آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس :
فاطمه کریمی خرمی در خصوص مشکلات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مصاحبه با خبرنگار تنویر گفت: مسئولین باید برای رفع نواقصی که به دنبال جذب زیاد دانشجو در سال های آموزش مجازی به وجود آمده چاره اندیشی کنند.


به گزارش خبرگزاری تنویر فاطمه کریمی خرمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس  در مصاحبه ای در خصوص مشکلات دانشگاه فرهنگیان مشکلاتی را بیان کرد و خواستار حل آن شد. 


فاطمه کریمی خرمی گفت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی تربیت محور است که بخش مهمی از نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را تربیت و مقدمات معلمی آنان را فراهم میکند. از آنجا که دانشجومعلمان، نیروهای جوان و متعهد آموزش و پرورش هستند که تا 30سال آینده کلاس های درس کشور را به دست دارند، از سرمایه های این نهاد محسوب می‌شوند‌.
ایشان خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به طور مکرر به جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان تاکید کرده‌اند‌ و بنا به فرموده ایشان "مسئولان باید اهمیت و منزلت معلم را درک کنند و هزینه کردن برای معلم، سرمایه‌گذاری است."
کریمی خرمی افزود: به دلیل 2سال مجازی بودن دانشگاه فرهنگیان و نیاز کشور به معلم و بحران کمبود معلم  و همچنین عدم نیاز به خوابگاه در سال های پیش، بیش از ظرفیت موجود به جذب دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان پرداخته شده است‌.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: اکنون اما با نزدیک شدن به آغاز ترم تحصیلی جدید، شاهد عدم آمادگی پردیس ها و مراکز استان فارس در ارائه خدمات به دانشجومعلمان به علت کمبود فضا و امکانات هستیم و این چالش بسیار بزرگی در آغاز ترم تحصیلی جدید برای تنها دانشگاه تربیتی استان که در وهله اول باید به کرامت معلمان توجه ویژه داشته باشد، می‌باشد‌‌.

ایشان بیان داشت: این در صورتی است که وضعیت خوابگاه برای حدود 1000 نفر از دانشجومعلمان در ترم تحصیلی جدید نامشخص است و این وضعیت به قدری بحرانی است با افزوده شدن تعداد بیشتری تخت به اتاق خوابگاه های مراکز و پردیس های واقع در شیراز نیر همچنان نمی‌توان بسیاری از دانشجو معلمان را پوشش داد.

کریمی خرمی اظهار داشت: این کمبودها و مشکلات علاوه بر مراکز و پردیس های واقع در شیراز، مرکزهای خارج از شیراز و واقع در شهرستان را نیز تهدید می‌کند.

ایشان بیان داشث: پس چاره، افزودن بر تعداد مراکز نیست بلکه ساماندهی و حل مشکلات پردیس ها و مراکز موجود است و البته که نباید برای رفع این بحران ها و کمبودات دست به اقداماتی زد که گره را کورتر و مشکل را جدی تر می‌کند. از قبیل اجاره کردن خوابگاه هایی خارج از دانشگاه که از کیفیت لازم برخوردار نیستند و گاها مسافت زیادی تا دانشگاه دارند.

کریمی خواستار حل مشکلات شد و گفت: تقاضایی که از مسئولین ذی‌ربط استانی داریم مبنی بر چاره‌اندیشی و تدبیر برای رفع نواقصی است که به دنبال جذب زیاد دانشجو در سال های آموزش مجازی به وجود آمده و فرایند تربیت دانشجو معلمان را در دانشگاه فرهنگیان مختل کرده است‌.
ایشان مشکلات را تشریح کرد و گفت: از قبیل اینکه دانشگاه های بلا استفاده در شیراز و همچنین فضاها و مکان هایی که درخور شان دانشجو معلمان باشد را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند تا دانشجو معلمان که امید فرداهای تعلیم و تربیت این مرز و بوم به شمار می‌روند، بدون داشتن دغدغه امکانات رفاهی و خوابگاهی، فرایند تعلیم و تربیت را در مسیری سالم و صحیح طی کنند‌.
نام:
ایمیل:
* نظر: