آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
در بیانیه هسته بین الملل بسیج دانشجویی فارس:
هسته ی بین المللی بسیج دانشجویی فارس در بیانیه ای مرتبط با اتفاقات اخیر کشور خواستار جلوگیری و از دخالت کشور های بیگانه در امور داخلی ایران و برخورد قاطع با آنها شد.

به گزارش خبرگزاری تنویر هسته بین الملل بسیج در بیانیه ای خطاب به وزارت خارجه، سفرای جمهوری اسلامی ایران و نماینده ایران در سازمان ملل خاستار جلوگیری از دخالت کشور های بیگانه در امور داخلی ایران و برخورد قاطع با آنها شد. 
متن کامل بیانیه به شرح زیر است :


*امام خمینی (ره) :* 
*بکشید ما را،ملت ما بیدار تر میشود...  ما از مرگ نمیترسیم ...*

تحلیل ساده انگارانه از عملیات تروریستی شاهچراغ و ربط دادن آن به چند نشانه آشکار این روزها، ظلمی به واقعیت بزرگتری است که در پشت صحنه برای ایران طراحی شده و کمترین اثر آن شفاف نشدن دست آمرین اصلی است. 

به محیط داخلی ایران نگاه کنید، فعال کردن شکاف فرهنگی، اجتماعی، شکاف شیعه و سنی، شکاف قومیتی، شکاف نسلی، شکاف خانواده‌ها و ... از طریق هزاران نوشته، کلیپ، مصاحبه، عکس، کاریکاتور، صدها سلبریتی داخلی و خارجی، ده‌ها گروهک، سازماندهی ده‌ها هسته‌ آشوب‌ داخلی، تحریم و نهایتا تا این لحظه یک عملیات تروریستی در شاهچراغ و احتمالا چندین عملیات ناکام دیگر تنها در چند هفته اتفاق افتاده است. آیا همه اینها می تواند کار یک جریان و گروه به تنهایی باشد؟! قطعا نه و باید پشتیبان و هماهنگ کننده بزرگتری در حد یک دولت و یا چند دولت‌ وجود داشته باشد. 
بنابراین تا وقتی ایران اینترنشنال را جدای از بی‌بی‌سی فارسی و این دو را جدای از منافقین، گروه‌های تجزیه طلب کُردی، بلوچی، ترکی و عربی و ... ببینیم؛ تا وقتی علی کریمی را جدای از حامد اسماعیلیون و این دو را جدای از امثال علی جوانمردی ببنیم؛ تا وقتی شعار زن، زندگی، آزادی را جدای از جوان، خشونت و ناسزا ببنیم؛ تا وقتی دانشگاه را جدای از خیابان ببنیم؛ تا وقتی همه اینها را جدای از توافق و همکاری آمریکا و عربستان ببینم؛ تا وقتی اسرائیل را محرک اصلی این دو کشور قلمداد نکنیم؛ هر تحلیلی درباره حوادثی مثل شیراز، تهران، زاهدان، سقز، اشنویه و... جزیی‌نگری و ساده سازی ماجرا خواهد بود. 
همه بی آنکه بدانند یا ندانند روی یک صفحه شطرنج از قبل چیده شده‌اند. دشمن بسترها و شکاف ها و برخی رویدادها را مستقیم خلق می‌کند و سپس عناصر خودجوش، پازل دشمن را داوطلبانه و‌ خواسته یا ناخواسته تکمیل می‌کنند.

اینک به حادثه شاهچراغ دوباره نگاهی بیاندازیم. در چهل روز گذشته با عملیات روانی سطح احساسات در همه اقشار، گروه‌های سنی و‌ سلایق فرهنگی، اقلیت‌ها، مذاهب و حتی قومیت‌ها‌ به اوج خود رسانده شده است. طبق برآورد همواره ناقص طرف خارجی و محاسبات مادی روی ورق، یک حادثه تروریستی بزرگ می‌تواند عقلانیت جامعه را تحت تاثیر قرار بدهد و جنگ مردم با مردم را ریل‌گذاری کند. 
در برخی شهرهای بلوچستان اکثریت اهل سنت بر اقلیت شیعه تحریک می‌کنند و در شهری مثل شیراز اکثریت شیعه را بر اقلیت اهل سنت می‌خواهند تحریک کنند. 

دشمن با هر تابلوی از تجزیه طلب تا داعشی و تکفیری و هر نام دیگری همواره عناصری مسلح در داخل آماده دارد. زمان استفاده از این عناصر را هم به فرصت مناسب اجتماعی، سیاسی و یا فرهنگی و مذهبی گره زده است تا عملیات تروریستی بیشترین اثر را بگذارد و به ظن خودشان به ضد خودش تبدیل نشود. کشوری که برخی نقاط آن چهل روز درگیر اغتشاشات هست‌ و یک جنگ بزرگ جهانی شناختی را در حال تجربه کردن هست، و کردستان و بلوچستانش آبستن تحریک گسترده عواطف و احساسات است، حرم یک امامزاده شیعه هدف مناسبی برای عملیات تروریستی خواهد بود و طراح پشت صحنه فرمان شلیک را صادر می‌کند و دستور او با چند واسطه مستقیم و غیر مستقیم اجرا می شود.

دشمن از همه اینها یک هدف بزرگتر را نشانه گرفته است. از یک طرف از دل این حوادث به بخشی از جمعیت ایران می خواهد القا کند که با جمهوری اسلامی در تضاد فرهنگی و سیاسی قرار دارند و به بخشی دیگر از جمعیت نیز می خواهد القا کند که حاکمیت از خواسته‌های فرهنگی و سیاسی آنها نمی‌تواند دفاع و صیانت کند. هدف هر دو یکی است و آن ناامید کردن مردم از توانایی جمهوری اسلامی در اداره کشور، حل بحران ها، برقراری امنیت، عدم پاسخ معتبر به خواسته‌ها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم. در تمام این مدت نیز تلاش شد، مشروعیت و مقبولیت نهادهای مختلف از پزشک قانونی تا نیروی انتظامی به عنوان ابزار اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی تخریب شود.

آدرس داعش برای عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ ناقص است. آدرس کامل حوادث این روزها را باید در تل‌آویو، واشنگتن و ریاض جستجو کرد. غلبه بر عناصر به ظاهر خودجوش ضدامنیتی و ضد فرهنگی تنها با هدف قرار دادن مراکز طراحی و عملیات در خارج از ایران اتفاق خواهد افتاد.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان فارس به نمایندگی از دانشجویان استان فارس از وزارت خارجه ، سفرای جمهوری اسلامی در کشور های عضو اتحادیه اروپا و نماینده ایران در سازمان ملل خواستار پیگیری مطالبه مردمی در راستای پیشگیری از دخالت کشور های بیگانه در امور داخلی ایران و برخورد قاطع با کشور هایی که چه به صورت علنی و یا تلویحی قصد دخالت و سوء استفاده از وقایع اخیر ایران را داشته اند، می باشد. همچنین از دستگاه های قضایی و امنیتی در نظر گرفتن اشد مجازات برای عاملین و آمرین اغتشاشات اخیر  و خواستار برخورد قاطع با افرادی که چه در در فضای مجازی و چه حقیقی سبب برهم زدن آرامش و امنیت کشور شده اند، می باشد.

وَ ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ


*هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان فارس*
نام:
ایمیل:
* نظر: