آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
سردار سپهر؛
سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر گفت: فتنه ۸۸ محصول اختلاف دو جریان سیاسی داخل کشور نبود، بلکه این فتنه محصول رویارویی ضد انقلاب بود؛ محصول رویارویی دشمنان قسم خورده این نظام با مردم متدین و نظام و انقلاب ما بود.
  سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه خوشبختم در جمع مردم شهیدپرور سومین حرم اهل بیت (ع) افتخار حضور دارم،  اظهار داشت: در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون 3 رکن امامت امت؛ دین و معنویت موجبات پیروزی انقلاب، استحکام نظام، پیشرفت‌ها و توفیقات پیش روی ما را رقم زده اند.

وی با بیان اینکه همواره دشمنان ما در مقابل این 3 رکن عظیم تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، تصریح کرد: این 3 رکن در تحقق تمدن‌های توحیدی نقش اساسی و تعیین کننده داشته و هرگاه انسجام و استحکام این 3 رکن در کنار هم قرار گرفته است توفیقات بزرگی نصیب امت‌های توحیدی شده است.

این فرمانده دفاع مقدس با ابراز خرسندی از اینکه امروز به مناسبت حماسه 9 دی گرد هم آمده‌ایم، بر لزوم تبیین وضعیتی که در یکصد روز گذشته در کشور ما حادثه شده و ارتباط و مشترکات این دو حادثه و تکالیفی که ما بعنوان مردم مسلمان و انقلابی داریم، تاکید کرد و گفت: ادعای تقلب از سوی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در سال 88 یک فتنه‌ای را در کشور به وجود آورد.

سپهر به ادعای پیروزی قبل از شمارش آراء و قبل از تائید دستگاه‌های مسئول در همان زمان اشاره و عنوان کرد: در این فتنه‌ای که شکل گرفت، شاهد برنامه‌ریزی دقیق دشمنان خارجی و ضدانقلاب داخلی و برخی خواص بی‌تحلیل و بی‌توجه بودیم.

وی با بیان اینکه در این انتخابات 85 درصد مردم شرکت کرده بودند و یک پیروزی بزرگ با حضور مردم به نمایش گذاشته شد، گفت: دشمنان این پیروزی را با آسیب‌هایی رو به رو کردند. این فتنه محصول اختلاف دو جریان سیاسی داخل کشور نبود، بلکه این فتنه محصول رویارویی ضد انقلاب و انقلاب بود؛ محصول رویارویی دشمنان قسم خورده این نظام با مردم متدین و نظام و انقلاب ما بود.

سپهر با طرح سوالی مبنی بر اینکه بازیگران این فتنه چه کسانی بودند؟ گفت: در اظهارات مسئولان وزارت اطلاعات وقت چند دسته مشارکت داشتند؛ دسته اول محوریت آمریکا، انگلیس اسرائیل با همه مستنداتی که وجود دارد. دسته دوم ضدانقلاب داخلی، سلطنت طلبان و منافقین، جنبش مسلمانان مبارز، بنی صدر و .. بودند و دسته سوم هم افرادی که ادبیات خود را به اپوزسیون تغییر دادند و مخالف جریان ناب انقلاب اسلامی بودند.همچنین دسته چهارم خواص بی بصیرت و دسته پنجم جریان‌هایی مثل بهائیت و فرقه‌هایی مثل حجتیه بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان چرایی گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی و راهپیمایی در این روز، شکست دشمنان در این جنگ تمام عیار را دلیل این حماسه ذکر و عنوان کرد: حماسه 9 دی سال 1388 پیروزی اسلام و انقلاب در برابر تمام جریان کفر، نفاق و دشمنان داخلی و خارجی بود. آگاهی و بصیرت در راهپیمایی 9 دی که خودجوش شکل گرفت از راهپیمایی 22 بهمن هم بالاتر بود. محاسبات دشمن در این فتنه با شکست مواجه شد و فکر کرد در این فتنه انقلاب فرو می‌ریزد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در خنثی سازی این فتنه، رهبری و امامت در کنار رکن دین‌خواهی، معنویت خواهی و اسلام خواهی قرار گرفتند و عیار وفاداری مردم و امت اسلامی به نظام مشخص شد و همچنین مقبولیت و مشروعیت نظام بار دیگر به اثبات رسید.

سپهر ادامه داد: غربی‌ها اذعان کردند که اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی این‌بار با تمام قوت نمایان شده و اظهار کردند که ما شکست خوردیم و شکست آن‌ها برای ماحماسه بود.نقش بی بدیل رهبری وضرورت تلاش مجاهدانه مردم و نظام برای توجه به ارزش‌ها و حفاظت از انقلاب از جمله درس‌هایی بود که از این حماسه آموختیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در این فتنه تمام شبکه‌های خارجی و سفارت خانه‌های دشمنان در کشور ایران فعال شدند. عناصر وابسته‌ای که شبکه‌ها و سرویس‌های امنیتی در برخی ستادهای نامزدهای انتخاباتی کاشته بودند و بعدا دستگیر شدند؛ این‌ها جزو نقش‌هایی بود که آن‌ها داشتند و دو قطبی‌هایی که میخواستند در کشور ایجاد کنند.

سپهر با سوالی مبنی بر اینکه آیا واقعا در انتخابات 88 تخلف یا تقلبی صورت گرفته بود؟ گفت: ممکن است تخلفات کوچکی در برخی صندوق آراء رای انجام شود اما از انقلاب تا کنون کسی نیامده که ثابت کند که در انتخابات مجلس ، خبرگان و ... تقلبی برای سرنوشت و آراء مردم انجام شده باشد.

وی به مشترکات فتنه امسال با سال 88 اشاره و عنوان کرد: امروز دور هم جمع شدیم تا با بصیرت افزایی و جهاد تببین بگوییم که حوادث امسال چرا اتفاق افتاد هرگاه ما روی باند پرواز اقتدار و تعالی و توسعه قرار گرفتیم دشمن به ما حمله کرد و تهاجم خود را آغاز کرد.آمریکا در این حادثه در یک جنگ بین‌الملل رسانه‌ای به باروها و اذهان جوانان ما حمله و برخی جوانان را تسلیم تقلب و تهمت‌های خود کرد.

سپهر خطاب به پدران و مادران، صاحبان سخن، معلمان و اساتید گفت: به فکر فرزندان و به دنبال دشمن شناسی باشیم و با بصیرت، عمق مسائل را برای خود تمرین کنیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: