آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
مسئول بسیج دانشجویی فارس برنامه های هفته بسیج در دانشگاه های این استان را تشریح کرد.
برنامه های هفته بسیج در دانشگاه های فارس تشریح شد
به گزارش خبر گذاری تنویر، سعید یوسفی امروز در نشست با خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان فارس پرداخت و اظهار داشت: رزمایش جهادگران بسیجی شامل اعزام گروه های جهادی به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، محرومیت زدایی، کمک های معیشتی، برگزاری جلسات مطالبه گری گروه های جهادی با مسئولان استانی و شهرستانی، تجلیل از جهادگران بسیجی، راه اندازی پویش دانشجویی با موضوع بسیج و خدمت رسانی کرونایی و... با محوریت شعار هر بسیجی یک خدمت برگزار می شود.
وی از برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی جذاب، افتتاح و حمایت ویژه از مراکز رشد و تحقیقاتی علمی، اردوهای علمی و راهیان پیشرفت، نمایشگاه دستاوردهای علمی، جلسات آموزشی در بحث اشتغال زایی و کارآفرینی، برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی علمی، برگزاری نشست های علمی راه مهندسی، تجلیل از نخبگان علمی و سایر برنامه های مختلف علمی خبر داد و افزود:  برگزاری سلسله نشست ها با موضوع خانواده و وبینارهایی با موضوع زن و تفکر بسیجی در نگاه امام خمینی (ره)، برپایی کارگاه ها و غرفه های خدمات مشاوره حقوقی، تحصیلی، روانشناسی، خانواده و مهارتهای زندگی در دانشگاه ها و اعزام مشاوران بدر قالب گروه های جهادی به مناطق کم برخوردار از برنامه های هفته بسیج در دانشگاه های استان فارس است.
 مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه برنامه های هنری شامل شب شعر، جشنواره شعر، رونمایی از تولیدات هنری رسانه ای، تئاتر خیابانی، ورکشاپ های هنری، مسابقات فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه عکس چهره های ماندگار، برپایی غرفه های فرهنگی فعالیتهای بسیج در طول هفته، اکران فیلم و مستند و...  برگزار می شود اضافه کرد: برپایی نمایشگاه و اجتماع حماسی خادمین راهیان نور در گلزار شهدا و در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه ها، برگزاری یادواره شهدای دانشگاهی و شهرستانی ذیل سومین یادواره شهدای دانشجوی فارس و آئین عطر افشانی مزار شهدا و بازدید و سرکشی از خانواده معظم شهدا، آسایشگاه جانبازان و معلولان از دیگر برنامه های هفته بسیج در دانشگاه های فارس است.
یوسفی از راه اندازی پویش من و رفیق شهیدم از جمله ذکر خاطرات شهدای دانشجو در فضای مجازی بروز رسانی بردهای کانون های دفاع مقدس در دانشگاه ها با محوریت هفته بسیج و برگزاری نشست های روشنگری با هدف تبیین مکتب مقاومت و تفکر بسیجی خبر داد و تصریح کرد: سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط دانشجویان، اعزام شبکه روشنگران جوان به دانشگاه ها، مساجد و جلسات انس و همدلی با تشکل های دانشجویی در هفته بسیج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه 2 آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه به فرمان امام راحل(ره) است افزود: مناظره، تریبون آزاد، کرسی آزاد اندیشی، گعده های دانشجویی، نشست های بصیرتی و صدور بیانیه به مناسبت هفته بسیج برگرار می شود.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه چاپ و انتشار نشریه الکترونیکی، نشریه دیواری، ویژه نامه، بروشور و تولیدات هنری رسانه ای در بستر فضای مجازی، میزگرد رسانه ای، حضور دانشجویان ممتاز و نخبه بسیجی در برنامه های صدا و سیما، تبلیغات عمومی، فضا سازی محیطی و دیدار دانشجویان بسیجی با ائمه جمعه از برنامه های هفته بسیج است اضافه کرد: کارگاه های تدبر در قرآن با محوریت آیات سیاسی، دشمن شناسی و آمادگی در مقابل دشمن، دوره های خط امام و توانمند سازی تشکیلاتی ویژه مسئولان بسیج و شورای حوزه و پایگاه و دوره  روایت گری دوره حماسه  مقدس برگزار می شود.
یوسفی تصریح کرد: به مناسبت هفته بسیج مسابقات قویترین مردان دانشگاه فنی و حرفه ای استان، مسابقات فنی مهندسی سازه ها ماکارونی، نجات تخم مرغ و... و لیگ فوتسال بین دانشگاهی برگزار می شود.
وی بیان داشت: برنامه های متنوعی به مناسبت هفته بسیج با هدف تبیین ظرفیت ها، دستاوردهای این سازمان مقدس  در دانشگاه هی استان فارس برگزار می شود. 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: