آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون گفت: مراسمات اهل بیت(ع)منحصر به محرم و صفر نشود.
حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در مراسم شهادت امام رضا(ع)که در مسجد الزهرا(س)روستای سیف آباد برگزار شد بیان داشت: مراسمات اهل بیت(ع) نباید منحصر به محرم و صفر شود بلکه باید در طول سال مراسمات ائمه اطهار(ع)استمرار داشته باشد.
وی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت آقا علی بن موسی الرضا(ع) ادامه داد: مراسمات اهل بیت(ع)نباید منحصر به ماه محرم و صفر باشد و بلکه باید در طول سال استمرار داشته باشد و مجالس روضه و منبر معصومین مصداق عمل صالح می باشند.
حجت الاسلام محمدی اضافه داشت: همه باید از خطبه ها و موعظه ها در مراسمات اهل بیت(ع)استفاده کنیم و درس بگیریم و خودمان را زندگی ائمه اطهار(ع)منطبق دهیم تا سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.
وی ادامه داد: بهره، زاد و توشه انسان ها در این دنیا در مجالس اهل بیت(ع)می باشد که بسیار ارزشمند است که وقتی اموات آرزوی برگشت به این دنیا را می کنند که کار صالح انجام دهند بزرگان دین بالاترین کار خیر را برگزاری مراسم اهل بیت(ع)خصوصا مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)نام می برند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کازرون تصریح نمود: ائمه اطهار(ع)درس زندگی به ما می دهند و اگر امروز گره یا گره های گور در زندگی و جامعه می بینیم بر اثر دوری از اهل بیت(ع)می باشد.
وی در ادامه اشاره کرد: امام رضا(ع) در روایتی نورانی می فرمایند: «لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاء. مؤمن، مؤمن واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.
در ادامه مجلس با همراهی خواهران و برادران دوستدار اهل بیت(ع) با روضه و سینه زنی هشتمین امام همام امام رضا(ع) همراه شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: