جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار بودجه در سال‌های گذشته را باعث اقتصاد تک محصولی عنوان کرد و گفت: درآمد نفتی باید به سمت صندوق توسعه ملی سوق یابد.
درآمد نفتی باید به سمت صندوق توسعه ملی سوق پیدا کند

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج احمد بن موسی علیه السلام شیراز ، جعفر قادری شامگاه شنبه در جمع پاسداران سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) به مناسبت گرامی داشت که مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: آب، یکی از این چالش‌های امروز کشور و استان است چراکه در منطقه، ایران جزء کشورهای خشک است و بارندگی مناسبی ندارد پس در تامین نیازهای آبی با مشکل مواجه هستیم.

وی صندوق‌های بازنشستگی را از دیگر چالش‌های اقتصادی موجود در کشور عنوان کرد و افزود: ساختار این صندوق‌ها به گونه‌ای است که دو سال آخر خدمت را ملاک پرداخت حقوق قرار می‌دهند، در صورتی که باید معدلی از کل 30 سال خدمت را مداد قرار دهند.

نماینده مردم شیراز و زرقان، محیط زیست را از دیگر چالش‌های پیش روی کشور دانست و ادامه داد: در شهرهای صنعتی یا در فصل زمستان با پدیده‌ وارونگی هوا مواجه هستیم.

قادری ساختار بودجه در سال‌های گذشته را باعث اقتصاد تک محصولی عنوان کرد و گفت: با پول صادرات نفت نمی‌توان و نباید کشور را اداره کرد. باید کاری کنیم که درآمد نفتی به سمت صندوق توسعه ملی سوق پیدا کند.

وی تصریح کرد: در پارس جنوبی بیش از 50 میلیون مترمکعب گاز اضافه داریم که چون خط لوله برای انتقال نداریم توانست صادرات هم وجود ندارد.

قادری با بیان اینکه در سال گذشته هزینه‌های جاری دولت افزایش داشته است، به قانون تسهیل مجوز کسب و کار اشاره کرد و افزود: این قانون محدودیت‌هایی که برای جذب کارشناس رسمی دادگستری، وکلا و دفترداران بود را از بین برد و 70 درصد نمره برای این آزمون‌ها را ملاک پذیرش قرار داد.

وی افزود: کسب و کار مجوز محور و کسب و کار اعلان محور، دو دسته از کسب و کارها هستند که با ثبت در سامانه مجوز صادر می‌شود و نظارت در صدور این مجوز ها، از حالت پیشگیری به پسینی تبدیل شده است.

به گفته قادری در کسب و کارهای اعلان محور افراد می‌توانند با مراجعه به سایت در زمانبندی پیش‌بینی شده مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان، مشکل اصلی را کسب و کارهای کوچک مقیاس یا متوسط مقیاس دانست و تصریح کرد: ناترازی بانکی و تورم یکی از بدترین نوع مالیات است که از دیگر موارد پیش روی کشور است.

وابستگی به خارج و عقب افتادگی در برخی حوزه‌های صنعت از دیگر چالش هایی است که قادری به آن اشاره کرد و افزود: مسائل اقتصادی، ویژگی‌های خاص خود را دارد و اینگونه نیست چون دولت عوض شده بلافاصله مشکلات هم حل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: