آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
بیانیه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون ب
بیانیه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون به مناسبت هفته دفاع مقدس و در محکومیت اقدامات اخیر معاندین*

بسم الله الرحمن الرحیم
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛
« اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [ روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است».
هفته دفاع مقدس یادآور هشت‌سال ایثار و جانفشانی مردان و زنان سلحشور ایران اسلامی در جنگی نابرابر با استکبار جهانی است که نباید در هیچ برهه‌ای از تاریخ مورد غفلت قرار گیرد؛ هشت‌سال سراسر شور و عشق دلدادگی فرزندان ایران زمین که نماد ایستادگی ملت ایران بر سر آرمان‌ها و رشادت عزیزان ما در مقابل خباثت‌ها و عداوت کفر و استکبار جهانی است.دفاع مقدس نماد استقامت، شهامت و شجاعت یک ملت در برابر یک تجاوز همه‌جانبه و الگویی منسجم از پیروزی اراده و حضور مردم در دفاع از آرمان‌های انقلابی است که در سال ۱۳۵۷به رهبری امام راحل(ره) با تبعیت از ولایت و با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، برگ زرینی در تاریخ این سرزمین رقم زدند و با فداکاری و جانبازی، آرامش و امنیت را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.
یکی از اهداف اصلی این انقلاب و امام راحل عظیم‌الشان، احیای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر به تبعیت از مولا و مراد خود حسین بن علی (ع)بوده است که متاسفانه در ادواری از تاریخ پس از پیروزی انقلاب به فراموشی سپرده شده است.
از یک سو دشمنان نظام و انقلاب که با حماسه آفرینی رزمندگان در هشت سال جنگ سخت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و با توجه به افزایش روز افزون قدرت نظامی کشور، توان مقابله نظامی را از دست داده اند، با تمرکز و هدف گذاری دقیق روی موضوعات اقتصادی با تحریم های ظالمانه و موضوعات فرهنگی، بویژه حجاب و عفاف و بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، به صورت یک راهبرد مشخص آن را هدف قرار داده و دنبال شکست نظام اسلامی از این راه بوده اند.
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از سالها قبل این موارد را با مضامین مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم گوشزد نموده و از متولیان امر به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار بررسی و ارائه راههای مقابله فرهنگی با آن شده اند. اخیرا که با همسویی قوای سه گانه و دستگاه های مربوطه در راستای تحقق اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی تصمیم بر احیای این فریضه الهی گرفته شده، شاهد موضع گیری طیف های خودی و غیر خودی از جوانب مختلف، مداخله و اظهار نظرهای متفاوت در این موضوع بوده و هستیم.
از سوی دیگر بستر فضای مجازی ولنگار خارجی که مدیریت آن به صورت کامل در دست دشمنان نظام است و جامعه ما را به راحتی و بدون هیچ محدودیتی به هرسو که اراده کند هدایت می کند، از کوچکترین اتفاق برای تحریک و تشویش اذهان عمومی برای رسیدن به اهداف خود استفاده لازم را برده و هزینه های زیادی برای نظام ایجاد می کند که این موضوع هم بارها مورد تأکید رهبری معظم بوده ولی متأسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی در این خصوص صورت نپذیرفته است.
آنچه مسلم است هر نوع تخطی از قانون در هر جامعه ای بر اساس قوانین و مقررات مربوطه قابل پیگرد و اقدام است و اگر در حین اجرای قانون قصوری صورت پذیرد با مجری و مسئول مربوطه نیز باید برخورد قانونی صورت پذیرد. اما با بررسی دقیق ابعاد اتفاقات اخیر، سوء استفاده دشمن از تحریک احساسات ناشی از شانتاژ رسانه ای فضای مجازی و شبکه های معاند نظام کاملا مشهود است.
بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون ضمن عرض تسلیت به کلیه خانواده هایی که عزیزان خود را در این اتفاقات از دست داده اند، کلیه آحاد جامعه را به تفکر عمیق، اقدام معقولانه، تلاش برای افزایش سواد رسانه ای و دوری از سطحی نگری در مقابله با اهداف خبیثانه دشمنان و معاندان اسلام در جنگ رسانه ای دعوت نموده و با تشکر از کلیه اقشار و نهادهای مردمی و دستگاه های انتظامی در حمایت و حفاظت از جامعه اسلامی در راستای رسالت مطالبه گری خود اعلام می نماید:
1.    دستگاه های امنیتی و قضایی با عوامل دشمن که با سوء استفاده از احساسات مردم اقدامات هنجار شکنانه ای از جمله قرآن سوزی، کشیدن چادر از سر زن مسلمان، ضرب و شتم مأموران نیروی انتظامی و ... انجام داده اند برخورد قاطع و فوری نموده و نتیجه اقدامات قانونی خود را به سمع و نظر مردم برسانند.
2.    مسئله مهم "هویت مستقل فرهنگی زن مسلمان" کانون توجه کلیه دستگاه های متولی فرهنگی و اجرایی و قانون گذاری کشور باشد و با افراد فتنه گر با هر جایگاهی که سعی دارند
با القاء عباراتی مانند حجاب اجباری این هویت را مورد خدشه قرارداده و با استفاده از ابزارهای رسانه ای با نشان دادن زرق و برق های کاذب فرهنگ غربی برای رسیدن به اهداف دشمن تلاش می کنند برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.
3.    برای تأمین امنیت روانی جامعه که به تعبیر امام خامنه ای از جمله حقوق عمومی است، فضای مجازی می بایست از مدیریت دشمن خارج شود. شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی این فضا مطالبه جدی چندین ساله ایست که تا کنون محقق نشده است. تسریع در اجرای آن و پیشگیری از آسیب های متعدد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با ورود دستگاه قضا مورد انتظار است.
4.    تبیین ابعاد جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی و ابزار اصلی دستیابی به سیاست های نو استعماری صهیونیست با استفاده از تکنولوژی های جدید از جمله متاورس و نیورالینک بر بستر فضای مجازی ول با هدف مهندسی ملت ها، آرمان ها، ارزش ها و هویت های آنان توسط نهادهای آموزشی در دستور کار قرار گیرد.
@ هیات اندیشه ورز بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون
نام:
ایمیل:
* نظر: