آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
اعلام برنامه‌های تشییع شهید مدافع حرم در فارس
برنامه تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار سرتیپ دوم داود جعفری در استان فارس اعلام شد.
 پیکر مطهر شهید مدافع حرم سرتیپ دوم داود جعفری صبح امروز وارد فرودگاه جهرم شد و مورد استقبال مردم شهید پرور این شهرستان قرار گرفت.

پیکر این شهید مدافع حرم سپس به روستای قلات از توابع شهرستان قیروکارزین و محل تولد این شهید منتقل و مراسم وداع با آن پیکر مطهر عصر امروز در این روستا برگزار می‌شود.

پیکر شهید مدافع حرم سردار سرتیپ دوم داود جعفری صبح روز یکشنبه در شیراز از سه راه نمازی به سمت حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ علیه السلام تشییع و در صحن این حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.

در توضیح علت شهادت این نیروی سپاه آمده است که وی با انفجار بمب کنارجاده‌ای در حوالی دمشق در تاریخ یکم آذرماه به شهادت رسید.سپاه، رژیم صهیونیستی را عامل به شهادت رساندن شهید جعفری اعلام کرد.

داوود جعفری از جمله پاسدارانی بود که در زمستان سال 1394 به‌همراه جمعی از همکارانش و سردار فدوی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه به دیدار رهبر انقلاب رفتند، رهبری از آن‌ها قدردانی کرد و به سردار فدوی و چهار تن از آن‌ها نشان فتح داد.

دلیل آن قدردانی، دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس بود که تصویرش در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد.

بعدازظهر 22 دی 1394 دو فروند قایق جنگی آمریکا که حامل 10 ملوان آمریکایی و سلاح‌های نیمه‌سنگین جنگی بود، غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی ایران شد. آن قایق‌ها توسط نیرو‌های سپاه متوقف و سرنشینانش دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی ابتدا ادعا کردند که قایق‌ها به‌دلیل نقص فنی وارد آب‌های ایران شدند، اما سپس گفتند که در مسیریابی اشتباه صورت گرفته است، در نهایت با عذرخواهی مقامات آمریکایی، ملوانان بازداشتی آزاد شدند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: