آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آغاز اردوی راهیان‌ پیشرفت ویژه دانش‌آموزان و مربیان عضو این سازمان خبر داد و گفت: در این اردو دانش‌آموزان از ۱۴ مرکز علمی، فرهنگی، پژوهشی و صنعتی استان بازدید می‌کنند.
  مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس امروز، ۲۹ آذرماه در جمع خبرنگاران از آغاز اردوی راهیان‌ پیشرفت ویژه دانش‌آموزان و مربیان عضو این سازمان خبر داد و گفت: در این اردو دانش‌آموزان از ۱۴ مرکز علمی، فرهنگی، پژوهشی و صنعتی استان بازدید می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه اردوهای راهیان پیشرفت به منظور آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد امیدآفرینی برپا می‌شوند، افزود: از آنجا که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر تقویت امید میان دانش‌آموزان تأکید دارند لذا برپایی این اردوها در دستور کار سازمان دانش‌آموزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اظهار کرد: در این اردوها دانش‌آموزان به صورت عینی روند پیشرفت کشور را در حوزه‌های مختلف از جمله نانو، هسته‌ای، لیزر، پزشکی، فرهنگی و.. مشاهده می‌کنند.

کریمی با یادآوری اینکه البته گاهی اوقات امکان بازدید حضوری از برخی مراکز نیست، گفت: در مدل طراحی شده توسط سازمان دانش‌آموزی استان فارس برای اردوهای راهیان پیشرفت عمدتاً ابتدا نمایشگاهی از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در مدارس برپا می‌شود و مهندسین و متخصیص مربوط به آن حوزه به مدارس دعوت می‌شوند و یک روایت پیشرفت در مدرسه برای تمام دانش‌آموزان برگزار می‌شود و پس از آن منتخب دانش‌آموزان به مراکز مورد نظر به منظور بازدید اعزام می‌شوند و به صورت ماهانه اردوهای پیشرفت برای دانش‌آموزان توسط گروه همسالان روایتگری می‌شود که در این شیوه تربیت به وسیله گروه همسالان مدنظر است.

وی بازدید از بیمارستان نمازی شیراز، بیمارستان پیوند اعضا بوعلی سینا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرکز پژوهشی مطالعات جهان اسلام (ISC)، دانشگاه صنعتی شیراز و تعدادی از صنایع و کارخانجات صنعتی را از جمله مراکزی برشمرد که در طرح اردوی راهیان پیشرفت توسط دانش‌آموزان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

کریمی همچنین از پخش مستند این اردوها از شبکه افق سیما خبر داد و افزود: در همین راستا برنامه‌ریزی برای تهیه برنامه‌ای با عنوان راه پیشرفت فارس، و پخش از شبکه‌های سراسری سیما نیز در حال برنامه‌ریزی است.

وی یادآور شد: اردوهای راهیان پیشرفت به عنوان یک طرح ارزشمند با هدف آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای علمی کشور پس از انقلاب اسلامی ایران توسط سازمان دانش‌آموزی در فارس برگزار می‌شود و مهندسان و متخصصان حوزه‌های مختلف مراکز علمی، تحقیقاتی، صنعتی در داخل کشور دستاوردهای علمی کشور و استان را روایت می‌کنند.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر: