلبه اهل سنت در چند روز اخیر نیز بخشی از پازل طراحی شده از سوی توطئه گران باشد تا حال آن که از طریق رسانه های تفرقه انداز مستقر در انگلستان و آمریکا نتوانسته اند به اهداف خود برسند ، از رهگذر قتل و ترور برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و انشقاق بین ملت ایران و اتباع خارجی در حوزه امنیت ملی ، فتنه و بحران سازی نمایند. 

گر چه ترورهای اخیر و شهادت روحانیون جهادی و خدمت رسان ، خواری و زبونی دشمنان اسلام و وهابیت گمراه را بیش از پیش در مقابل دیدگان مردم مسلمان به خصوص ملت ایران و افغانستان نمایان می نماید ، اما رسیدگی قضایی و به اشد مجازات رساندن عاملان ترور آن شهدای والا مقام ماه رمضان ، می تواند درس عبرتی برای بدخواهان اسلام و انقلاب باشد.

لذا جریان دانشجویی ضمن محکوم نمودن تعرض و به شهادت رسیدن طلبه های شیعه و اهل سنت ، بر خود لازم می دانیم نکاتی را متذکر شویم.

چندیست که نفوذ جریان های تکفیری و افراطی به برخی حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع ، خصوصا در استان ها و شهرهای نزدیک به مرز محسوس شده است. توقع می رود ، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به صورت ویژه جریان نفوذی را رصد و نسبت به آن اقدام نمایند تا دیگر شاهد منحرف شدن جوانان شیعه و اهل سنت توسط جریان های ضاله و افراطی نباشیم.

درمورد شهادت روحانیون جهادگر ، شهیدان اصلانی و دارایی ، در حرم مطهر و امن رضوی ، مسئولین آستان قدس رضوی به ویژه حراست حرم مطهر باید پاسخگو باشند ؛ چگونه شخصی سلاح سرد را از ورودی حرم عبور داده و سبب شهادت و مجروح شدن چند نفر می شود. امنیت جان زائرین و مجاورین حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام ، به مثابه امانت به دست مسئولین حرم مطهر می باشد.

مطابق کلام نورانی حضرت امام رضا سلام الله علیه که فرمودند: «فَإِنَّ النّاسَ لَو عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لَاتَّبَعونا» اگر مردم محاسن و برتری کلام ما را می دانستند ، قطعا از ما تبعیت می کردند ؛ وظیفه سازمان صدا و سیما  ، حوزه های علمیه و سازمان های فرهنگی در سطح کشور ، تبیین عقاید صحیح و مطابق با متون معتبر است تا جریان های انحرافی با شبهه افکنی و تحریف ، موقعیت به انحراف کشاندن جوانان را نداشته باشند. متاستفانه ، علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب ، دیده می شود با برداشت نادرست از مفهوم راهبردی وحدت اسلامی ، تبیین حقایق یا رسانه ای نمی شود یا محدود می شود.

در آخر نیز اعلام می داریم ، جریان منحرف و بالادست آن ها ، دولت های مستکبر و استعمارگر نخواهند توانست با اختلاف افکنی ، امت اسلامی را از رسیدن به هدف خود بازدارند و مانند ید واحده به سمت زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت حرکت خواهند کرد. 

وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: