آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
سردار بوعلی خبر داد؛
سردار بوعلی از افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان همزمان با ایام محرم خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف احداث و مرمت مسکن محرومان، ساخت خانه عالم، مرمت و ساخت مسجد وغیره اجرا شده‌اند.
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در حاشیه افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی این استان ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهید سردار عبدالله اسکندری گفت: به برکت این ایام که متعلق به سیدالشهدا(ع) است، قرارگاه محرومیت‌زدایی استان فارس و قرارگاه احمدبن موسی(ع) شیراز که متولی رفع محرومیت از محلات شیراز است، توانستند ۱۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی را به اتمام برسانند.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ساخت منزل محرومین، مرمت منزل محرومین، انشعابات برخی از منازل محرومین، مرمت و ساخت مسجد، مرمت و تجهیز و ساخت سالن‌های ورزشی، خانه عالم و کتابخانه بودند که امروز در سطح استان فارس و شهر شیراز و محدوده مأموریت قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) اجرا شدند.

سردار بوعلی، ارزش این پروژه‌ها را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، کمیته امداد، نهادها و دستگاه ها و خیران تأمین شده‌اند و در نهایت کار به سرانجام رسید و امروز شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

فرمانده سپاه فجر فارس یادآور شد: سپاه در راستای محرومیت‌زدایی اقدامات متعددی را در سطح کشور اجرا می‌کند و به همین دلیل قرارگاه‌های متعددی را تشکیل داده است که این کار را به صورت وسیع و گسترده دنبال کنند، در استان فارس نیز با کمک ظرفیت ادارات و دولت قرارگاهی در سطح استان به ریاست استانداری و در شیراز به ریاست فرماندار و با مشارکت قرارگاه احمدبن موسی(ع) تشکیل دادیم که این قرارگاه در شیراز و مرکز استان به نام قرارگاه صیانت از سومین حرم اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند و تمام اداراتی که به نوعی می‌توانند در محرومیت‌زدایی نقش داشته باشند در آن عضو هستند و با یکدیگر هم‌افزایی و همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۳۲ محله را در شیراز شناسایی کردیم که نسبت به دیگر محلات کم برخوردار هستند و معضلاتی دارند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، گفت: رسیدگی به این محلات را در اولویت قرار دادیم و بین همین محلات هم اولویت‌بندی انجام دادیم و در بخش‌هایی ورود کردیم که توانستیم تغییراتی را در محلات ایجاد کنیم.

بوعلی با تصریح اینکه شعار ما ایجاد محلات اسلامی است، گفت: با همین رویکرد هم به عرصه محرومیت‌زدایی ورود کردیم که در ابعاد مختلف انجام می‌شود و صرفاً عمرانی نیست بلکه شامل ابعاد فرهنگی و اجتماعی است و در همین قالب طرح احرار را جرا می‌کنیم و کارهای مشاوره‌ای، آموزشی و توانمندسازی را دنبال می‌کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس از راه‌اندازی بیش از ۶۲ کارگاه اشتغال در سطح شیراز خبر داد و گفت: هر کارگاهی متشکل از حرفه‌های مختلف است که در آن‌ها توانمندسازی و تولید صورت می‌گیرد و نهایتاً کسانی که مسلط می‌شوند می‌توانند این حرفه را به سمت مشاغل خانگی ببرند که در این راستا موفق شدیم برای بیش از ۳ هزار نفر در شیراز اشتغال مستقیم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز از چند کارگاه اشتغالزایی بازدید شد، گفت: بحمد الهی ظرفیت‌های متعددی در استان فارس وجود دارد که اگر فضا برای آن‌ها فراهم شود می‌توانند به ایجاد اشتغال و تولید کنک کنند.

بوعلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قرارگاه احمدبن موسی(ع) در سطح شیراز و قرارگاه سازندگی در سطح استان اقدامات محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد، گفت: متولی کار دو قرارگاه بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی هستند که هزاران پروژه را در سطح استان دنبال می‌کنند به عنوان مثال یکی از اقدامات جهاد آبرسانی است که آبرسانی به ۳۷۲ روستا را دربرمی‌گیرد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تصریح اینکه در موضوع ساخت مسکن محرومین نیز ۳ هزار مسکن هدفگذاری شده است، گفت: در حوزه اشتغال، آب مزارع، راه روستایی و غیره نیز به صورت وسیع و گسترده اقداماتی در حال انجام هستند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: