گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۲۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
تکریم مربیان
تکریم مربیان طلبه خواهر بسیجی حوزه نرجسیه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ممسنی و به مناسبت بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ممسنی با جمعی از طلاب و مربیان خواهر حوزه علمیه نرجسیه شهرستان ممسنی دیدار کرد.
حجت الاسلام الهی بیان داشت:در نگاه به ابعاد جایگاه معلمی می توان از چند بعد به این مسئله پرداخت؛گاهی نگاه ما اخلاقی است و مربوط به اخلاق فردی در اجتماع می شود،گاهی نگاه ما از بعد عقلی و استدلالی و گاهی نگاه ما از بعد عاطفی و احساسی به جایگاه و مقام معلمی است.
وی تصریح کرد:قبل از پرداختن و بررسی موضوع چند سئوال را باید مطرح کنیم اول اینکه،آیا معلمی شغل،حرفه و هنر است؟ دوم اینکه اگر برای مشاغل طبقه بندی قائل شویم و میزان سنجش آن طبقه بندی را درآمد و یا مقام اجتماعی قرار دهیم جایگاه معلمی در طبقه بندی بر اساس درآمد است یا بر اساس مقام اجتماعی است.
سئوال سوم اینکه:معلمی چه نقشی از لحاظ تربیتی در اجتماع دارد.
چهارم اینکه:برای معلمی تقدسی هم می توان فرض کرد،اصلا آیا معلمی مقدس است که می گویند معلمی شغل انبیاست.و این تقدس کار معلمی در چه صورتی است.
الهی ادامه داد:برای پاسخ علمی به این سئوالات باید ابتدا نظر علما را بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی باعث شده شهید مطهری از دیگر علمای  زمان خود و بعد از خودش متمایز گردد.
وی تصریح کرد:مطهری رجل سیاسی مثل بقیه نبود،بلکه مطهری رجل مذهبی بود که کار سیاسی هم می کرد.و تفاوتش با دیگران در ذهن و اندیشه انقلابی گری وی بود که مطهری را مطهری کرد و از دیگران متمایز شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ممسنی ادامه داد:ما گاهی از جایگاه معلمی می گوئیم و گاهی می خواهیم شخصیت ها را معرفی کنیم ،و شخصیت ها هم دو بعدی هستند؛گاهی بعد زندگی شخصی آنها را و گاهی بعد فکری،ذهنی و استدلالی آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.
الهی افزود:شهید مطهری جزء آن گروه از معلمانی بود که هم زندگی فردی و هم زندگی اجتماعیش خاص است،در بعد فردی مشهور به اخلاق حسنه است،اما بعد اجتماعی زندگی شهید مطهری مهمتر است؛در آن زمان بحث اجتهاد شهید مطهری در بین علمای قم مطرح بود،اما شهید مطهری اجتهاد را دنبال نکرد،به تهران رفت و در مدرسه سپهسالار به تدریس علوم دینی در سطح مقدماتی و برای مبتدی ها پرداخت و از طرفی در دانشگاه تهران به جای عضویت در هیأت علمی،عضو انجمن های علمی شد، و در مقابل اندیشه های کمونیستی و انحرافی در دانشگاه و حوزه با سه هدف نیاز سنجی،زمان و مکان شناسی،مخاطب شناسی و جذب جوانان شروع به فعالیت کرد.و همین روحیه انقلابی گری باعث ماندگاری شهید مطهری گردید.
در پایان با اهداء هدایا و لوح تقدیر از مربیان طلبه حوزه  علمیه نرجسیه نورآباد تقدیر به عمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: