آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس:
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس: دین بزرگترین نعمت پروردگار به عالم هستی است
 
  حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه ناحیه بقیه‌الله ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: دین بزرگترین نعمت پروردگار به عالم هستی است و تنها نعمتی است که خداوند به واسطه آن بر بشر منت گذاشت.

وی با بیان اینکه دین جایگاه بزرگی دارد و خداوند خود وظیفه حفاظت از آن را به گفته قرآن بر عهده گرفته است، تصریح کرد: خداوند دین را برای بشر قرار داد که بخشی از آن قرآن کریم و قانون است و هر کسی به هر نحوی وظیفه حمایت و حفاظت از آن را دارد و قطعاً این وظیفه برای علما بیشتر است.

محمودی زاده با اشاره به بیانات امام راحل مبتنی بر اینکه انقلاب اسلامی در ادامه رسالت پیامبر و امامان است، دقت در حفظ و نگهداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی را وظیفه همگان دانست و افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی، نهادی شکل گرفته که به صورت خاص وظیفه پاسداری از انقلاب را به عهده دارد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نهاد خاص است.

دین بزرگترین نعمت پروردگار به عالم هستی است

به گفته نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس، سپاه پاسداران باید چند ویژگی داشته باشد تا بتواند این ماموریت را به انجام برساند و اولین و مهمترین این مولفه‌ها معنویت و دین مداری است، چرا که زیربنای جهاد اکبر، جهاد کبیر، جهاد صغیر و جهاد اصغر است.

وی جهاد بدون معنویت را بی‌معنی دانست و تاکید کرد: اقتدار برای حفظ نظام و جامعه هم دو بخش دارد که قوت و قدرت در کنار هم معنی می‌دهد، قدرت با سلاح به دست می‌آید، اما قوت، با معنویت به دست می‌آید.

محمودی‌زاده با مقایسه تجهیزات نظامی ایران اسلامی با دیگر کشورها به خصوص در زمان هشت سال جنگ تحمیلی، قدرت معنویت را مایه اقتدار و پیروزی نیروهای نظامی ایران در مقابل نیروهای مجهز به تجهیزات به روز دیگر ارتش‌های دنیا، بصیرت را دیگر لازمه سپاه برای حفاظت و نگهبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: بصیرت هم چندین زیرشاخه دارد که مهمترین آن راه شناسی است به این معنا که بتواند راه رسیدن به خدا را تشخیص دهد.

وی ادامه داد: بعضی‌ها انسان را به نابودی می‌کشاند برخی دیگر انسان را دیر به خدا می‌رساند، اما انسان با بصیرت، نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین راه را تشخیص می‌دهد.

دین بزرگترین نعمت پروردگار به عالم هستی است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس سومین مولفه بصیرت را جریان‌شناسی دانست و گفت: دشمن‌شناسی چهارمین بصیرت است و در قرآن کریم قریب به یک هزار و 500 آیه در ارتباط با دشن شناسی داریم و سپاه برای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مجهز به بصیرت با همه مولفه‌هایش باشد.

دین بزرگترین نعمت پروردگار به عالم هستی است

سرهنگ پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز در این برنامه گفت: ناحیه بقیه الله شیراز در مرکز شهر شیراز واقع شده و بیشترین تعداد پایگاه‌های مقاومت را دارا است همچنین 10 محله محروم از 15 محله تحت پوشش قرارگاه شهید اسکندری در این ناحیه است.

در ادامه این برنامه با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام علیزاده تقدیر و فاطمی پویا به عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بقیه الله شیراز معرفی شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: