آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
فرمانده سپاه شهرستان کازرون؛
فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: نشست قرارگاه امنیت غذایی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی در کازرون برگزار شد.
   سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اظهار داشت. امروز امنیت غذایی اساس امنیت ملی در کشور است.
  وی با بیان اینکه دولت باید به فکر تامین غذای مردم خویش و ارتقای امنیت غذایی و اطمینان از این امر باشد،افزود: امنیت غذایی سنگ بنای امنیت یک جامعه و عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: تامین امنیت غذایی از منابع داخلی در افزایش وجهه بین‌المللی نظام سیاسی کشور و گسترش اقتدار و مشروعیت آن بسیار مؤثر است و امروز هیچ کشوری بدون عرضه سطح قابل قبولی از امنیت غذایی، قوی و امن نخواهد بود.
در ادامه این مراسم مهندس سعید حسن شاهی مدیر سازمان بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه فجر فارس نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت جهان و بحران آب و غذا، دستیابی به عرضه با ثبات مواد غذایی و تأمین امنیت غذایی جامعه یکی از مهمترین اولویت های راهبردی ملی می باشد.
وی موجودی، دسترسی و استفاده از مواد غذایی را از مؤلفه های اصلی امنیت غذایی دانست و ابراز داشت: امروزه دانش تغذیه ای علاوه بر تاثیر بر رشد و نمو جسمی در افزایش توان فکری، مقابله با بیماری ها، طول عمر و کیفیت زندگی نقش تعیین کننده دارد.
 در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با بیان اینکه یک رابطه زنجیره ای بین ایمنی، امنیت غذایی و سلامت عموم وجود دارد، خاطر نشان کرد: امروز برقراری امنیت بدون توجه به ایمنی امکان پذیر نمی باشد و دسترسی به غذای ایمن رکن امنیت غذایی محسوب می شود.
وی گفت: ایمنی غذایی منجر به کاهش بیماریهای ناشی از مواد غذایی،کاهش ضایعات، افزایش بهره وری، امکان دسترسی به بازار جهانی، امنیت غذایی و در نهایت به سلامت عموم جامعه منجر می شود.
مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون تغذیه مناسب را ضامن سلامت جامعه و موجب شادابی در زندگی، کار، فعالیت، خلاقیت و نوآوری دانست و تصریح کرد: با توجه به چهار فصل بودن شهرستان، استفاده بهینه از منابع و نهاده های کشاورزی می تواند قدمی اساسی در راستای خودکفایی و امنیت غذایی باشد
. مهندس شفیعی با اشاره به نهضت سراسری جهش تولید در بخش کشاورزی و دامپروری در کازرون بیان داشت: در طرح جهش تولید در بخش کشاورزی سال زراعی جدید ۵۰ نفر از مهندسین جامعه کشاورزی در ۵ محصول استراتژیک گندم، جو، کلزا، ذرت دانه ای و ذرت علوفه ای و همچنین ۱۲ نفر در قالب سه تیم ۴ نفره در بخش دامپروری اعم از دامپزشک و مهندسین علوم دامی به ارائه خدمت به بهره برداران بصورت رایگان می پردازند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بتوانیم از ظرفیت‌های کشاورزی نوین و دانش‌بنیان برای کاهش هزینه های تولید استفاده نمائیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: