آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس؛
گردهمایی مصون سازی فرهنگی و تبیین فرهنگ نهادی کارکنان سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز برگزار شد.
 الماس نصر دهزیری معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر فارس در گردهمایی مصون سازی فرهنگی و تبیین فرهنگ نهادی کارکنان سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز ضمن عرض تبریک دهه ولایت و امامت گفت: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلالو خاصی در تاریخ اسلام است.

دهریزی ادامه داد: کمتر مقطع تاریخی را می توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر فارس با بیان اینکه اهمیت این رویداد تاریخی همین اندازه کافی است که صدو ده نفر صحابی حدیث غدیر را نقل کرده اند، اظهار کرد: آنچه که بر گونه غدیر، رنگ جاودانگی می زند و اهمیت این واقعه را مضاعف می گرداند، نزول 2 آیه از قرآن کریم، یکی آیه 67 سوره مائده و دیگری آیه 3 سوره مائده، در ارتباط با این رویداد بزرگ است که بر طبق نظر مفسران نام آور شیعه و سنی، شان نزول این آیات مربوط به واقعه غدیر خم می باشد.

بنابه گفته این کارشناس علوم دینی، جای هیچ تردیدی باقی نمی ماند که روز نزول و ابلاغ این امر مهم و خطیر که بدین واسطه، روز اکمال دین و رضایت پروردگار محسوب می گردد، دارای اهمیت بسزایی در میان مسلمین خواهد بود. بنابراین نصب امام علی(ع) به مقام ولایت در غدیر خم، از موضوعات مهم تاریخ اسلام است. شاید مسئله ای مهم تر و با اهمیت تر از این واقعه وجود نداشته باشد.

دهریزی با بیان اینکه بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم(ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک علی(ع) بوده است، تاکید کرد: غدیر، نماد اتحاد امت و نشان پیوند رسالت و امامت است و این دو از یک ریشه می باشند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر فارس افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز دنباله رو غدیر می باشد که همانا تاسیس حکومت اسلامی و رعایت موازین و قوانین اسلامی به طور دقیق و صحیح بوده و امتیاز ویژه آن تاسیس امت واحده و مدیریت مردم می باشد که این امر به ا یجاد وحدت در جامعه مسلمین می گردد که از اهداف مهم غدیر نیز می باشد.

وی غدیر را حقیقتی دانست که از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است و ادامه داد: ولی در هر مقطعی بنا به ظرفیت آن دوره ظاهر شده است و هم اکنون نیز تمام حقیقت غدیر ظاهر نشده است و تنها با ظهور بقیه الله است که این امر به کمال می رسد.

این مسئول یک بعد دیگر در قضیه و حدیث غدیر، ولایت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: یعنی تعبیر از حکومت به ولایت؛ «من کنت مولاه فهذا علی مولاه». آن وقتی که پیامبر(ص) در مقام تعیین حق حاکمیت برای یک شخص است، تعبیر مولا را برای او به کار می برد و ولایت او را به یک ولایت خود مقترن می کند.
خود این مفهومی که در ولایت هست، بسیار حائز اهمیت است. یعنی اسلام، منهای همین مفهوم ولایت ـ که یک مفهوم مردمی و متوجّه به جهت حقوق مردم و رعایت آنها و حفظ جانب انسان هاست ـ

وی ادامه داد: هیچ حاکمیتی را بر مردم نمی پذیرد و هیچ عنوان دیگری را در باب حکومت قائل نیست.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: