کد خبر: ۱۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، در مراسم بزرگداشت مقام معلم، با حضور استاندار فارس، مدیرکل آموزش و پرورش و برخی مقامات استان از جمعی از فرهنگیان فرهیخته تجلیل به عمل آمد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، به مناسبت بزرگداشت مقام معلم که در باغ عفیف آباد شیراز و با مشارکت جمع کثیری از فرهنگیان نمونه فارس و خانواده آنان برگزار گردید، از فرهنگیان بسیجی استان فارس توسط استاندار فارس، مدیرکل آموزش و پرورش و مقامات محلی استان تجلیل به عمل آمد. در این اجلاس همچنین اهدائی انگشتر متبرک شده مقام معظم رهبری که توسط سازمان مرکزی بسیج فرهنگیان تهیه گردیده بود، توسط استاندار فارس و به نمایندگی از فرهنگیان سراسر استان به مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اهداء شد.

دکتر ایمانیه، استاندار فارس و رئیس شورای آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: مقام معلمی مقام خداوند متعال و سپس نبی مکرم اسلام است، و همانا معلمان سلسله جنبانان انسان سازی و جامعه پردازی اند؛ چراکه هر کس می­خواهد در مسیر قرب الی الله قرار بگیرد، لاجرم باید در محضر معلم زانوی تلمذ بر خاک بساید.

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم

همچنین دکتر محمد خلیل عسکری، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، جامعه معلمی را امتداد راه انبیاء دانست و گفت: انسان میوه کائنات است و انسان شناسی یکی از مهمترین معرکه هایی است که معلم با او روبرو است؛ لذا معلم باغبان هستی است و پرورش دهنده میوه است؛ میوه ای که نام آن دانش آموز است. بنابراین باید گفت کل سیستم هر نظامی پای سفره معلم نشسته است و این معلمان هستند که هدایت جامعه را عهده دارند.

همچنین در این مراسم دکتر ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس عنوان کرد: معلم بزرگترین مصلح تاریخ است که با انحراف زمانه خویش در ستیز است. وی گفت اجتهاد یعنی قدرت تطبیق حوادث روز با اصول کلی شریعت و همانا این مأموریت را مقام منیع معلم همواره در دستور کار خویش دارد. دکتر جوکار در ادامه با اشاره به اینکه معلمی یعنی حرکت برای رشد فضائل در دو عرصه ماده و معنا، اظهار داشت: رسالت امروز معلم حفظ هسته دین و تجدید پوسته دین به اقتضاء دوران است.

در پایان این مراسم از تعدادی فرهنگیان بسیجی نیز تجلیل و قدردانی بعمل آمد.


نام:
ایمیل:
* نظر: