آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
تشییع و تدفین شهدای جوان امنیت در شیراز
پیکر مطهر شهدای امنیت، پاسدار محمد اسلامی همراه با بسیجی محمد سجادی‌زاده در شیراز تشییع و تدفین شد.
سحرگاه اول شهریور و همزمان با ۲۵ ماه محرم و شب شهادت امام زین‌العابدین(ع)، پاسدار محمد اسلامی همراه با بسیجی محمد سجادی‌زاده طی عملیاتی در استان فارس به درجه رفیع شهادت رسیدند.

پاسدار محمد اسلامی فرزند محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس و مدیر مرکز فرهنگی مذهبی مدینه‌النبی شیراز و از پایگاه‌های فعال و دارای رتبه کشوری بسیج است.

به گفته محمدحسین اسلامی، فرزندش از خردسالی در این مرکز و با فعالیت‌های مذهبی انس گرفت و در سن 21سالگی هم در لباس سبز پاسداری، مزد فعالیت‌هایش را گرفت و آسمانی شد.

مراسم وداع با پیکر پاسدار شهید محمد اسلامی و بسیجی شهید سجادی‌زاده، همزمان با شام غریبان شهادت حضرت امام سجاد(ع)، شامگاه روز گذشته با حضور خانواده‌های معزز شهدا، هیئات مذهبی، مسئولین و مردم فهیم شیراز در حسینیه موسسه قرآنی مدینه النبی(ص) برگزار شد.

تشییع و تدفین شهدای جوان امنیت در شیراز

آئین تشییع این شهدای امنیت هم با حضور گسترده مردم، در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) برگزار و با امامت آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز، پس از نماز، به سمت گلزار شهدای دارالرحمه شیراز، در گلزار شهدا آرام گرفت.

شهید محد اسلامی، فارغ‌التحصیل 1398 از دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری شیراز بود که پس از آن، لباس سبز پاسداری را بر تن کرد و در کنار آن، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را ادامه داد و در آخر هم در همین لباس، و در سن 21سالگی به دیدار معبود شتافت.

تشییع و تدفین شهدای جوان امنیت در شیراز

در همین راستا، پیام تسلیتی از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صادر شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»

(و کسانى را که در راه خدا کشته مى ‏شوند مرده نخوانید بلکه زنده‏ اند ولى شما نمیدانید.)(سوره مبارکه بقره-آیه 154)

خبر شهادت دو تن از پاسداران فداکار و بسیجیان ایثارگرِ عضو خانواده بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آقایان «محمداسلامی» و همچنین «محمد سجادی‌زاده»، که فداکارانه جان شریف خویش را در راه مقابله با اشرار کور دل از دست دادند واصل شد و موجب تأسف و تألم خاطر اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گردید.

 شکی نیست که این شهدای بزرگوار، با آن روح آسمانی خویش همچون شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس و شهدای سرافراز مدافع حرم، تربیت یافته مسجد و از متن و بطنِ این خانه‌های امن الهی بر روی زمین برآمده بودند که در ماه محرم الحرام با گام نهادن و الگو قرار دادن مسیر سرور و سالار شهدای اسلام حضرت امام حسین(ع) تجلی شکوه و ایثار گشتند. قطعاً آسایش امروز مرهون رشادت و خدمات ارزشمند شهدا، جانبازان و ایثارگرانِ انقلاب اسلامی است که در دامان اسلام عزیز و مسجد تربیت یافته و در دفاع ازمیهن اسلامی جان عزیز خویش را فدا کردند.

امروز نیز جوانان برومند و مسجدی این آب و خاک همانند مرحوم شهید محمد اسلامی و مرحوم شهید محمد سجادی‌زاده به تأسی از راهِ همان شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی، جان گرامی خویش را در راهِ امنیت و آسایشِ دیگر هموطنان خویش، تقدیم کردند.

تشییع و تدفین شهدای جوان امنیت در شیراز

 ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن محکوم نمودن این جنایتِ ددمنشانه اشرار کوردل و عرض تسلیت و همدردی با خانواده محترم این شهدای گرانقدر، صبر جمیل برای بازماندگان و علو درجات آن جوانان ایثارگر و معزز را از بارگاه ایزد منان خواستار است. از خداوند بزرگ می‌خواهیم روح بلندشان رابا اولیاء‌الله وهمه خوبان و پاکان عالم به ویژه شهدای کربلا محشور بگرداند؛ ان‌شاءالله.

 ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: