آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس قرارگاه‌های عملیات جهادی به صورت جغرافیایی در استان فارس تشکیل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی  سپاه فجر استان فارس اسماعیل قزل سفلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: مسئله‌سازی، امروز استراتژی دشمن در عرصه‌های مختلف است، شناخت و تمرکز بر حل مسائل مردم، امروز استراتژی جهادگران است.

وی با اشاره به اینکه لازم است اتصال بین مردم همواره برقرار باشد گفت: مهمترین آرمان ما جهادی‌ها عبور از اراده دشمن و غلبه بر فقر و محرومیت است، با همت، اراده، ایمان، بصیرت، خودسازی، مجاهدت و اخلاص در عرصه‌های سازندگی و محرومیت زدایی می‌توانیم گام‌های بلندتری در حوزه خدمت‌رسانی برداریم. تنگه احد امروز جهادگران مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم و ولی نعمتان انقلاب اسلامی است.

قزل سفلی خطاب به جهادگران و گروه‌های جهادی گفت: مسائل مردم را خوب بفهمید، پیگیری کنید، همراه‌سازی بوجود بیاورید و مطالبه‌گر باشید و تا رفع مشکلات مردم از پای نشینید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با نگاهی تاریخی به چگونگی ایجاد بسیج سازندگی اظهار داشت: جهاد سازندگی در خرداد ماه سال 58 به فرمان امام عظیم الشأن در راستای کمک به عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم شکل گرفت و پس از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش موثر و چشمگیری در زمینه فعالیت‌های فنی و مهندسی در جبهه‌های حق علیه باطل ایفا کرد. مقام معظم رهبری نیز با درایت حکیمانه در سال 79 برای آنکه بیرق خدمت‌رسانی به مردم بر زمین نماند فرمان تشکیل بسیج سازندگی صادر کردند.

وی تصریح کرد: ماموریت اصلی بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی و هدایت جوانان داوطلب برای حضور در عرصه‌های خدمتگزاری به مردم و انقلاب است پس از پیام 9 بندی مقام معظم رهبری به جهادگران در مرداد 98؛ شاهد گسترش کمی و کیفی گروه‌های جهادی بودیم.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار گروه جهادی استان فارس در سامانه اطلس جهادی ثبت شده‌اند بیان کرد: بسیج سازندگی در راستای ساماندهی، سازماندهی بهتر گروه‌های جهادی شورای جهادی و مجمع استانی را در 36 شهرستان ساماندهی کرده و برای حمایت و پشتیبانی هدفمندتر از این گروه‌های جهادی در حال ایجاد و ساماندهی قرارگاه‌های عملیات جهادی به صورت جغرافیایی، موضوعی و قشری است. همچنین برای اجرای برنامه‌های منظم‌تر در زمان‌بندی‌های مختلف به دنبال برگزاری رزمایش‌های مختلفی هستیم که رزمایش 21 هزار نفری جهادگران فاطمی یکی از این نمونه‌ها بود
نام:
ایمیل:
* نظر: