آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
مسئول بسیج سازندگی سپاه داراب:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان داراب گفت: در پی وقوع سیل اخیر ۲۵۰ جهادگر در قالب ۴۰ گروه جهادی در منطقه تلاش کردند تا خدمات گوناگونی را به سیل زدگان و آسیب دیدگان ارائه نمایند.
  علی اکبر رهبر مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان داراب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع سیل اخیر ۲۵۰ جهادگر در قالب ۴۰ گروه جهادی در منطقه تلاش کردند تا خدمات گوناگونی را به سیل زدگان و آسیب دیدگان ارائه نمایند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی هایی که صورت گرفته بود و هشدار های متعددی که از طرف مدیریت بحران اعلام شده بود گروه های جهادی در آماده باش بودند تا در صورت وقوع سیل اقدام به خدمات رسانی نماید.

رهبر افزود: متاسفانه شرایط خاص آب و هوایی باعث شد تا شاهد طغیان رودخانه ها باشیم و به ویژه در بخش جنت شهر و روستای زین آباد شاهد خسارت های زیادی بودیم لذا گروههای جهادی نیز در کنار گروه های امدادی و نهادهای مرتبط از همان دقایق و ساعت اول تلاش کردند تا در این مناطق اقدام به کمک رسانی نمایند.
مسئول بسیج سازندگی شهرستان داراب اظهار داشت: متاسفانه این سیل خسارات زیادی به زیرساخت های منطقه از جمله پل ها، خیابان ها و معابر وارد کرد و طبق برآورد هایی که انجام شده به نظر می رسد تجهیزات آب و برق و گاز منطقه نیز حدود ۶۰ درصد دچار آسیب‌دیدگی شده باشد و گزارش‌ها حاکی از آن است که به ۴۰۰ هکتار از مزارع و باغ های منطقه نیز خسارت وارد شده و حدود ۱۰۰ راس از احشام دامدارن نیز تلف شده است.

منازل مسکونی روستایی نیز دچار خسارت شده اند و به برخی از خانه ها ۱۰ تا ۵۰ درصد آسیب زده است

رهبر بیان داشت: در این مدت گروه های جهادی در کنار گروه های امدادی اقدامات مختلفی را انجام دادند که از جمله آنها به اسکان موقت اهالی مناطق سیل زده در نقاط امن تعیین شده توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان، کمک رسانی به دامداران منطقه، طبخ و توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم و آماده کردن مقدمات برای طبخ و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم ویژه ساکنین در اسکان های موقت، کمک رسانی جهت انتقال مصدومین به مناطق ایمن و مراکز درمانی و ... از جمله آنها بود.
وی با اشاره به اینکه گروه های جهادی و گروه های امدادرسان و دستگاه ها و نهادهای دولتی همچنان در منطقه حاضر هستند و خدمات رسانی ادامه دارد افزود: تلاش می کنیم در کنار مدیریت بحران شهرستان هرگونه حمایت و کمک‌رسانی که لازم باشد را به اهالی مناطق سیل زده ارائه نماییم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: