کد خبر: ۱۲۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، فرهنگیان انقلابی شهر شیراز در پایان گردهمایی خود در جوار حرم نورانی حضرت شاهچراغ (ع)، بیانیه ای صادر کرده اند که متن آن به شرح زیر می باشد
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، فرهنگیان انقلابی شهر شیراز در پایان گردهمایی خود در جوار حرم نورانی حضرت شاهچراغ (ع)، بیانیه ای صادر کرده اند که متن آن به شرح زیر می باشد:

بیانیه تشکل ها و فرهنگیان انقلابی شهر شیراز

«بسمه تعالی»
بیانیه تشکل ها و فرهنگیان انقلابی شهر شیراز در راستای گردهمایی معلمان شهر شیراز در تاریخ 8 اردیبهشت ماه 1401
معلمان پایه ریزان تمدن نوین هستند. مقام معظم رهبری

انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمانهایش سپری، و از کرامت ذاتی خویش و دستاوردهای انقلاب با بهره گیری از جامعه فرهیخته فرهنگیان که همانا پرچمداران طریق آگاهی می باشند، صیانت کرده، بطوری که سرّ تمامی فتوحات و رمز مانایی انقلاب را در اندیشه ها و افکار صائب معلمانی می داند که دیروز با خون سر خویش و امروز با خون دل خویش، زمینه استمرار و استکمال نهاد تعلیم و تربیت فطرت گرا را فراهم آورده اند. 
جامعه بزرگ فرهنگیان شهر شیراز، حرم سوم اهل بیت، امروز در جوار مضجع نورانی و شریف نقطه پرگار و قبله آمال مردم ولایت مدار فارس و کشور، حضرت شاهچراغ (ع)، جمع شده اند تا با تأسی جستن از سیره عملی اهل بیت (ع) و رهنمودهای مقام عظمای ولایت، بزرگ معلم انقلاب، در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت دین محور، گامی نو برداشته و هیچ دغدغه ای را جز تربیت انسان خردمند و دانش آموز در تراز مبتنی بر گزارهای سند تحول بنیادین و نه هیچ سند انحرافی دیگر، مأموریت خویش نداند. لذا:
1) فرهنگیان استان فارس، خاصه شهر شیراز که به نمایندگی از سایر فرهنگیان استان در این گردهمایی حضور بهم رسانده اند، خود را فرزند انقلاب و شاگرد آن امام راحل عظیم الشأنی می دانند که در رأس فهرست ذوی الحقوق تمامی ملت های مسلمان و ملل آزاده جهان است، هم او که فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
2) جامعه بزرگ و نستوه فرهنگیان فارس از مسئولان و متولیان قوای سه گانه، بالاخص ریاست محترم جمهوری انتظار دارد نسبت به اعمال قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان که هشت سال در دولت تدبیر و امید به فراموشی سپرده شد، را با عمل انقلابی خویش احیاء و قانون مذکور را عملیاتی نموده و نسبت به آیین نامه اجرایی آن طوری برنامه ریزی نماید که هر فرهنگی بتواند بالاترین مدارج رتبه بندی را با رعایت مولفه های شایستگی علمی و اخلاقی، کسب و از مواهب این قانون بهره وافی ببرد.
3) این گردهمایی دارای مجوز قانونی بوده و ضمن پافشاری بر احقاق حقوق فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی و سایر نیروهای شاغل در آموزش و پرورش هرگونه اقدام هنجار شکنانه را با هر عنوان محکوم و همگان را به وحدت و همدلی در مسیر آموزش و پرورش انسان ساز و مطالبه گر، البته از طریق مراجع قانونی دعوت می نمایدو از مراجع ذیصلاح درخواست دارد هر شخص در هر جایگاهی قانون را ملکوک و مخدوش می نماید، با وی برخورد قانونمند نماید.
4) راه تمدن سازی دینی، جز از طریق صیانت و ارتقاء منزلت و کرامت جامعه معلمی نمی گذرد، چراکه این معلم است که اندیشه های یک ملت راتبدیل به عقیده، عقیده ها را تبدیل به عمل صالح فردی، عمل صالح فردی را تبدیل به اعمال صالح اجتماعی نموده و در نهایت فلاحت و رستگاری یک ملت را از طریق تأسیس حیات طیبه رقم خواهد نمود. 
5) جامعه بزرگ و فرهیخته معلمی فارس، همواره مسیر حرکت خویش را براساس قطب نمای امامین انقلاب تطبیق داده و ضمن رصد عملکرد مسئولان نظام و متولیان نهاد تعلیم و تربیت، اجازه نمی دهد حقوق حقه این قشر پرتلاش در بستر زمان، مدفون شده یا به فراموشی سپرده شود، لذا از مسیر قانون و با رعایت مولفه های حقوق شهروندی، حق خویش را مطالبه گری نموده و هرگز از احقاق حقوق فرهنگیان خدوم، مضایقه نخواهد کرد. 
6) جامعه ولایت مدار فرهنگیان فارس، سیاسی است اما سیاست زده عمل نخواهد کرد، نواندیش دینی است اما هرگز نواندیشی در دین را بر نمی تابد، در صحنه است اما هرگز انسداد حریم و تجاوز به حقوق شهروندان را از طریق خلق بحران های مصنوعی بر نمی تابد، موقر است اما هرگز اجازه نمی دهد وقار او دستمایه سوء استفاده نهاد قدرت گردد، اخلاق محور است اما هرگز امساک در نشر علم را بر نمی تابد، و کلاس های درس دانش آموزانی را که پناهی جز معلم خویش ندارند را به تعطیلی نمی کشاند، و در یک جمله مطالبه گر است اما هرگز با شعارهای ساختار شکنانه روح شهیدان را آزرده خاطر نکرده و دستمایه رسانه های دشمن نمی گردد. لذا معلم در تراز یعنی حرکت برای رشد جمیع فضائل در دو عرصه توأمان ماده و معنا.
7) تلاش همه جانبه و ایجاد تحول بنیادین در تمامی ارکان-محتواها، فرایندها، قوانین و مقررات آموزش و پرورش از اولویت های فرهنگیان بوده و بهبود منزلت و معیشت معلمان از جمله مطالبات اصلی این گردهمایی است. لذا، کمک به ارتقاء کارآمدی نظام تعلیم و تربیت، مهمترین مأموریت تشکل های انقلابی و فرهنگیان می باشد. 
8) جامعه بزرگ فرهنگیان فارس در آستانه روز جهانی قدس، ضمن حضور معنادار در راهپیمایی این روز بزرگ، تجاوزات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم فلسطین را محکوم، و با دعوت از آحاد فرهنگیان استان، در این راهپیمایی مشارکت فعال خواهد داشت. 

من الله توفیق
تشکل ها و فرهنگیان انقلابی شهر شیراز

نام:
ایمیل:
* نظر: