آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
از پوستر «رویداد ملی پل» با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در شیراز رونمایی شد.
رونمایی از پوستر  «رویداد ملی پل» توسط مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در شیراز
به گزارش خبرگزاری تنویر در مراسمی با حضور محمدحسین کفعمی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور از پوستر رویداد ملی پل با موضوع ایده‌آل های دانشجویان برای حل مسائل استان فارس رونمایی شد.


کفعمی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در این برنامه اظهار داشت: جایگاه و نقش دانشگاه در حل مسائل کشور باید برجسته تر از وضع کنونی باشد و این موضوع نیازمند توجه و عزم جدی رؤسا و مسئولان دانشگاه ها است.

وی بهره گیری از توان علمی و اجرایی دانشجویان مؤمن انقلابی برای حل مسائل اولویت دار کشور را راهگشا برشمرد  و افزود: باید زمینه برای نقش آفرینی دانشجویان دغدغه مند نسبت به آینده کشور فراهم شود. 

مرتضی کارگر دبیر اجرایی رویداد پل نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی رویداد پل توسط مراکز تحقیقاتی آدلان و شهید طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی شیراز گفت: از ابتدای سال تاکنون جمعی از نخبگان بسیجی فارس در این مراکز، رویداد پل را با هدف شناسایی ایده های دانشجویان برای حل مسائل استان برنامه ریزی کردند تا به وسیله آن ایده های دانشجویان به گوش صاحبان صنایع، سازمان ها و مسئولان استان برسد. 

وی با بیان اینکه رویداد ملی پل از  ۱۵ شهریور ماه جاری آغاز به کار می کند، تصریح کرد: این رویداد علاوه بر جمع آوری ایده ها به داوری آثار ارائه شده، نسبت به نظام مسائل استان خواهد پرداخت.

در ادامه این برنامه مریم اسدی دبیر علمی  «رویداد ملی پل» با اشاره به اینکه رویداد پل در دو محور حوزه های فنی و مهندسی و پزشکی برگزار می شود گفت: 
ارائه طرح‌ها و ایده های فناورانه، مبتنی بر مسائل استان فارس بوده و هرچه طرح ارسالی مسئله مهم ‌ تری را از استان فارس هدف قرار دهد، در روند داوری امتیاز بیشتری دریافت خواهد کرد. 

وی، توسعه و بهینه سازی مواد پیشرفته و انرژ ی های نو، رویکرد های نوین در صنا یع الکترونیک و فناوری، اطلاعات نظیر میکروالکترونیک و الکترونیک دیجیتال را از محورهای پیشنهادی برای ارائه طرح ها و ایده برشمرد و تصریح کرد: افزایش بهره برداری از منابع نفت و گاز استان و فناوری های مرتبط با صنایع پتروشیمی، مکانیزه کردن کشاورزی، شهرک هوشمند کشاورزی و شهرک های گلخانه ای، مد یریت سازه و زلزله، مدیریت منابع آب در استان، هوشمند ساز ی شهر و توسعه فناور ی ها ی نو ین با کمک iot و علوم داده، صنعت خودرو مثل طراحی ماشین های خودران و توسعه نرم افزار سیستم پیشرفته مد یر یت شبکه سیستم برق ( ADMS) از جمله محورهای پیشنهادی برای ارائه طرح ها و ایده است. 

دبیر علمی  «رویداد ملی پل» در ادامه با بیان اینکه روش های نوین بسته بندی و نگهدار ی طولانی مدت غلات، مدیریت داده و استفاده از هوش مصنوعی در صنایع از محورهای پیشنهادی دیگر  برای ارائه طرح ها و ایده است. 

اسدی به محورهای رویداد ملی پل در زمینه سلامت اشاره کرد و گفت: مدیریت سلامت و درمان شامل مدیریت بیمه و رفاه اجتماعی، توسعه نظام پایش سلامت، توزیع عادلانه خدمات سلامت، تامین و توزیع دارو، سالمندی و مشکلات بهداشتی درمانی مرتبط و....، بیماریهای غیر واگیر (پیشگیری و درمان) شامل بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، معلولیت‌ها و ....
از محورهای پیشنهادی برای ارائه طرح ها و ایده است. 

وی از گردشگری سلامت شامل  خدمات، زیرساخت، مدیریت، فرهنگ، ترویج و توسعه و مارکتینگ و ....، گیاهان دارویی شامل کشت‌های نوین مثل کشت بافت، افزایش بهره وری، فرآوری، افزایش بازدهی کشت و ... به عنوان سایر محورهای پیشنهادی برای ارائه طرح ها و ایده در رویداد ملی پل نام برد و افزود: امنیت غذایی مثل کاهش تقلبات صنایع غذایی، توسعه سلامت محصولات غذایی ، افزایش کیفیت محصولات غذایی، سلامت روان و خانواده شامل توانمندسازی زنان، سالمندان، کودکان، مدیریت منابع انسانی و ...، سلامت هوا و محیط زیست شامل آلودگی هوا، حفظ جنگل‌ها، سلامت آب و ...، اپیدمی‌های‌ نوپدید و بازدید شامل مدیریت بحران در زمان وقوع و بررسی و تقویت زیر ساخت ‌ ها برای مقابله با اپیدمی ‌ های ‌پیش رو،  توسعه نوآوری و فناوری در سلامت و درمان و فناوری‌های نوین پزشکی مثل پزشکی مولکولی، علوم اعصاب، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژیی، علوم سلولس کاربردی، مهندسی بافت، طب تولید مثل، پزشکی مقایسه‌ای  و  توسعه درمان ‌ های ‌نوین درحوزه پزشکی بازساختی شامل ژن‌درمانی، سلول درمانی، ایمونوتراپی، مهندسی بافت ، بیومتریال‌های هوشمند در پزشکی بازساختی، اتوفاژی در پزشکی بازساختی، میکروفلوئیدیک و چیپ‌های حاوی ارگان و ... از محورهای پیشنهادی برای ارائه طرح ها و ایده در رویداد ملی پل است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: